خرید تور تابستان ایران بوم گردی

 شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی

پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) بامداد پنجشنبه به انحلال خود و برگزاری دوباره انتخابات رای داد تا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در تشکیل کابینه ائتلافی شکست بخورد.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی المیادین، براساس رای کنست رژیم صهیونیستی قرار است که انتخابات پارلمانی دیگری روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) برگزار شود.

پس از این شکست، نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن به این ناکامی گفت: در انتخابات آینده (سپتامبر) پیروز خواهم شد.

روز یکشنبه گذشته بود که اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی لایحه ای را به کنست ارائه دادند که بر اساس آن مقرر شد که تا روز چهارشنبه اگر کابینه ائتلافی نتانیاهو تشکیل نشود، کنست منحل و انتخابات جدید در سرزمین های اشغالی برگزار شود.

در طول تاریخ نامشروع رژیم صهیونیستی این نخستین باری است که حزب لیکود به عنوان حزب پیروز، نتوانست تشکیل کابینه دهد.

چهارشنبه شب، آخرین مهلت چهل و دو روزه «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای تشکیل کابینه است که پایان می یابد.

برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی، مجموعاً ۴۲ روز به نتانیاهو فرصت داده شد که هیأت دولت را تشکیل دهد که گام نخست و فرصت بیست و هشت روزه برای مذاکره با احزاب و تشکیل کابینه، ناکام ماند و همین امر موجب تمدید ۱۴ روز دیگر شد که بازهم وی در این مهم موفق نشد.

بسیاری از تحلیلگران دلیل شکست نتانیاهو را «آویگدور لیبرمن» وزیر دفاع مستعفی دولت سابقش می دانند که با احراز پنج کرسی در انتخابات ۲۰ فروردین، حاضر نشد در دولت ائتلافی بی بی حضور یابد.

نتانیاهو برای تشکیل کابینه می بایست ۶۵ کرسی را با خود همراه می کرد که نتوانست در این کار موفق شود.

کنست یا پارلمان رژیم صهیونیستی ۱۲۰ کرسی دارد و در مجموع ۴۰ حزب با یکدیگر در این انتخابات رقابت کردند.

در انتخابات کنست که ۲۰ فروردین ماه امسال در سرزمین های اشغالی برگزار شد، حزب لیکود با حمایت همه جانبه دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ برای پیروزی دوباره نتانیاهو، با کسب ۳۰ درصد آرا، ۳۶ کرسی را به دست آورد.

حزب آبی و سفید به رهبری «بنی گانتز» رئیس سابق ستاد مشترک رژیم صهیونیستی موفق شد ۳۵ کرسی را به دست آورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا