خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روز ورود رهبری به جیرفت به‌عنوان روز جیرفت در تقویم ثبت شود»

امام جمعه جیرفت گفت: انتظار است روز ورود رهبر معظم انقلاب به شهرستان جیرفت به عنوان روز جیرفت در تقویم ثبت شود و تاکید معظم له بر لزوم انجام کار فرهنگی در این شهرستان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

به‌گزارش ایسنا، حجت الاسلام میثم تارم امروز ۱۴ آبان‌ماه در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: کرونا هنوز تمام نشده و نباید آن را فراموش کنیم بلکه باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان با جدیت ادامه یابد.

وی افزود: غفلت از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی منجر به شروع موج جدید بیماری و تحت تاثیر قرار گرفتن امور خواهد شد.

وی نظارت بر برگزاری مراسمات عروسی و عزا را خواستار شد و افزود: مسوولان باید نظارت مستمر را همچنان در دستور کار داشته باشند و مجالس عزا و عروسی را همچون اصناف مدیریت کنند.

امام جمعه جیرفت با انتقاد از ایجاد موج منفی علیه واکسیناسیون مردم اظهار کرد: مردم تزریق واکسن را سریع‌تر انجام داده و به موج منفی توجه نکنند چرا که مخالفان امروز تزریق واکسن تا دیروز کندی روند واکسیناسیون را مورد هجمه قرار می‌دادند و از هر راهی برای زیان زدن به ملت ایران استفاده می‌کنند.

تارم توجه جدی مردم را نسبت به واکسیناسیون سرخک خواستار شد و گفت: بیماری سرخک در جنوب کرمان و جیرفت مشاهده شده و باید مردم کودکان خود در رده سنی اعلامی را سرعا واکسینه کنند.

وی از حضور دشمن‌شکن مردم جیرفت در بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان تقدیر کرد و گفت: اروپا امروز باز هم نقش پلیس بد را بازی می‌کند و چنین وانمود می‌کند که ایران به واسطه تهدید و فشار آنان حاضر به حضور در میز مذاکره شده در حالی که ایران هیچگاه با مذاکره عزتمندانه برای تامین منافع مردم مخالف نبوده و نیست. از چنین مذاکره‌ای استقبال خواهیم کرد اما مسائل کشور را به آن گره نخواهیم زد.

امام جمعه جیرفت با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: فرهنگ یکی از مهمترین و اساسی ترین مسائل ماست چرا که مشکل فرهنگی منشاء تمام مشکلات جامعه است و اصلاح مشکلات باید از فرهنگ آغاز شود.

وی توجه به فرهنگ را از صدا و سیما و دیگر ارکان و مسوولان خواست و گفت: همه ارکان باید در خدمت فرهنگ باشند زیرا انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی است و همه به ویژه مدیران و مسوولان به مقوله فرهنگ توجه داشته باشند و تمام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی از عدم وجود بستر کار فرهنگی در برخی شهرک های مسکونی انتقاد کرد و گفت: بعضی از شهرک های مسکونی بدون ایجاد بستر کار فرهنگی ساخته می‌شود در حالی که فرهنگ در امنیت، توسعه و دیگر زمینه ها تاثیر دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی لزوم توجه به روز ورود رهبر معظم انقلاب را به جیرفت مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار است روز ورود رهبر معظم انقلاب به شهرستان جیرفت به عنوان روز جیرفت در تقویم ثبت شود و تاکید معظم له بر لزوم انجام کار فرهنگی در این شهرستان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

تارم کم کاری در زمینه امور فرهنگی را باعث معضلات و مشکلات اجتماعی دانست و افزود: شلوغی دادگاه‌ها، افزایش آمار طلاق و مفاسد از جمله پیامدهای عدم انجام کار فرهنگی است.

وی از مسوولان خواست انجام کار فرهنگی را جزو اقدامات اصلی قرار بدهند و اظهار کرد: باید تمام فعالیت های اقتصادی دارای پیوست فرهنگی باشد تا با تقویت فرهنگ، بستر ظهور منجی عالم بشریت و تشکیل حکومت عدالگستر مهدوی ایجاد شود.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه یکی از اهداف رسالت پیامبران الهی، اقامه عدل در جامعه است، گفت: عدالت اجتماعی یکی از مهمترین اهداف پیامبران است و از اهداف اسلام از تشکیل حکومت، اقامه عدل و عدالت است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: عدالت عوامل و ارکانی دارد که وجود افراد صالح، شایسته و عادل رکن اول آن محسوب می‌شود و در درجه اول باید آمران به عدالت، عادل و شایسته باشند، عدل بر جامعه حاکم بوده و دارای پذیرش عمومی باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا