خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جدال دو نماینده‌ درباره‌ی میزان اطاعت مجلس از رهبری

نطق مجتبی توانگر و علی خضریان دو نماینده‌ی مجلس انقلابی درباره‌ی میزان اطاعت از رهبری، حاشیه‌ساز شد.

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای توانگر در نطق میان‌دستور امروز خود گفت: «وقتی گزارش عملکرد مجلس در محضر رهبر معظم انقلاب ارائه شد ایشان از عملکرد مجلس تقدیر ویژه کردند. این همه اقدام قوی و بعضاً تاریخی مجلس یازدهم در حالی است که متاسفانه عده‌ای نماینده هزینه‌ساز باعث می‌شوند زحمات اکثریت نمایندگان مجلس به حاشیه برود»، و آقای خضریان در پاسخ به این اظهارات گفت: «سابقه ما در موضوعاتی مثل فتنه، برجام و FATF روشن است، کسانی که در هر سه این حوزه‌ها همسو با جریان فتنه ساکت بوده‌اند یا در آتش اینها دمیده‌اند، امروز نمی‌توانند صحبت از ولایی بودن کنند».

گزارش فارس از نطق این دو نماینده‌ی مجلس را در ادامه می‌خوانید:

مجتبی توانگر در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس سه شنبه ۱۸ آبان ماه گفت: وقتی به کارنامه مجلس یازدهم نگاه می‌کنیم می‌بینیم مجموعه‌ای از اقدامات بسیار بزرگ انجام داده است که مجالس دیگر یکی از آنها را تصویب می کردند، می‌گفتند دنیا را گرفته‌ایم؛ از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یا طرح تعارض منافع یا مالیات بر خانه‌های خالی در آینده.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه ما به یاد داریم وقتی گزارش عملکرد یکساله مجلس در محضر رهبر معظم انقلاب ارائه شد ایشان از عملکرد مجلس تقدیر ویژه کردند این همه اقدام قوی و بعضاً تاریخی مجلس یازدهم در حالی است که متاسفانه عده‌ای نماینده هزینه ساز باعث می‌شوند زحمات اکثریت نمایندگان مجلس به حاشیه برود.

وی افزود: شما می‌بینید که رهبر معظم انقلاب از مجلس تقدیر می‌کنند اما گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس باعث می‌شود ایشان بخواهند این مسئله جبران شود البته رئیس مجلس نیز با آن که می‌توانست مثل خیلی‌ها بر این تذکر درپوش بگذارد آن را صریح و علنی کرد و نشان داد که ولایت مطلقه‌دار واقعی کسی است که در پیاده سازی نظرات رهبر انقلاب محاسبه سیاسی و بهانه تراشی نمی‌کند.

توانگر خاطرنشان کرد: یک نفر مصاحبه می‌کند که نمایندگان خودشان هم نمی دانند به چه رای می‌دهند و شب در تلویزیون می‌بینند یک نفر در فلان کمیسیون رعایت ملاحظات حق‌الناس را نمی‌کند و رهبر معظم انقلاب را ناگزیر از تذکر می‌کند آن دیگری طرح فضای مجازی را به شکلی تنظیم می‌کند که خواسته یا ناخواسته مجلس را مقابل خواسته مردم عزیز ایران قرار می‌دهد یک نفر دیگر برچسب دستکاری به ما جلوی بودجه پر از ناترازی و تورمی دولت ناکارآمد سابق برای امسال را تا حد توانمان گرفتیم ما برای اولین بار با مالیات به سراغ مافیای کنکور رفتیم، برای اخذ مالیات از شاخ‌های اینستاگرامی و خانه‌ها و ماشین های لوکس قانون نوشتیم و رتبه‌بندی‌معلمان هم در دست بررسی است. اما حواشی که برخی طرح ها اظهار نظرها و اقدامات هزینه ساز عده‌ای از همکاران ایجاد کرد باعث شده این اقدامات خوب دیده و شنیده نشود.

وی افزود: این توصیه دلسوزانه و صریح رهبر انقلاب را فراموش نکنیم که مراقب باشید که با عمل خودتان یا با گفتارتان به مخالفین‌تان کمک نکنید توصیه ما این است که رفتار و گفتار در درون مجلس یازدهم باید جوری باشد که رویکرد مخالفین این مجلس را تایید نکند.


علی خضریان نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 18 آبان ماه) در واکنش به مجتبی توانگر دیگر نماینده تهران که با موضوع «هزینه‌سازی برخی نمایندگان برای مجلس» سخن گفته بود، اظهار داشت: عموم مجلس انقلابی است و دغدغه‌های رهبر انقلاب را دارد.

وی ادامه داد: همه شاهد هستند که در رابطه با بودجه سال 1400 تخلفات صورت گرفته را در جلسات خصوصی با رئیس مجلس عرض کردیم و بر اساس قولی که رئیس مجلس داد تا برای بودجه سال 1401 ساختار به گونه‌ای تنظیم شود که چنین تخلفاتی نشود، دیگر موضوع را پیگیری نکردم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا درست نیست نسبت به 200 نماینده‌ای که پیگیر ماجرا بودند به گونه‌ای صحبت شود که در معرض اتهام قرار بگیرند، آن هم توسط عده‌ای که بعد از اینکه در بودجه دست برده شد، در قبال اتفاقات تلخی که در نوروز 1400 افتاد سکوت کردند.

خضریان تصریح کرد: سابقه ما در موضوعاتی مثل فتنه، برجام و FATF روشن است، کسانی که در هر سه این حوزه‌ها همسو با جریان فتنه ساکت بوده‌اند یا در آتش اینها دمیده‌اند، امروز نمی‌توانند صحبت از ولایی بودن کنند.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که امروز اهمیت دارد موضوع فضای مجازی است که در اولین دیدار رهبر انقلاب با مجلس ایشان تاکید کردند که مجلس به این موضوع ورود کند و گفتند که فضای مجازی رها شده است و خانواده‌ها در این فضا آسیب‌ می‌بینند.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: اقتصاد در فضای مجازی رهاست و نه می‌توان حق کسانی را که از آنها کلاهبرداری شده است، گرفت و نه جلوی کسانی که در این فضا درآمد نامشروع دارند گرفته می‌شود.

خضریان اظهار داشت: امروز کسانی در مجلس با کلیت حرکت مجلس در حوزه فضای مجازی مخالفت می‌کنند که در قبال دغدغه‌های رهبری خودشان را به نشنیدن می‌زنند؛ آیا رهبری را برای مطامع خودمان می‌خواهیم یا منظومه فکری ایشان را برای همه حوزه‌ها تبیین می‌کنیم؟

وی تأکید کرد: عموم نمایندگان در این حوزه رتبه خوبی دارند و کسانی که وضعیت خوبی ندارند نباید در مجلس تفرقه ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رئیس جلسه هم گفت: اجازه ندهیم از تربیون‌های مجلس برای تسویه حساب‌های سیاسی و تفرقه انداختن میان نمایندگان استفاده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا