خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرلشکر باقری: امنیت پایداری را در مرزهای جنوب‌ شرق شاهدیم

سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه «امنیت پایداری را در مرزهای جنوب‌شرق شاهدیم»، گفت: بر مرزهایمان اشراف “اطلاعاتی و عملیاتی” مطلوبی داریم به‌نحوی که ‌”شرارت، ناامنی و قاچاق”‌ کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس سیستان و بلوچستان در حوزه مبارزه با باندهای قاچاق مواد مخدر‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 2 روز گذشته از مرزهای سیستان و بلوچستان بازدید کردیم که خوشبختانه وضعیت نسبت به گذشته تحول مثبت چشمگیری داشته است و به‌عبارتی امنیت مرزهای این خطه از کشور در سال‌های اخیر روز به روز بهتر شده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شرارت، ناامنی و قاچاق در سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده است، افزود: این شرایط مطلوب حاصل اشراف اطلاعاتی، اقدام‌های عملیاتی و تلاش شبانه‌روزی و قابل تقدیر مرزبانان ما در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران است.

وی با بیان اینکه شاخص‌ها بیانگر ارتقای امنیت در مرز و داخل استان هستند، گفت: خوشبختانه کشور پاکستان نیز اقدامات مناسبی در ایجاد موانع مرزی، توسعه پاسگاه‌ها و ازدیاد نیروهای مدافع مرز انجام داده و در این زمینه با هماهنگی کامل با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند که با تداوم این شرایط امید داریم امنیت مرزی توسعه یابد و شاهد تبدیل این مرز به مرز صلح، دوستی و امنیت پایدار باشیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: با مجموعه اقدامات ارزشمند صورت‌گرفته برای توسعه اشراف اطلاعاتی فنی شامل تصویری و الکترونیکی می‌توان گفت امروز شاخص‌های امنیتی سیستان و بلوچستان با دیگر نقاط کشور تفاوت چندانی ندارد و این امر نویدبخش فراهم شدن زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران و تلاشگران عرصه‌های گوناگون برای حضور فعال و توسعه اقتصادی منطقه است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مقابله جدی با قاچاق مواد مخدر در این استان در دستور کار نیروی انتظامی است و در این زمینه مناسب عمل شده است و عزیزان در حال تلاش هستند مقابله جدی‌تری داشته باشند؛ همچنین در کشف و برخورد با باندهای انتقال سلاح، توفیقات خوبی را شاهد هستیم و با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد امنیت سیستان و بلوچستان روز به روز تقویت می‌شود.

پاکستان در حال انجام تعهدات خود در خصوص انسداد مرز است

سرلشکر باقری همچنین در بازدید از مرز‌های سراوان، ریمدان، میرجاوه و پایانه و گمرک مرزی میرجاوه اظهار داشت: در این سفر سه‌روزه از مرز‌های سیستان و بلوچستان بازدید و مسائل و مشکلات مرزی و نیز بازارچه‌های مرزی بررسی خواهد شد.

وی گفت: امروز به‌صورت هوایی از مرز‌های ریمدان و سراوان و میرجاوه بازدید و حضوری مشکلات پایانه و گمرک مرزی میرجاوه بررسی شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: کشور پاکستان هم در حال انجام تعهدات خود در خصوص انسداد مرز است و چند کیلومتری از مرز را توسط سیم خاردار حصارکشی کرده است.

سرلشکر باقری اضافه کرد: این کشور در جهت توسعه منطقه و کمک به معیشت مرزنشینان همراهی کرده است که بازارچه‌های مرزی فعال باشد و از راه‌اندازی بازارچه‌های جدید هم استقبال کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا