خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فارس «عباس جدیدی» را ضایع کرد

خبرگزاری فارس، در گزارشی قابل تامل با تیتر «آموزش اشتباه وضو به اسم کار خیر / تبلیغ خویشتن به بهانه نماز+تصاویر»، کتابی نوشته ی «عباس جدیدی» را بررسی کرد.

به گزارش انصاف نیوز، گزارش این خبرگزاری اصولگرا از کتاب جدیدی که از اعضای تیم اصولگرای شورای شهر محسوب می شود، در پی می آید:

این روزها در بازار کتاب، کتابی دست به دست می‌شود که توجه برخی مخاطبان را به خود جلب کرده، کتابی که درباره نماز نوشته شده است اما محتوای آن، نکات دیگری را به ذهن متبادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، کتابی با عنوان «آموزش نماز و گزیده‌های اخلاقی و معرفتی» با 88 صفحه خودنمایی می‌کرد، کتابی که نام آن مزین به مفهومی‌ترین و بنیادی‌ترین مسأله دین یعنی «نماز» است، اما نکته جالب توجه اینکه، کتاب وسیله‌ای برای تبلیغ ناشرمؤلف آن شده است.

کافی است نیم‌نگاهی به کتاب داشت تا این مفهوم به ذهن متبادر شود که نویسنده بیشتر به دنبال تبلیغ خویشتن بوده است تا نماز!
در ادامه به برخی اشکالات این کتاب اشاره می‌شود:

5621

*تبلیغات نویسنده در کتاب

-صفحه دوم این کتاب به تصویر عکس نویسنده و معرفی کامل زندگینامه وی مربوط می‌شود.

-صفحه 34 و 36 دوباره شاعد تصویر عکس نویسنده هستیم.

-صفحه 87 چاپ تصاویر نویسنده با دوبنده کشتی

-صفحه آخر تبلیغ دارالایتام متعلق به نویسنده همراه با تصاویر وی.

 5623 5628 5627 5625 5626 5624 *نکات محتوایی

-در این کتاب بارها شمایل ائمه و اولادشان به تصویر کشیده شده، در صورتی که مراجع عظام تقلید و رهبر انقلاب همواره بر عدم ترویج شمایل ائمه تأکید داشتند که در صفحات 68، 70، 72 و 81 این کتاب قابل مشاهده است.

5629 5630 5631 5632

-در صفحه 54 این کتاب چاپ تصاویر وضو گرفتن یک دختر و پسر مشاهده می‌شود که دختر در تصویر سمت راست بالای صفحه، صورتش را با دست چپ می‌شوید! همچنین مسح سر نیز با دست چپ آموزش داده می‌شود!

*موضوعی دیگر…

سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا هر شخصی می‌تواند درباره نماز دست به قلم شود و مبانی آن را تعلیم دهد؟ آیا این کار تخصصی نیست و عالمان و فضلای ما مسئول آن نیستند؟

به نظر می‌رسد کتاب عضو شورای شهر بیشتر به ملغمه‌ای می‌مانند که هدفش تنها معرفی نویسنده است، زیرا ارکان و اصول کتاب‌نویسی در آن رعایت نشده و شاید بتوان گفت یک تریبون شخصی است با استفاده ابرازی از دین.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا