خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موضع دولت درباره‌ی رتبه‌بندی معلمان چیست؟ | پاسخ مخبر

معاون اول دولت سیزدهم گفت: رتبه بندی معلمان از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور بود و اکنون رئیس جمهور به جد این موضوع را دنبال می کند و امیدوارم رتبه بندی معلمان به خوبی شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر عصر امروز در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش از اهداف اساسی دولت است، اظهار کرد: ما چیزی بالاتر از آموزش نداریم و قدم زدن در این راه، سعادت دنیا و آخرت را دارد. اولین باری که محضر رهبر انقلاب برای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) رسیدم ایشان چندین توصیه داشتند و اولین توصیه ایشان این بود که چقدر خوب است 1000 مدرسه بسازیم. همین هم شد که مدرسه سازی در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) راه افتاد.

وی ادامه داد: در ایام کرونا به غیر از 26 کشور، هیچ کشوری مدارسش را تعطیل نکرد. مشاغل تعطیل شدند، اما مدارس تعطیل نشدند، زیرا مسئله آموزش اهمیت زیادی داشت. ما امیدواریم با کمرنگ شدن و از بین رفتن این ویروس منحوس مدارس را به حالت اول بازگردانیم.

مخبر با اشاره به پیگیری بحث رتبه بندی معلمان در دولت و مجلس تصریح کرد: رتبه بندی معلمان از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور بود و اکنون رئیس جمهور به جد این موضوع را دنبال می کند و امیدوارم رتبه بندی معلمان به خوبی شکل بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور با توصیه به راه انداختن نهضت مهارت آموزی در مدارس گفت: مشکل ما این است که دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی باید دنبال مهارت آموزی بروند. خوب است جریان مدرسه سازی به سمت مهارت آموزی جهت داده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ما کشور را جز با مدیریت و منابع مردم نمی توانیم اداره کنیم. شما خیرین مدرسه ساز برای این کار مستندی درست کردید. بعد از شما خیرین سلامت این مسیر را دنبال کردند و خوب است خیرین اشتغال هم در کشور شکل بگیرد تا مردم با نیت خیر بیایند و بحث اشتغال را راه ابیندازند. معیشت جزو اولویت ها و هم و غم دولت است. من معتقدم کشور امکانات فوق العاده ای برخوردار است و در برابر مشکلات، چند 10 برابر امکان و راه حل داریم.

وی با اشاره به امکانات طبیعی کشور از جمله دریا، معادن، نفت و گاز و کشاورزی در استان های پر بارش، گفت: امکانات قانونی خوبی هم در مجلس تصویب شده است. ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت با مشارکت مردم عمل و از خلاقیت آنها استفاده کردند.

مخبر در پایان گفت: امید داریم بحث خیرین اشتغال هم راه بیفتد. دولت در کنار خیرین است و هر کاری از دولت ساخته باشد؛ حتما انجام می دهد و پشتیبان خیرین است. شما خیرین هم حتما کمک هایی که لازم دارید را به ما بگویید، زیرا ما در جمع شما نیستیم. من وقتی در چنین جمع هایی حاضر می شوم تازه می فهمم چه نکاتی وجود دارد که امکان فهمیدن آن در اتاق های دربسته و نشسته نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا