خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقاط منفی دولت رئیسی از نگاه علم‌الهدی

امام جمعه مشهد با بیان اینکه «دولت در این ۱۰۰ روز در برنامه‌ها و برخورد با مردم نقاط مثبت و منفی داشته است»، گفت: هنوز مردم پس از این مدت مدیریت جدید، شیرینی حل مشکلات اقتصادی را نچشیده‌اند البته که مشکلات اقتصادی با ۱۰۰ روز حل نمی‌شود. مشکلات مملکت احتیاج به اصلاحات اقتصادی دارد و باید اقتصاد ما جراحی شود اما هیچگاه یک بدن ضعیف از کار افتاده را جراحی نمی‌کنند، باید این را قوی کنید بعد جراحی کنید، هنوز فساد واسطه‌گری را در کشور از بین نبرده‌اید و کسانی را که فقط به جیب خود هستند را حذف نکرده‌اید، دستگاه‌ها بیایند مفسد را براندازی کنند، جلوی سودگیری‌ها و رذایل اقتصادی کشور را بگیرند، مردم آرامش اقتصادی پیدا کنند و ریشه رانت‌خوار کنده شود، بعد دست به جراحی اقتصادی بزنید.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد مقدس در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) با تبریک تقارن امروز با میلاد امام حسن عسگری، اظهار کرد: رسالت این امام به عنوان آخرین امام حاضر در برخورد با مردم در ایجاد زیست تمدنی اسلامی بر اساس معارف اهل بیت بود

دو ویژگی بهترین مدیران جامعه

امام جمعه مشهد با بیان اینکه وقتی امامت امام حسن عسگری(ع) شروع شده بود با آموزه‌های خود زیست تمدنی اسلامی را بر اساس معارف اهل بیت در جامعه تشیع تثبیت کردند تا مردم بتوانند پس از ایشان زندگی اسلامی را انجام دهند، تکمیل کرد: یک آموزه امام حسن عسگری در رابطه با مدیران جامعه در زیست اسلامی این است که مردم اگر شما می‌خواهید بهترین و مقرب‌ترین خود را از نظر خدا بشناسید؟ این کسی است که دو ویژگی داشته باشد اول اینکه حقوق مردم را بشناسد.

وی ویژگی دوم مدیران جامعه از نظر امام حسن عسگری را سختگیری در وفای به عهد در ارتباط با مردم عنوان کرد و گفت: دولت در این ۱۰۰ روز در برنامه‌ها و برخورد با مردم نقاط مثبت و منفی داشته است، اول اینکه در این مدت بنا بود تحولی صورت بگیرد و مهم ترین تحول تغییر گفتمان است، پیش از این مردم به دنبال حکومت می‌دویدند اما اکنون حکومت به دنبال مردم باید بدود، حکومت بیاید در چادر سرد پاییزی که دورترین منطقه از مرکز است بنشیند و مطالبات او را از زبان خودش بشوند.

مهم‌ترین تحول ۱۰۰ روزه دولت رییسی تغییر گفتمان است

آیت الله علم الهدی تشریح کرد: یکی از تحولات این است که سردمداران حکومتی به دنبال مردم بروند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند، این موضوع مربوط به سه قوه است و در هر سه قوه این تحول ایجاد شده که مهم‌ترین تحول در این ۱۰۰ روز بوده است اما باید یک تحول عملیاتی هم صورت بگیرد و وضع اقتصادی بهبود یابد اما هنوز مردم پس از این مدت مدیریت جدید، شیرینی حل مشکلات اقتصادی را نچشیده‌اند البته که مشکلات اقتصادی با ۱۰۰ روز حل نمی‌شود.

مسئولان اقتصادی بدن ضعیف اقتصاد را جراحی نکنند

آیت الله علم الهدی خطاب به تیم برنامه ریز دولت عنوان کرد: مشکلات مملکت احتیاج به اصلاحات اقتصادی دارد و باید اقتصاد ما جراحی شود اما هیچگاه یک بدن ضعیف از کار افتاده را جراحی نمی‌کنند، باید این را قوی کنید بعد جراحی کنید، هنوز فساد واسطه‌گری را در کشور از بین نبرده‌اید و کسانی را که فقط به جیب خود هستند را حذف نکرده‌اید، دستگاه‌ها بیایند مفسد را براندازی کنند، جلوی سودگیری‌ها و رذایل اقتصادی کشور را بگیرند، مردم آرامش اقتصادی پیدا کنند و ریشه رانت‌خوار کنده شود، بعد دست به جراحی اقتصادی بزنید.

غمخوار همسایه باشید

آیت الله علم الهدی در خطبه عبادی اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول در مسیر تقوای عملی به این نکته رسید که جریان تقوای عملی به طور معمول در حوزه ارتباطات اجتماعی شکل پیدا می‌کند و در خصوص تقوای عملی در برخورد با همسایه صحبت کردیم‌.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تا مولفه شانزدهم صحیفه سجادیه در برخورد با همسایه صحبت کردیم، تکمیل کرد: مولفه هفدهم صحیفه سجادیه می‌فرماید «خدایا برخورد من را با همسایه طوری قرار بده که من با آن نرمش متواضعانه داشته باشم» بنابراین در برابر همسایه باید سر فرود بیاوریم.

وی افزود: در همه ارتباطات عواملی که با ما رابطه مستمر دارند با ارتباط گاه‌گاه متفاوت است و امام سجاد(ع) برای این ارتباط نسخه خاص پیچیدند و می‌گوید باید متواضعانه برخورد کنیم، انسان با همسر و همسایه خود که جنگ ندارد، زندگی تلخ می‌شود اگر بخواهیم به زن سالاری و مرد سالاری فکر کنیم و آرامش خود را در زندگی از دست می‌دهیم.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: با همسایه هم از بالا برخورد نکنید و در تعامل و متواضع باشید که هرگز کوچک نمی‌شوید چراکه تا تو اخلاق داری بر همه مسلطی اما وقتی اخلاق نداری شاید از تو اطاعت هم بکنند اما این از هزار توهین بدتر است، چشم از روی ترس کاربرد اجرایی ندارد اما اصل در زندگی این است که از روی دوست داشتن به یکدیگر احترام بگذارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خصوص مولفه هجدهم همسایه‌داری در صحیفه سجادیه عنوان کرد: در این مولفه می‌فرماید خدایا به من کمک کن تا در برخورد با مصیبت وارده به همسایه‌ام رقت قلب داشته باشم، امام سجاد می‌فرماید موضع شما در مصیبت همسایه باید غمخواری باشد؛ آدم از کنار اشک نباید راحت بگذرد که اگر گذشت سنگدل است به خصوص اگر اشک همسر و فرزند یا از همه بالاتر اشک پدر یا مادر است؛ اشک پدر زندگی را نابود می‌کند سنگدل نباشیم و اگر همسایه تو داغ‌دار شده است با او گریه کن، اگر کسی ببیند غمخوار دارد محبتش به او بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که روحیه غمخواری دارند محبوب جامعه هستند، ادامه داد: قوم موسی و یهود خصوصیات اسلام و مسلمانان را پیش از اسلام بر دو اصل می‌شناختند، اول اینکه غمخواری و دل‌نازکی نسبت به یکدیگر دارند و دوم اینکه نسبت به کفار بی رحم و خشمگین هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا