خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صدرالساداتی خطاب به سرلک: این حرف‌ها مزخرف است

سیدمهدی صدرالساداتی از فعالان جریان مشهور به عدالت‌خواه می‌گوید ادعای علی سرلک در نقد این جریان «مزخرف و بی‌معناست؛ عدالتخواه‌ها که از پست محروم هستند، فحش و ناسزا را به جان خریدند». [لیک به نقد سرلک]

حجت‌الاسلام علی سرلک، سخنران اصولگرا، در موضعی تند علیه جریانی سیاسی به نام جریان عدالتخواهی که جزو جناح اصولگرا محسوب می‌شود، می‌گوید: «افشاگری منهای مصداق یعنی اگر فردی فسادی دید، با سلیقه خود برخورد نکند. یافته‌ها را به جمع منصفی دهد و فرصت دفاع در اختیار متهم بگذارد. در این صورت مرز میان عدالت‌خواهان واقعی با مشتاقان فالوئر مشخص می‌شود».

صدرالساداتی: بیشترین فشار روی بچه‌های عدالت‌خواه است

صدرالساداتی درباره‌ی ادعای علی سرلک درباره‌ی اینکه عدالتخواه‌ها به‌دنبال جذب فالوئر هستند تا افشای فساد، به انصاف نیوز گفت: ببینید! نیت‌خوانی افراد که کاری ندارد، اما در عمل وقتی نگاه کنید، بیشترین فشار روی بچه‌های عدالت‌خواه است، از دادگاه، تهدید و فشارها تا محرومیت از پست و مقام دست‌وپنجه نرم می‌کنند. من هم می‌توانم بر عکس حرف‌های آقای سرلک را بگویم اما وارد شدن به این فضا درست نیست. می‌توانم بگویم هر کسی که حکومت را تأیید می‌کند، به دنبال پست و مقام و شهرت است. آن طرفی‌ها که به همه چیز می‌رسند.

او افزود: عدالتخواه‌ها که از پست محروم هستند، فحش و ناسزا را به جان خریدند. در شهرستان‌ها افراد مختلفی را می‌شناسم که با آنها برخورد شده است، از کار اخراج شده‌اند و حتی به زندان رفته‌اند. مثل روز روشن است، با اینکارها به خودمان ضربه می‌زنیم، وگرنه اگر به دنبال شهرت باشم، کاری ندارد، به صدا وسیما می‌روم،کافی است فن بیان خوبی داشته باشید، شهرت را کسب می‌کنید، فالوئر هم در فضای مجازی به دست می‌آورید. این افراد تمام آبروی خود را وسط گذاشته‌اند.

این فعال عدالتخواه ادامه داد: طرف مقابل رسانه‌های زیادی دارد. آقای سر لک خودشان اینکار را می‌توانند، انجام دهند؟ این همه فحش از رسانه‌های حکومتی از فارس و رجا نیوز تا کانال‌های سپاه پاسداران می‌خوریم، پشت همه‌ی پول است. این‌ها انقدر پول خرج می‌کنند. اما وقتی یک حرفی درباره‌ی فامیل بازی می‌زنم؛ بعد همگی با پول بیت‌المال یک مطلب را در همه‌ی کانال‌های خودشان می‌گذارند که فلانی خودش داماد است و از این موقعیت سو استفاده می‌کند. این‌ها را همه در مناظره با سرلک گفته‌ام اما پخش نشد.

«همین خبرگزاری فارس خودش مصداقی صحبت می‌کند»

علی سرلک در همان مصاحبه گفته بود: «افشاگری و نشان دادن پشت‌پرده‌های فسادانگیز از همان فاکتورهایی است که اگر به درستی و دقت، انجام شود، می‌تواند جامعه را متعادل کند و به طراز عدالت نزدیک کند، اما این کار نیازمند شرایطی است. افشاگری اگر قاعده و ویژگی‌های خود را داشته باشد، می‌تواند به طرز چشمگیری به تعادل جامعه کمک کند، اما اگر در اندازه و حدود خود را نباشد به همان اندازه و بلکه بیشتر مضر خواهد بود و جامعه را از تعادل روانی خارج می‌کند.»

صدرالساداتی در پاسخ به این ادعا هم گفت: این حرف مزخرف است و براساس جناح بازی است. خبرگزاری فارس و صداوسیما و کاندیدهای ریاست‌جمهوری در مناظرات نمی‌گویند روحانی و یا جهانگیری شما فلان کار را کردید. همین خبرگزاری فارس خودش مصداقی صحبت می‌کند، وگرنه نمی‌توان فهمید در مملکت چه خبر است. آیا باید به صورت کلی گفت فساد در کشور وجود دارد. مگر اینها قبل از اینکه حکم نهایی شود، دادگاه افراد را پخش نمی‌کنند؟ آبروی افراد هم می‌رود. اینها را فراموش کرده‌اند؟ دنیا هم همین کار می‌کند. وقتی به نتانیاهو اتهام زدند، قبل از برگزاری دادگاه رسانه‌ای شد.

او تاکید کرد: کسانی که اهل قدرت هستند، باید پی این را به تن خود بمالند. آیا می‌توان با ساخت حاشیه‌ی امن مقابل فساد ایستاد؟ با این تفاسیر باید مردم بعد از دادگاه بفهمند که فلانی فاسد بوده است. پس فقط کسانی وارد عرصه‌ی قدرت شوند که وقتی علیه آنها اتهامی مطرح می‌شود، شفاف سازی کنند؛ مثل تمام دنیا. این حرف آقای سرلک مزخرف و بی‌معنی نیست. آلترناتیو آقای سرلک این است که نهادهای نظارتی فساد را پیگیری کنند. در حالی که در بخشی از نهادهای نظارتی در این فسادها دست دارند. آقای سیف، یک معاون [یک دستگاه اطلاعاتی] در سطح بالای نظام خودش مفسد شد. یا همین آقای زاکانی شهردار تهران می‌گوید وقتی فساد اقتصادی اتفاق میافتد در لایه‌های امنیتی آن فساد وجود دارد. آن لایه امنیتی نمی‌خواهد با فساد فلان شخص مقابله کند. کجای اسلام گفته است، دیگر خفه شو و حرف نزنید؟

«اینکه من فقط بگویم کسی فساد نکند به چه دردی می‌خورد؟»

صدرالساداتی می‌گوید: بند میم وصیت امام خمینی می‌گوید وقتی مسئولین برای منکر کاری نکردند، خودتان باید به میدان بیایید و هر جوری شده از آن جلوگیری کنید، یکی از این کارها تریبون نماز جمعه است. باید از این تریبون استفاده کنید و مصداقی صحبت کنید. اصلاً غیر مصداقی نهی از منکر نیست. اگر هم کسی اشتباه کند، آبروی خودش می‌رود. کار سختی است، مگر همه‌ی دنیا چه می‌کنند؟ چرا خود را در مفاهیم پوچ محدود کرده‌اند. در تمام دنیا اینگونه است که وقتی اتهام فسادی را به کسی وارد می‌کنید، از تو مدرک می‌خواهند. در رسانه‌ها آن مستندات راستی آزمایی می‌شود و بعد جلوی فساد تا حدی گرفته می‌شود، نهی از منکر غیر مصداقی معنا ندارد. اینکه من فقط بگویم کسی فساد نکند و دستگاه‌ها مراقب باشند، به چه دردی می‌خورد؟ این نهی از منکر نیست، بلکه دروغ است.

سرلک گفته بود: «من از یکی از فعالان این عرصه سوال کردم قبل از پست گذاشتن و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی آیا وقت می‌گذاری از خود فرد مورد نظر سوال کنی و به او بگویی من این اطلاعات را در خصوص تو دارم، توضیحی داری؟ او با کمال اعتماد به نفس گفت: وقت ندارم!»

در این‌باره صدرالساداتی توضیح داد: این را به من گفته بودند، البته بنده گفتم به کسی که اتهام زده‌ام تریبون می‌دهم تا از خودش دفاع کند. قبل از آن هم با مدرک و سند فساد را مطرح می‌کنم و اگر طرف مقابل هم جواب داشته باشد، در افکار عمومی اعلام می‌کند. نمی‌توان که به تک تک آنها زنگ زد. در حالی که بسیاری از این افراد اصلاً پاسخ نمی‌دهند. معلوم است اگر به آنها زنگ بزنم قبل از انتشار فساد، ما را در رودربایستی قرار می‌دهد و پیشنهاد پول می‌دهد. اینکار اصلاً فساد را زیاد می‌کند. اگر به دنبال کشف فساد هستید، سند درست و مطالعه شده را منتشر کنید و اگر خواست پاسخ می‌دهد.


سیدمحمدمهدی صدرالساداتی معروف به سیدمهدی صدرالساداتی، روحانی جوانی که از سال ۹۷ در فضای مجازی مشهور شده است. او به انتشار خبرها و ادعاهایی درباره‌ی برخی از شخصیت‌ها و خانواده‌هایشان شناخته می‌شود.

پدرش ساکن یزد و روحانی است. برادر او روح الله صدرالساداتی از اعضای مجلس خبرگان رهبری است. او همچنین داماد آیت الله مدرسی یزدی از فقهای شورای نگهبان است.


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عدالتخواهی اگه مصداقی نباشه به چه درد میخوره ؟ دوستان فقط عشق کلی گویی هستند و بگن مبارزه با فساد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا