خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بزرگ‌ترین محاکمه مافیا در دهه‌های اخیر؛ ۷۰ نفر محکوم شدند

دادگاهی در ایتالیا که بزرگ‌ترین محاکمه مافیایی چند دهه اخیر را از نزدیک به یک سال پیش برگزار کرده، در نخستین مرحله از صدور رأی، هفتاد تن از اعضای گروه قدرتمند مافیا موسوم به «ندرانگتا» را محکوم کرد.

به گزارش صدای آمریکا، این متهمان با اتهاماتی از جمله اقدام به قتل و زورگیری روبه‌رو بودند و محاکمه آن‌ها با حضور صدها وکیل و نزدیک به هزار شاهد برگزار شده است؛ ضمن آن‌که همچنان ۳۵۵ متهم دیگر از اعضای این گروه و نیز برخی«مقامات فاسد» به‌اتهام مشارکت با ثروتمندترین و قدرتمندترین گروه جنایت سازمان‌یافته در ایتالیا در انتظار دادگاهی شدن هستند.

ندرانگتا (Ndrangheta) یک شبکه مافیایی جنایی گسترده است که گفته می‌شود از حدود ۱۵۰ خانواده تشکیل شده است و محاکمه اخیر صرفاً متوجه یکی از این خانواده‌ها بوده است.

مجموعه‌ای از اتهامات مربوط به مواد مخدر، قتل، اقدام به قتل، اخاذی، اعطای وام، افشای اسرار رسمی و سوء استفاده از مقام در پرونده متهمان این مافیا ثبت شده است.

مسئولیت اصلی این محاکمه بر عهده نیکولا گراتری، یکی از معتبرترین دادستان‌های ایتالیایی ضد مافیا است که ده‌ها سال از عمر خود را صرف مبارزه با باندهای جنایتکار ایتالیایی کرده و به همین دلیل بیش از سی سال است که تحت حمایت پلیس زندگی می‌کند.

گروه ندرانگتا پس از محاکمه‌های گسترده در اواخر دهه ۱۹۸۰ که به تضعیف برخی خانواده‌های مافیایی منجر شد، به شهرت رسید و علی‌رغم مشارکت در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های غیرقانونی، در قاچاق کوکائین تخصص دارد و حتی گفته می‌شود که حدود ۸۰ درصد تجارت کوکائین را در اروپا تحت کنترل دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا