خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات توافق رهبران عراق و گروه‌های شیعی معترض

خبرگزاری فارس نوشت: نمایندگان هیأت هماهنگی گروه‌های شیعه عراق و رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس شورای عالی قضایی این کشور، شب گذشته (دوشنبه شب، ۸ نوامبر) نشست مهمی را در خصوص جدیدترین تحولات جاری در عراق برگزار کردند و طی آن به توافقاتی دست یافتند.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه» در این نشست، که با حضور نمایندگانی از هیأت هماهنگی، «برهم صالح» رئیس‌جمهور، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی برگزار شد، در خصوص سه موضوع «هدف قرار دادن تظاهرات‌کنندگان»، «حمله به منزل مصطفی الکاظمی» و «اعتراض به نتایج انتخابات» رایزنی شد.

هیأت هماهنگی گروه‌های شیعی با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «ناس نیوز» منتشر شد، با اعلام برگزاری این نشست و موضوعات مورد بررسی قرار گرفته، اعلام کرد که توافقات حاصله در این نشست را می‌توان در پنج بخش خلاصه کرد.

۱- محکوم کردن جنایت هدف قرار دادن تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و لزوم تکمیل تحقیقات قضایی مربوطه و مجازات عاملان این جنایت.

۲- رد و محکومین جنایت هدف قرار دادن منزل نخست وزیر و لزوم تکمیل تحقیق در خصوص آن . همچنین باید یک تیم فنی ویژه در اختیار تیم تحقیق قرار گیرد تا کلیه ابعاد ین جنایت و واقعیت آن روشن شود و عاملان آن به مراجع قضایی تحویل داده شوند.

۳- کاهش تنش‌ها، توقف فشارهای رسانه‌ای از سوی همه طرف‌ها، حذف همه نشانه‌های تحریک‌آمیز در خیابان‌ها، حرکت به سمت کاهش نگرانی‌های مردم و ارسال پیام‌های اطمینان بخش به ملت عراق.

۴- جستجوی راهکارهای قانونی برای حل بحران مربوط به نتایج انتخابات به منظور بازگرداندن اعتماد به همه طرف‌ها در روند انتخاباتی که به شدت متزلزل شد و فراخوان برگزاری یک نشست ملی برای بحث در مورد امکان یافتن راه‌کارهایی برای این بحران لاینحل.

۵- تاکید همه طرف‌ها بر تمایل خود به صلح مدنی و رسیدگی به همه مشکلات مطابق با چارچوب‌های قانونی و سیاسی قابل اجرا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا