خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای سانسور خندوانه با حضور مهران غفوریان

برنامه‌ی «خندوانه» رامبد جوان در همین قسمت‌های ابتدایی فصل هشتم خود با حاشیه‌هایی همراه شد و قسمت سوم این برنامه که با حضور مهران غفوریان همراه بود با یک ساعت تاخیر از شبکه‌ی نسیم پخش شد.

به‌گزارش انصاف نیوز، درباره‌ی دلایل این تاخیر بی سابقه در پخش این برنامه شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شده است.

عوامل تهیه و تولید این برنامه در گفت‌وگوهای غیررسمی خود با برخی اهالی رسانه اشکال فنی و دیر تحویل دادن قسمت سوم خندوانه به پخش شبکه‌ی نسیم را به‌عنوان علت این تاخیر مطرح می‌کنند اما به نظر می‌آید آنچه از سوی آنان «اشکال فنی» خوانده می‌شود، به سانسور بخش‌هایی از این برنامه مربوط است که باعث تاخیر در پخش آن شد.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی حذف خوانندگی مهدی جهانی از این قسمت و برخی دیگر سانسور بخش‌هایی از شوخی‌های «جناب‌خان» و مهران غفوریان را به‌عنوان ممیزی‌های دردسرساز این قسمت خندوانه اعلام کرده‌اند اما با نگاهی به این قسمت خندوانه به نظر می‌رسد سانسورهای این دو بخش آن چنان جدی و پر حجم نبوده که سبب تاخیر یک‌ساعته در پخش آن شود.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که آنچه از نگاه مسئولان صداوسیما در قسمت سوم خندوانه مسئله‌ساز بوده است، شوخی‌های علی صبوری، کمدین این برنامه با نیروی انتظامی بوده است. با نگاهی به این قسمت از برنامه نیز می‌توان مشاهده کرد که زمان اجرای کمدین خندوانه کمتر از زمان متدوال استنداپ‌کمدی‌های خندوانه بوده است و همزمان با ورود شخصیت پلیس به قصه‌ی طنز علی صبوری به یک‌باره تصویر به تشویق تماشاگران و پایان استنداپ‌کمدی او کات می‌خورد.

گفتنی‌ست رامبد جوان، طراح و‌ کارگردان خندوانه چندی قبل درباره‌ی سانسور در صداوسیما در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشته بود: «راستش منم که بیش از ۲۶ ساله که در تلویزیونمون کار می‌کنم هنوز نفهمیدم چه چیز‌های قابل پخش در تلویزیون هستن و چه چیز‌هایی نیستن. شک ندارم بقیه همکارانم هم نمی‌دونن و شک ندارم مسئولین محترم پخش هم نمی‌دونن و شک ندارم مدیران شبکه‌ها هم نمی‌دونن و قطعا شک ندارم رییس محترم سازمان هم نمی‌دونن.

یه روز خیلی دور یه مدیر پخش (مسئول ممیزی) در جواب سوال و گیجی مطلق من که در حین ساخت و پخش یک برنامه بودم گفت: قوانین سانسور و ممیزی در تلویزیون “سیاله” هر چیزی ممکنه امروز اجازه داشته باشه و فردا نه و برعکس».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا