خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنشی دیگر به تحلیل اصلاح طلبان از شرایط کشور

سایت اصولگرای مشرق به بهانه‌ی مصاحبه‌ی اخیر سعید حجاریان با انصاف نیوز [لینک] در یادداشتی با عنوان «اجرای نسخه اسرائیلی توسط تاجزاده و حجاریان/ افراطیون اصلاح‌طلب، پیاده نظام دشمن در پروژه «مشروعیت‌زدایی»» نوشت:

رسانه اسرائیلی «جروزالم پست»- ۸ آبان ۱۴۰۰- در گزارشی با عنوان «راه متوقف کردن ایران این است که آن را در تهران به عنوان شیطان معرفی کنیم» به قلم «آرون برانستین» نوشت: «یکی از اقدامات اساسی، مشروعیت‌زدایی از حاکمیت ایران است. این امر باید از طریق یک حمله اطلاعاتی جبهه ای به تهران انجام شود».

در ادامه این گزارش آمده است: «در یک گردهمایی در اورشلیم با “تزیپی هوتوولی” سفیر کنونی اسرائیل در بریتانیا، پیشنهاد دادم که حمله اطلاعاتی علیه ایران بر پایه “گسل های قومیتی” قرار بگیرد. فارس‌ها تنها نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند. آذری ها، کردها و اعراب به تنهایی حداقل یک سوم این جمعیت را تشکیل می دهند».

این رسانه اسرائیلی در ادامه، مسئله زنان و اقلیت های مذهبی را نیز به عنوان مکمل مباحث قومیتی از فاکتورهایی ذکر کرده که می توان با تمرکز بر آنها به مشروعیت زدایی از حاکمیت ایران اقدام کرد.

جزوالم پست در بخش دیگری از این گزارش نوشت:«تهران با به تأخیر انداختن بازگشت خود به مذاکرات، شاید در حال آماده شدن برای گذاشتن گزینه هسته‌ای بر روی میز مذاکره است. در نتیجه ، تهاجم اطلاعاتی علیه ایران به ویژه برای آمریکا ضروری است».

همانطور که ملاحظه کردید این رسانه صهیونیستی مواردی از جمله قومیت ها در ایران، اقلیت های مذهبی، زنان و پرونده هسته ای را به عنوان فاکتورهایی معرفی کرده است که به واسطه آن می توان در تهران، از نظام حاکم بر ایران مشروعیت زدایی کرد.

نسخه ضدایرانی که توسط این رسانه اسرائیلی تجویز شده است، مدت هاست که توسط افراطیون اصلاح طلب در حال پیاده سازی و اجراست. اما به دلیل مشروع بودن نظام در میان قاطبه مردم و هوشمندی مردم عزیز کشورمان اعم از قومیت های مختلف و ادیان مختلف و زن و مرد و پیر و جوان، در مقاطع حساس و بزنگاه ها، این پروژه ضدایرانی همواره ناکام بوده است.

در جدیدترین نمونه، روزنامه اسرائیلی هاآرتص- ۵ آبان ۱۴۰۰- در مقاله ای به قلم «جاناتان لیز» به پشت پرده خرابکاری در پمپ بنزین های ایران پرداخت و نوشت:«این اقدام در راستای هدف راهبردی اسرائیل یعنی فشار به مردم ایران به خصوص طبقه متوسط است تا از این راه مردم از حکومت ناراضی و حتی با آن درگیر شده و ترمز فعالیت های هسته ای ایران به این شیوه کشیده شود». همانطور که ملاحظه می کنید، دقیقا پروژه مشروعیت زدایی و چیدن میوه آن در پرونده هسته ای در این مقاله مشهود است.

و اما افراطیون اصلاح طلب که در سال ۸۸ از طرف سران رژیم صهیونیستی به عنوان «سرمایه های اسرائیل در ایران» و «نمایندگان اسرائیل در مواجهه با ایران» مورد تقدیر قرار گرفتند، در راستای پروژه مشروعیت زدایی از نظام بر فاکتورهای مختلف و از جمله مسئله قومیت ها، اقلیت های دینی و زنان تمرکز کرده اند.

در همین رابطه «سعید حجاریان»- ۱۰ آبان ۱۴۰۰- در یک گفت و گو تاکید کرد: «واقعیت این است که مردم در عذاب‌اند؛ از ناکارآمدی و سوءمدیریت و انباشت بحران‌ها. بنابراین نمی‌شود آن‌ها را فراموش کرد اما خوب دولت رویه خاص خودش را دارد و گارد بسته‌ای دارد و به‌نظر نمی‌آید صدای اصلاحی را آن‌طور که باید بشنود و کمکی بپذیرد؛ حتی از غیرسیاسی‌هایِ بهبودخواه».

حجاریان در بخش دیگری از گفت و گو تصریح کرد: «به نظر من اعتراض بعدی…جنسی شبیه به بعد از ماجرای بنزین؛ یعنی اعتراضات سال ۹۸. این‌ها می‌خواهند یارانه‌های پنهان را کم کنند یا بردارند. از طرفی، امسال به اندازه‌ی خود بودجه، کسری بودجه داریم. و این یعنی، تورم بیشتر خواهد شد. اگر یارانه‌های حامل‌های انرژی را بردارند، یارانه‌های خورد و خوراک و آب را حذف کنند، خواهید دید که چقدر تورم بالا خواهد رفت؛ مردم چگونه باید زندگی کنند؟!…ممکن است جامعه متشنج شود و مردم دوباره به خیابان بیایند».

سعید حجاریان در این گفت و گو، مسئله مشروعیت زدایی از نظام و شکاف طبقاتی را به عنوان محور اصلی اظهارات خود قرار داده است.

در یک نمونه دیگر، «مصطفی تاجزاده» با چاشنی مشروعیت زدایی از نظام در توئیتی نوشت: «مدیر وزارت بهداشت: “مردم ۸ استان دچار ناامنی غذایی شده‌اند. مصرف گوشت، لبنیات و میوه ۴۰درصد کاهش داشته و موجب گرسنگی پنهان در آن مناطق شده است.” نتیجه بی‌توجهی دولت پنهان به توسعه، گرسنگی پنهان و حاصل امنیت نظامی و تک‌بعدی، ناامنی غذایی است».

همچنین در یک نمونه دیگر، روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» عضو فراکسیون امید و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم- در شماره ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در گزارش اصلی صفحه نخست با تیتر «زنان معترض جزیره هنگام»، اینگونه القا کرد که حاکمیت به زنان ظلم کرده است.

نوع واکنش حجاریان و تاجزاده و دیگر افراطیون اصلاح طلب در بزنگاه هایی همچون مسئله آب در خوزستان، مسائل مرتبط با سیستان و بلوچستان، غائله آبان ۹۸، دی ۹۶، حضور زنان در ورزشگاه ها و موارد متعدد دیگر همگی مصادیق اجرای نسخه ضدایرانی دشمن توسط این طیف است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا