خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمریکا: روی طالبان برای عقب راندن داعش حساب باز کرده‌ایم

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت: آمریکا نسبت به افزایش حملات داعش – ولایت خراسان در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند و روی طالبان برای به عقب راندن داعش حساب باز کرده‌ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اردوپوینت، توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در افغانستان دوشنبه طی کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: درخصوص بازگشایی سفارت‌مان در کابل باید بگویم که ما در حال حاضر به طور جدی این گام را دنبال نمی‌کنیم.

در ماه مرداد با تشدید نگرانی‌های واشنگتن، دستور جمع‌آوری اسناد و تجهیزات به کارکنان سفاتخانه افغانستان در آمریکا داده شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا شهریورماه در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.بی.اس اعلام کرد: دولت آمریکا از اول سپتامبر سفارت دائم در افغانستان نخواهد داشت.

وی تصریح کرده بود: ما وسایل و مکانیزم‌هایی برای داشتن دیپلمات در آنجا داریم و قادر به ادامه رسیدگی به این متقاضیان و تسهیل عبور سایر افرادی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند، خواهیم بود.

وست همچنین نسبت به افزایش حملات داعش- ولایت خراسان در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت، روی طالبان برای به عقب راندن داعش حساب باز کرده‌اند.

او اظهار کرد، واشنگتن آماده دور آتی مذاکرات با طالبان است؛ اما او تاریخ آن را مشخص نکرد.

نماینده آمریکا در امور افغانستان افزود:‌ با توجه به تهدید تروریستی در افغانستان می‌خواهیم طالبان در مقابله با داعش موفق شود. به نظرم آنها تلاش زیادی علیه این تشکیلات تروریستی به کار می‌گیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا