خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید دولت رئیسی بر «دورکاری زنان»

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم گفت: زمینه بهره‌مندی بانوان شاغل از آیین‌نامه مربوط به تداوم دورکاری آن‌ها فراهم شده است، از آنجا که زنان مسئولیت‌های متعددی بر‌عهده دارند درصدد هستیم تا دورکاری زنان پس از فروکش‌کردن کرونا نیز تداوم یابد.

به گزارش تسنیم، خزعلی در دیدار با زنان فعال و نمایندگان تشکل‌های مختلف حوزه زنان در امور اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خراسان‌رضوی اظهار داشت: درصدد ارتقاء جایگاه و قدرت اجرایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از طریق احیائ ستاد ملی زنان و خانواده هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه زمینه بهره‌مندی بانوان شاغل از آیین‌نامه مربوط به تداوم دورکاری آن‌ها فراهم شده است، افزود: از آنجا که زنان مسئولیت‌های متعددی بر‌عهده دارند درصدد هستیم تا دورکاری زنان پس از فروکش‌کردن کرونا نیز تداوم یابد.

خزعلی تصریح کرد: زمانی که دولت همه توانش را برای حمایت مردم بگذارد، قوی خواهد شد و با همبستگی و هم‌افزایی می‌توان کارهای بزرگ انجام داد لذا باید تلاش کنیم تا دولت مردمی‌بودن خود را ثابت کند. مصوبات ستاد ملی زنان و خانواده در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود تا نظریه‌ها در این بیانیه را به مرحله اجرا برساند. بیش از 50 درصد اشتغال روستایی در اغلب استان‌ها از جمله خراسان‌رضوی توسط زنان ایجاد شده است و تلاش ما نیز اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار به‌منظور حفظ زندگی عزتمندانه آنان است.

خزعلی با ضروری دانستن ترویج فرهنگ کار برای توانمندسازی خانواده‌های آسیب زده اظهار داشت: نیروهای جهادی می‌توانند به عنوان تسهیلگر وارد عمل شوند و هم آموزش لازم را فرا بگیرند و هم آموزش لازم را به خانواده‌ها ارائه دهند.ضمن اینکه احیای هنرهای منسوخ و ایجاد کسب و کارهای نو برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا نیز بسیار ضروری است و در این راستا زمینه تسهیل صدور مجوزها و اعطای تسهیلات برای رونق کسب و کار به ویژه در روستاها فراهم می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: تنها راه حل معضل آسیب‌های اجتماعی کمک به خانواده و توانمندسازی آن است نمی‌توان همیشه با صدقه یا ارائه بسته معیشتی به خانواده‌های آسیب‌پذیر کمک کرد، باید دست آن‌ها را گرفت و برای خوداشتغالی و توانمندسازی آن‌ها تلاش کرد.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع پیرامون مسائل زنان و خانواده در معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد:در این طرح مشکلات زنان در دو بخش توانمندسازی زنان در حوزه کارآفرینی و اشتغال و تبیین توانمندی‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی زنان مورد توجه قرار گرفته است.

عضو شورای شهر مشهد نیز اظهار داشت: شبکه‌سازی زنان در کشور ضروری است تا بتوان از این طریق مسائل مختلف از جمله بحث‌های خانواده و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات معیشتی را حل کرد بنابراین باید فرآیندسازی را در اولویت قرار داد. مشهد یک شهر بین‌المللی است که 30 تا 40 میلیون زائر در سال به این شهر سفر می‌کنند لذا باید اعتبارات برای پذیرایی از این زائران توسط دولت در نظر گرفته شود.

فاطمه سلیمی عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی در شهر مشهد به‌دلیل هویت مذهبی و فرهنگی آن نیازمند توجه زیادی نسبت به سایر شهرهاست، از سوی دیگر باید پیوست رسانه‌ای و بین‌المللی کارها و فعالیت زنان نیز مورد توجه قرار گیرد.

دیدار استاندار با معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور

یعقوبعلی نظری نیز در دیدار با معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در محل استانداری اظهارداشت: نگاه جدید در مدیریت این شهر باید بر مناطق حاشیه‌ای متمرکز شود. باید با این پدیده‌ها مواجهه مستقیم کرد اما در عین حال به‌علت‌ها و زمینه‌ها هم پرداخت.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: برای ساماندهی مسایل حوزه زنان به‌ویژه در نقاط حاشیه‌ای، باید برنامه‌های فرهنگی محور کار باشد و همه مردم تحت عنوان مسئولیت اجتماعی در آن مشارکت کنند. طرحی در حوزه زنان در دست تدوین است که یکی از اهداف آن توانمندسازی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنان بد‌سرپرست است.

تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه

انسیه خزعلی همچنین از مرکز یادگیری محلی (سی.ال.سی) واقع در محله “کلاته برفی” مشهد بازدید کرد و اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک حداقل یک شناسه برای افراد فاقد شناسنامه به ویژه زنان و دختران باید صادر کند تا بتوانند از خدمات درمانی و آموزشی و رفاهی شهروندی بهره‌مند شوند.

وی افزود: اگر بتوانیم افراد فاقد شناسنامه را به لحاظ مدارک هویتی سامان‌دهی کنیم سطح امنیت و مسائل اخلاقی در مناطق کم‌برخوردار ارتقاء پیدا خواهد کرد.

‌انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا