خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آب‌گرفتگی گسترده در تهران و واکنش شهرداری

ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه متأسفانه ظرف شب گذشته و روزهای اخیر حجم زیادی از پسماند از جوی ها و انهار سطح شهر خارج شده است که همین زباله‌ها موجب ایجاد برخی آبگرفتگی ها در تهران شده است، گفت: تمامی نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران درپی بارش ها در آماده باش ۱۰۰درصدی قرار گرفته اند اما لازم است با توجه به حجم بارش ها شهروندان نیز در پاک ماندن جوی ها و انهار همکاری داشته باشند.

اعظم ابراهیمی در تشریح اقدامات شهرداری تهران درپی بارش های روز گذشته و امروز پایتخت، گفت: تمامی عوامل نیروهای خدماتی مناطق ۲۲ گانه در آماده باش کامل برای بارش‌های چند روزه پایتخت هستند. اقدامات پیشگیرانه در طول سال به صورت مستمر ادامه دارد اما باتوجه به هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های چند روزه و وزش باد در پایتخت، تمامی عوامل مناطق ۲۲ گانه از آمادگی کامل برخوردار هستند.
وی افزود: باتوجه به وقوع رگبار و طوفان، هماهنگی و اعلام عمومی به مناطق بابت آمادگی انجام شده و مناطق ۲۲ گانه از تجهیزات لازم در این‌باره برخوردار هستند. درحالی‌که ممکن است یک منطقه در شمال شهر درگیر باران و یک منطقه در جنوب شهر آسمان صافی داشته باشد، اما با این حال تمامی مناطق در این چند روز پیش رو، در آماده باش هستند.

وی ادامه داد: بی تردید تمامی عوامل خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه تا زمان قطع بارش‌ها، حضور خواهند داشت؛ همچنین اگر وزش باد و طوفان صورت گیرد، مناطق ۲۲گانه مجهز به اره برقی و موتوری در صورت شکست شاخه درختان هستند. متاسفانه ظرف روز گذشته و امروز حجم بسیار زیادی از پسماند از انهار و جوی ها جمع آوری شده که بعضا همین پسماند موجب آبگرفتی در برخی نقاط شهر می شود هرچند پاکسازی انهار و جوی ها به صورت مستمر انجام می شود؛ اما عدم رعایت برخی از شهروندان و با توجه به حجم و شدت بارش های اخیر در برخی نقاط دچار مشکل شدیم؛ لذا از شهروندان درخواست می کنیم در پاک ماندن انهار و جوی ها، شهرداری تهران را یاری کنند.

ابراهیمی با تاکید بر برطرف شدن گرفتگی مسیل‌ها و کانال‌ها، گفت: تمام نقاط آبگیر و خیابان‌های شیب داری که باعث تجمع آب می‌شوند، پس از بارش باران شناسایی خواهند شد و سپس توسط معاونت فنی و عمران ترمیم می‌شوند. البته به مروز زمان این نقاط شناسایی و ترمیم شده‌اند. اما برای رفع نقاط آبگیر باید پس از قطع باران این کار را انجام داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا