خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«صیانت» در رختخواب مردم!

سیدمحمدرضا اصنافی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

‏طرح جوانی جمعیت، این‌بار صیانت در رختخواب

طرح جوانی جمعیت هم مثل ‎صیانت اصل ۸۵ی شده و جزئیاتش را مجلس از یک سال پیش از مردم مخفی کرد و حالا به تصویب شورای نگهبان رسیده.

مواد موثر قانون ۳ دسته هستند که هر دسته رو جداگانه نقد میکنم تا به دسته مهم سوم برسم.

‏یکی دو‌ ماده هستند مانند اعطای مسکن که می‌تواند تا حدودی در تشویق فرزند آوری مؤثر باشد که با توجه به کسری بودجه دولت رؤیاپردازی مجلس است.

دسته دوم مانند تسهیلات استخدامی، تخفیفات و … علی‌رغم بار مالی بیشتر تشویقِ فرزند آورده‌ها است تا تشویق به فرزند آوری و جمعیت را بیشتر نمی‌کند.

‏دسته سوم مواد صیانتی هستند که پیش‌فرضشان این است که مردم صغیرند و باید حاکمیت برای آن‌ها تصمیم‌گیری کند. درواقع این قانون به‌طور بی‌سابقه‌ای سطح دخالت و قانون‌گذاری جمهوری اسلامی را به رختخواب و روابط جنسی مردم پایین آورده و عملاً هیچ حوزه‌ی شخصی‌ای برای شهروندان باقی نمی‌گذارد.

‏ماده 51 قانون توزیع رایگان و یارانه‌ای وسایل جلوگیری در شبکه بهداشت را ممنوع می‌کند؛ یعنی آنها که پول ندارند وسایل بخرند بچه ناخواسته می‌آورند و پولدارها جلوگیری می‌کنند. حتی نمی‌فهمند بخشی از کارکرد این وسایل رایگان، بهداشتی بود و اجرای این طرح تبعاتی در بیماری‌های مقاربتی دارد.

‏جالب‌تر اینکه در تبصره این ماده، فروش داروی جلوگیری در داروخانه‌ها هم منوط به دستور پزشک شده است. ماده 52 نیز عقیم سازی موقت و دائم را جرم انگاری می‌کند.

‏ماده 54 این قانون درواقع یک گشتاپوی پزشکی را طراحی می‌کند که در آن تمام آزمایشگاه‌ها باید به‌صورت آنلاین اطلاعات مراجعه‌کنندگان را ثبت کند؛ اگر زنی برای تشخیص بارداری اقدام کند اطلاعاتش می‌شود و تا زمان زایمان ردیابی میشود و تا زمانی که فرزندی به دنیا نیاورد متهم به سقط است.

‏گویی روح استالین در مواد 50 به بعد متبلور شده؛ این آقایان افزایش جمعیت با “افزایش خواست بچه” را با افزایش “جمعیت از طریق افزایش بچه ناخواسته” اشتباه گرفتند.

حتی نمی‌فهمند وقتی والدین فرزند را به خاطر نتیجه غربالگری سقط می‌کنند دوباره می‌روند در صف فرزندآوری و عددنهایی تغییر نمی‌کند.

‏بالا بردن عدد جمعیت بدون توجه به آمادگی والدین و نگاه مکانیکی به فرآیند فرزند آوری و تقلیل و ابتذال فرزند آوری به رابطه‌ی جنسی بدون کاندوم! حماقت و بلایی است که فقط یک مجلس اصولگرا می‌تواند بر سر یک بحث مهم و علمی مانند کاهش جمعیت در کشور بیاورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. داستان قند روسی وفتوای حرام بودنش توسط مجتهد انزلی درزمان قاجارراشنیده اید که تاجر واردکننده که دیدداردورشکست میشود خدمت رسید وعنایتی درپاکت را زیر تشکچه گذاشت(آقا روی تشک مینشست) وایشان هم گفت تنها راه حلال شدن قندروسی ایننستکه قندرا دراستکان چایی فروببرید وآنراغسل دهید.الانهم ماجرای عدم توضیح وسایل پیشگیری مجانی که قبلا داده میشد همینطوراست ببینید درداروخانه ها همین وسایل ازنوع خارجیش ولی باقیمت گران وجودداره.

  2. حال که دوستان صریح سخن می گویند بنده هم دو نکته بیان می کنم
    1- اگر شکم سیر باشد و خانواده شاد و جیب ها پراسکناس ،خلق فرزند آسان و…
    2-اگر شکم خالی باشد و خانواده ناشاد و جیب هاخالی از اسکن… خلق فرزند سخت و….

  3. اقا خسته شدیم دیگه اه فردا صیانت از زندگی کردن هم تصویب میکنن اه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا