خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای گرفتن وام مسکن چه شرایطی باید داشته باشید؟

رپورتاژآگهی

امروزه به دلیل نوسان قیمت‌ها، خرید خانه یکی از راه‌های مناسب در جهت حفظ ارزش پول و سرمایه‌گذاری است. دغدغهٔ تهیه مسکن از ایام قدیم تا به امروز وجود داشته و اغلب جوانان و زوج‌های خانه اولی درگیر آن می‌شوند. بسیاری از افراد برای صاحبخانه شدن، توجه ویژه‌ای به وام‌های مسکن دارند. در نتیجه به دنبال دریافت  وام مسکن می‌روند. اما برخی هم پس از این که از چگونگی گرفتن وام مسکن و مقدار مبلغی که ارائه می‌دهند و پیچیدگی‌های دریافت وام آگاه می‌شوند، برای دریافت آن کمی مردد می‌شوند. می‌توان از چگونگی شرایط دریافت وام مسکن، از طریق مطالبی که در بلاگ دیوار وجود دارد، مطلع شد.

وام مسکن

وام مسکن انگیزه‌‌ای ایجاد می‌کند تا افراد بتوانند روی آن حساب باز کرده و برای خرید خانه اقدام کنند. در راستای افزایش قیمت‌ها، دیگر افراد به تنهایی با بودجه‌ای که در دست دارند نمی‌توانند مسکن مورد نظر خود تهیه کنند و هر چه پیش می‌رویم، قیمت خانه‌ها نیز افزایش می‌یابد. در این شرایط وام مسکن است که به کمک افراد می‌آید و فرصت خوبی فراهم می‌کند تا مبلغ مورد نیازشان را از طریق وام مسکن دریافت کنند. بنابراین در ابتدا از شرایط دریافت وام مسکن مطلع شده و در صورت داشتن شرایط تعلل نکنید تا بتوانید با بودجه‌ای که در دستتان دارید خانه دلخواهتان را پیدا کنید. بانک مسکن از جمله اولین و برترین بانک‌ها در ایران است که وام و تسهیلات خرید خانه به متقاضیان می‌دهد. بیشتر متقاضیان این وام را از طریق بانک مسکن دریافت می‌کنند. شهرت و آوازه بانک مسکن به دلیل این است که با انواع و روش‌های مختلف وام‌های مختلفی را ارائه می‌کند. وام‌هایی که بدون سپرده‌گذاری هستند و کار را برای صاحب خانه شدن، راحت‌تر می‌کنند.

شرایط دریافت وام مسکن

شرایط دریافت وام مسکن از صندوق پس انداز مسکن یکم:

۱- متقاضی باید دارای حداقل ۱۸ سال تمام و درآمد مستقل و مکفی داشته باشد.

۲- متقاضی و همسرش باید از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها جهت خرید، احداث وام مسکونی، انتقال سهم الشرکه و تعمیر واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

۳- متقاضی باید از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشد.

۴- دریافت استعلام فرم (ج) از وزارت راه و شهرسازی به منظور عدم دریافت تسهیلات بانکی و استفاده از امکانات دولتی مانند (زمین، مسکن، تسهیلات رایانه‌ای و…) توسط متقاضی و همسر او لازم است.

نرخ سود تسهیلات:

-در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری ویژه وام اولی‌ها ۸ درصد

-در مناطق بافت فرسوده شهری ویژه غیر از وام اولی‌ها ۸ درصد

-در مناطق بافت فرسوده شهری ویژه وام اولی‌ها ۶ درصد

نحوه و مدت سپرده‌گذاری:

-حداقل مدت انتظار، دو دوره ۶ ماهه معادل یک سال است.

-حداقل متوسط موجودی هر دوره جهت دریافت تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریالی، ۱۳۵ میلیون ریال است.

-حداقل متوسط موجودی هر دوره جهت دریافت تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریالی، ۱۰۰ میلیون ریال است.

-حداقل متوسط موجودی هر دوره جهت دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی، ۶۷ میلیون ریال است.

-مدت زمان سپرده گذاری در صورت حفظ حداقل موجودی، سه سال است.

-روش محاسبه: هر ۶ ماه یک برابر متوسط موجودی

حداقل مدت انتظار:

یک سال معادل ۱۲ ماه است.

حداقل مدت بازپرداخت:

-حداکثر ۱۴۴ ماه معادل ۱۲ سال

-درصورتی که طول دوران مشارکت مدنی از ۱۲ ماه تجاوز نکند، مدت فروش اقساطی حداکثر ۱۴۴ ماه معادل ۱۲ سال است.

-بازپرداخت به دو روش ساده و پلکانی صورت می‌گیرد.

شرایط دریافت وام مسکن از اوراق ممتاز

شرایط متقاضیان:

-نداشتن سابقه چک برگشتی و بدهی سررسید شده در سیستم بانکی

نرخ سود تسهیلات:

-در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری، ۱۷/۵ درصد است.

-در مناطق بافت فرسوده شهری، ۱۶ درصد است.

سقف تسهیلات:

-در تهران سقف تسهیلات ۲ میلیارد ریال (هر یک از زوجین یک میلیارد ریال) است.

-سقف تسهیلات در مراکز استان و شهرهایی که بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، ۱۶۰۰ میلیون ریال (هر یک از زوجین ۸۰۰ میلیون ریال) است.

-سقف تسهیلات در سایر شهرها، ۱.۲ میلیارد ریال (هر یک از زوجین ۶۰۰ میلیون ریال) است.

مدت بازپرداخت:

-در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری، به دو روش ساده و پلکانی، حداکثر ۱۲ سال مدت بازپرداخت دارد.

-در مناطق بافت فرسوده شهری، به روش ساده، حداکثر ۱۵ سال و به روش پلکانی حداکثر ۱۲ سال مدت بازپرداخت دارد.

وام مسکن بانک ملی

بانک ملی از جمله بانک‌های ارائه دهنده تسهیلات مسکن است. بانک ملی نیز در کنار بانک مسکن و بانک سامان وام خرید خانه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. طرح ویژه مسکن بانک ملی نام شناخته شده‌تری از وام مسکن این بانک است. تسهیلات مسکن بانک ملی با ارائه خدمتی به نام «حساب سپرده سرمایه‌گذاری خاص گواهی مسکن» به مشتریان خود خدمت ارائه می‌کند.

شرایط وام مسکن ملی

شرایط وام مسکن ملی اینگونه است که ابتدا باید در بانک ملی حساب سپرده سرمایه‌گذاری خاص گواهی مسکن، افتتاح کنید. این حساب نیز همچون حساب سرمایه‌گذاری سود کوتاه مدتی دارد. افتتاح این حساب سه طرح دارد که باید یکی از سه طرح را انتخاب کرد.

طرح اول: در طرح اول باید مبلغ ۱۶ میلیون تومان در حسابتان سپرده گذاری کنید. حداقل مدت سپرده‌گذاری یک ماه است. بانک ملی هم به شما ماهیانه ۱۰ درصد سود می‌دهد. در واقع به ازای هر ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سپرده گذاری، یک سهم اوراق به طور ماهیانه به شما تعلق می‌گیرد.

طرح دوم: در طرح دوم باید حداقل ۱۶ میلیون تومان در حسابتان سپرده‌گذاری کنید، این مبلغ باید به مدت ۳ ماه در حساب سپرد تان بماند. در طرح دوم بعد از اینکه سه ماه گذشت به ازای هر ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، به شما اولین برگ اوراق تسهیلات تعلق می‌گیرد و پس از آن هر ماه یک برگ ارائه می‌شود. نرخ سود سپرده در طرح دوم ۱۲ درصد است. نکته اینجاست که در هر دو طرح اول و دوم مانده حسابتان نباید کمتر از ۱۶ میلیون تومان باشد.

طرح سوم: طرح سه بانک ملی بدین گونه است که با افتتاح یک حساب ۵ هزار تومانی هم می‌توان وارد طرح شد. بانک ملی در طرح سوم تنها موظف است به شما ۱۰ درصد سود بدهد. اوراق تسهیلاتی که در طرح سوم ارائه می‌شود نیز به امتیازتان با توجه به منابع مالی شعبه بانک بستگی دارد.

سقف تسهیلات مسکن بانک ملی

سقف تسهیلات بانک مسکن ملی به دو دسته تهران و شهرستان تقسیم می‌شود. سقف تسهیلات وام برای تهرانی‌ها به ازای هر نفر ۶۰ میلیون تومان و برای زوج ها ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد. به ترتیب به ۱۲۰ برگ و ۲۰۰ برگ اوراق مشارکت نیاز دارد. در شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان و به زوج‌ها ۸۰ میلیون تومان تسهیلات می‌پردازند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا