خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«انتقال آب با تانکر نیاز مردم را تامین نمی‌کند»

/ نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها /

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: مساله شوری آب برخی شهرهای خوزستان جدی است، در مناطقی مانند شادگان، آبادان و خرمشهر شوری آب در حدشوری آب دریاست و انتقال آب با تانکر نیز نیاز مردم را تأمین نمی‌کند و افراد مجبور به خرید آب معدنی برای شرب هستند.

«عدنان محمد نصاری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا افزود: شوری بیش از حد آب لوله کشی در خوزستان موجب شده است تا مردم برای مصارف شست و شو و استحمام نیز نتوانند از آن استفاده کنند و در حال حاضر هم در بخش مرکزی و اروندکنار و آبادان آب با تانکر توزیع می شود.

وی ادامه داد: شوری بیش از حد آب موجب شده که تصفیه خانه ها رو به تعطیل بروند و در حال حاضر شهروندان آب شرب را با خرید آب معدنی تامین می کنند.
محمدنصاری ادامه داد: بیشتر تصفیه خانه ها غیر فعال هستند و شوری بیش از حد آب موجب شده است که دیگر تصفیه خانه ها قادر به فعالیت نباشند و نیاز مردم با توزیع آب از طریق تانکرها تامین نمی شود.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه آبادان و خرمشهر مانند شبه جزیره است و سدهای بسته شده در این مناطق موجب شده است که آب بیش از حد شور شود و تصفیه خانه های موجود قادر به تصفیه آب با کیفیت نباشند و چاره آن هم راه اندازی تصفیه خانه های بزرگ و صنعتی است.
وی اعلام کرد: یکی دیگر از راهکارهای رفع مشکل آب شرب خوزستان احداث سد بر روی رودهای کارون و بهمن شیر است تا آب شیرین وارد دریا نشود و در این زمینه هم پیش از این مطالعاتی انجام شده که امیدواریم عملیاتی شود.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: برای تامین آب مورد نیاز در بخش کشاورزی و دامداری نیز در استان خوزستان با مشکل مواجه هستیم و با وضعیت موجود دام ها در حال تلف شدن و زمین ها در حال تبدیل شدن به شوره زار هستند.

مشکل توزیع آب داریم

محمدنصاری اعلام کرد: علاوه بر مشکل شوری آب شرب در بخش توزیع نیز با مشکل مواجه هستیم و توزیع نادرست توسط تانکر موجب می شود که مردم برای دریافت آب مورد نیاز با هم درگیر شود.

وی افزود: در حال حاضر دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا برای توزیع درست آب مورد نیاز مردم بسیج شده اند، اما تا کنون نتیجه مطلوب را در برنداشته است. هنوز شاهد کاهش مشکل آب شرب خوزستان نیستیم و مردم منتظر حل مساله هستند.

انتقال آب به بصره را تایید نمی کنیم 

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعه انتقال آب کارون به بصره نیز گفت: این خبر در شبکه های اجتماعی منتشر شده است اما در حال حاضر این شایعه را تأیید نمی کنیم البته اگر صحت داشته باشد مردم آن را از طریق نمایندگان خوزستان در مجلس پیگیری خواهند کرد.
وی از دولت و مسئولان ذیربط مانند وزارت نیرو و مدیران کل استان خوزستان خواست به فکرمردم مرزدار که در هشت سال دفاع مقدس از مرزهای میهن اسلامی دفاع کردند، باشند و رفع مشکلات آب شرب خوزستان را در اولویت قرار دهند و تا دیر نشده از شوره زار شدن زمین های کشاورزی و مهاجرت مردم جلوگیری کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا شهرستانهای آبادان و خرمشهر طی سه روز گذشته به دلیل پایین آمدن کیفیت آب شاهد اعتراضات مردمی بودند.

استاندار خوزستان امروز- یکشنبه – از بهتر شدن وضعیت آب این دو شهرستان خبر داد و گفت تا 15 تیر وضعیت آب این 2 شهرستان به حالت عادی برخواهد گشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا