خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«طالبان به دنبال گسترش روابط با جمهوری اسلامی است»

والی هرات در غرب افغانستان با اشاره به برخی اظهارات در فضای مجازی طی نامه‌ای عنوان داشت که ایجاد هرگونه محدودیت ترانزیتی با ایران کذب است و طالبان به دنبال گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش تسنیم، مولوی «نوراحمد اسلام جار» والی هرات در غرب افغانستان با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی گفت که هرگونه محدودیت ترانزیتی با ایران کذب است و ما به دنبال گسترش روابط با ایران هستیم.

وی با انتشار بیانیه‌ای افزود که «امارت اسلامی افغانستان» در تلاش است تا روابط اقتصادی و دیپلماتیک حسنه را با کشورهای همجوار بخصوص جمهوری اسلامی ایران حفظ کند.

والی هرات همچنین اظهار داشت: هر مسئله‌ای که باعث ضعیف شدن روابط تجارتی و اقتصادی شود از سوی امارت اسلامی افغانستان مردود شمرده می‌شود.

مولوی اسلام جار ادامه داد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی امارت اسلامی افغانستان هیچ محدودیت ترانزیتی در زمینه خودروهای باربری جمهوری اسلامی ایران وضع نشده است.

بر اساس بیانیه والی هرات، تردد کالاها در قلمرو جمهوری اسلامی ایران و امارت اسلامی افغانستان مانند گذشته طبق تعاملات ادامه دارد و در صورتی که اگر تصمیمی در راستای تجارت و روابط اقتصادی بین الدول گرفته شود خارج از فیصله سطح رهبری امارت اسلامی نخواهد بود.

پیش از این نیز، «سید روح الله لطیفی» سخنگوی گمرک ایران گفته بود که تمام مرزهای کشورمان با افغانستان فعال است. طبق کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی، سازمان‌ها و ادارات ایرانی مستقر در مرز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

سخنگوی گمرک همچنین اظهار داشت که در حال حاضر 48 درصد کل تجارت دو کشور از طریق مرز ماهیرود صورت می‌گیرد که در گذشته این عدد حدود 30 درصد بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا