خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ردپای آقازده‌ها و استخدام‌های بی ضابطه در نهاد کتابخانه‌های عمومی

استخدام بیش از ۲۵۰۰ نیرو بدون برگزاری حتی یک آزمون استخدامی

پس از انتشار نامه جمعی از کتابداران و کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انصاف نیوز و مطرح شدن نکات مهم و قابل توجهی از تخلفات مدیران فعلی این سازمان فرهنگی، سوالات بسیاری در اذهان کتابداران، کارشناسان نهاد و گروه‌های مختلف مردم ایجاد شد. یکی از مهم‌ترین پرسش‌های پیش‌آمده، نوع و تعداد استخدام‌هایی است که در سال‌های اخیر در نهاد کتابخانه‌های عمومی صورت گرفته است.

پس از تماس‌ها و درخواست‌هایی درباره این موضوع به ویژه از طرف فارغ التحصیلان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی، انصاف نیوز آن را پیگیری کرد و به اطلاعات قابل توجهی رسید.

این پیگیری‌ها نشان داد که علیرغم برگزار نشدن حتی یک آزمون از سال ۱۳۹۲ تا کنون در نهاد کتابخانه‌های عمومی، بیش از ۲۵۰۰ نفر در این سال‌ها جذب کتابخانه‌های عمومی شده‌اند.

این در حالی است که سالانه بیش از صدها فارغ التحصیل رشته کتابداری چشم انتظار برگزاری آزمون توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند، چرا که مهمترین و عمده ترین سازمانی که فارغ التحصیلان رشته کتابداری امید به استخدام در آن را دارند کتابخانه‌های عمومی زیرمجموعه این نهاد است. چند هزار نیروی استخدامی، صرفا بافراخوان‌های محلی و مصاحبه‌های عمومی جذب شده‌اند که در بسیاری موارد از میان رشته‌های غیر مرتبط بوده است.

همچنین در مورد تعدادی از این افراد روابط فامیلی با مدیران اهمیت داشته است ازجمله فردی که چند روزه با یک دستور به استخدام نهاد درآمده و مستقیماً در ستاد مرکزی به کار گرفته شده‌اند.

در موردی دیگر، فرزند یکی از مقامات دوره‌ی قبل وزارت فرهنگ و ارشاد و یا فرزند و داماد و غیره‌ی برخی مدیران بوده‌اند.

این افراد که اسامی و مشخصات و تاریخ دقیق جذب آنها و نسبتشان با مدیران در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، پس از جذب یک روزه با یک دستور در موقعیت‌های مناسبی مشغول به کار شده‌اند.

در یک ماه اخیر دو متن درباره‌ی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به انصاف نیوز ارسال شده که منتشر شده است و در پی دریافت هر دو متن با مسئولان این نهاد تماس گرفته شد اما حاضر به پاسخگویی درباره‌ی آن نشدند. با این حال آمادگی برای دریافت و انتشار پاسخ به مسائل مطرح شده وجود دارد.

پیام‌ها و متن‌های دیگری هم در این مدت دریافت شده که ادعاهایی در آنها مطرح است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شما تمام اطلاعاتی که می دهید اشتباه است. نمونه اش اینکه آخرین آزمون نهاد سال ۹۴ بوده نه سال ۹۲ که این موضوع با یک جستجوی ساده در اینترنت مشخص می شود. در ضمن آزمون سال ۹۴ نهاد یکی از سالم ترین و بی مشکل ترین آزمون های نهاد بوده. شما منصف نیستید و فقط تخریب می کنید. چرا کارهای بسیار مثبتی که در نهاد انجام شده مانند افتتاح کتابخانه های مرکزی، افزایش حقوق کتابداران و کارکنان، ارتقاء شان و منزلت کتابداران، دوره های آموزشی برگزار شده برای کارکنان و کتابداران، فعالیت های ترویج کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی، اقدام برای اصلاح قانون و ساختار نهاد و ده ها کار مثبت دیگری که در این دوره انجام شده است را در نظر نمی گیرید؟

    4
    16
  2. سلام عزیزان خبرجدید برای نیروهای ستادی دومیلیون بابت هفته کتاب ولی ما یک میلیون تومان پرداخت میشه اینم عدالت دبیرکل

    4
    5
    1. این هم دروغ جدید .دورانی که کارت هدیه ستادی و کتابدار تفاوت داشت دوران دبیرکل اسبق بود. از زمان دبیری مختارپور هیچ تبعیض و تفاوتی بین ستادی و کتابدار و خدماتی در کارت هدیه نیست.خجالت بکشید از دروغهایتان.

    2. سلام کاملا دروغ و کذب محضه. من کتابدارم و همسرم ستادی هر دو به یک میزان هدیه روز کتابدلر پرداخت شد. بعد هم خیلی زشته که نمک بخوریم و نمکدون بشکنیم به خدا.

      1
      3
  3. اگر این آمار درست باشد می تواند لقب بزرگترین رانت استخدامی دولت لقب بگیرد. لطفا این را بصورت جدی پیگیری و اطلاع رسانی فرمایید

    5
    1
  4. با سلام
    متاسفانه من و دوستانم از سال ۹۵ که مدرک کارشناسی خود را گرفته‌ایم تا الان که در مقطع دکتری تحصیل می‌کنم منتظر آزمون نهاد هستیم، و تاخیر آزمون در این سال‌ها منجر به نامیدی ما از تحصیل در این رشته بود که بازار کار ندارد غافل از اینکه همیشه ادماهای سودجویی هستند که خیلی راحت میتوانند تلاش و زحمت دیگران را نادیده بگیرند و غیرمنصفانه عمل کنند. این نوع جذب نیرو در زمانی که برای فارغ‌التحصیلان رشته علم اطلاعات در هیچ آزمون سراسری دیگری کد شغلی تعریف نشده است، ظلم به فارغ‌التحصیلان رشته است.
    امیدورام مسولان زودتر رسیدگی کنند.

    11
    1
  5. چرا شما این رو در نظر نمیگیرید که در طی این ۷، ۸ سال تنها یک آزمون برگزار شده، از طرفی ارسال کتاب چیزی نزدیک صفر شده، مجلات تاریخ گذشته است، حقوق ها کفاف زندگی در جامعه امروز رو نمیدن، بسیاری از هزینه های نهاد از محل اعتبارات شهرداری ها تامین میشه در حالی که باید در هزینه های جاری خرج بشه

    1. شما کجا کار می کنید که کتاب براتون ارسال نشده؟ حتما کتابدار نهاد نیستید.
      حتی در ایام کرونا هم به صورت مداوم کتاب خریداری و ارسال شده برای ما در مازندران

      1
      2
  6. این گزارش واقعا درسته من با چشم خودم دیدم که مدیر کل خانم برادرشون را با رشته ای کاملا غیر مرتبط استخدام کردند وآب از آب تکون نخورد واقعا مدیریت جدید نهاد را به گند کشیده پارتی بازی بیداد میکنه هیچ جا اینقدر بی قانونی ندیدم اوضاع افتضاحه

    2
    1
  7. بله بنده سال94شرکت کردم و با رتبه عالی قبول شدم ولی چون بومی نبودم رد کردند.امیدوارم یبار دیگه یه ازمون سالم برگزار بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا