خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سه میلیون و 500 هزار بیکار داریم!

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دغدغه اصلی این سازمان را نرخ بالای بیکاری و جلوگیری از ریزش نیروهای کار دانست و بر اهمیت حفظ نیروهای کار تاکید کرد.

 

محمدامین سازگارنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی، اشتغال به یکی از دغدغه‌های اساسی در سطح کشور تبدیل شده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در صدد است که با پایداری مشاغل و حفظ شاغلان در بازار کار این دغدغه را تا حدی کاهش دهد.

 

وی با اشاره به اهمیت حفظ نیروی کار تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیون و 500 نفر بیکار در کشور داریم که اگر به شایستگی مدیریت نشوند ریزش نیروها در بازار کار را شاهد خواهیم بود.

 

سازگارنژاد در ادامه یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری را تبدیل آموزش‌های مهارتی از شیوه عرضه‌محور به سفارش‌محور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 700 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و 8000 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد پاسخگوی سفارش مهارت از بخش‌های مختلف اقتصادی و ارائه آموزش‌های لازم هستند.

 

وی تصریح کرد: هدف ما این است که از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در فعالیت‌های کم‌حجم استفاده کنیم و فعالیت‌های سنگین و خارج از توان بخش خصوصی را مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای برعهده بگیرند.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین برگزاری مسابقات ملی مهارت را در تقویت فرهنگ مهارت کشور موثر خواند و گفت: دوره‌های ارتقای مربیان باید به شکلی برگزار شود که هم ارزش افزوده ایجاد کند و هم مربیان بتوانند در حرفه‌های مختلف و جدید به آموزش بپردازند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا