خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طالبان: دولت فعلی متشکل از تمام قومیت‌ها است!

وزیر امور خارجه دولت طالبان گفت: دولت فعلی طالبان متشکل از تمامی گروه‌های داخلی و قومیت‌های افغان است.

به گزارش ایرنا، «امیر خان متقی» که به همراه برخی از وزیران کابینه دولت موقت طالبان در سفر رسمی به پاکستان بسر می‌برد، روز جمعه در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) دیدگاه طالبان درباره وضعیت فعلی افغانستان، رسیدگی به چالش‌های داخلی و خارجی، تعامل با همسایگان و رویکرد طالبان در قبال آمریکا و متحدان غربی این کشور را تشریح کرد.

وی افزود که ما نیاز به ارتش بزرگی نداریم که در حضور نیروهای آمریکا و ناتو آموزش دید و یا تحت مدیریت آنان قرار داشت، طالبان اکنون ارتشی هر چند کم تعداد اما با توانمندی بالا در مقایسه با ارتش گذشته در افغانستان تشکیل خواهد داد.

امیرخان متقی با انتقاد از مطالبات غرب از جمله آمریکا در بحث لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، مدعی شد که دولت فعلی طالبان متشکل از تمامی گروه‌های داخلی و قومیت‌های افغان است .

وی افزود: طالبان با حضور زنان و فعالیت آنان در بخش‌های مختلف مخالفتی نداشته و از مشارکت بانوان برای توسعه افغانستان حمایت می‌کند.

متقی گفت که تاکتیک فشار هرگز نتیجه نخواهد داد، افغانستان با مشکلاتی روبه رو است اما از طرفی ما شاهد مسدود بودن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان توسط آمریکایی‌ها هستیم.

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان افزود: ۷۵ درصد از بانوان شاغل در حوزه آموزش و پرورش افغانستان فعالیت خود را از سرگرفته‌اند و در دیگر ادارات دولتی نیز زنان ۱۰۰ درصد حضور دارند.

وی با استقبال از برقراری آتش بس موقت میان دولت پاکستان و گروه غیرقانونی «تحریک طالبان»، گفت: طالبان افغانستان پیشبرد این مذاکرات را تسهیل کرد و امیدوار است تعاملات فعلی منجر به آتش بس دراز مدت میان دو طرف شود.

امیرخان متقی و هیات همراه امروز در اسلام‌آباد با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان دیدار می کنند. اعضای هیات دولت موقت طالبان روز گذشته نیز با نمایندگان ویژه پاکستان، چین، روسیه و آمریکا در ۴ کشور عضو تروئیکای توسعه یافته دیدار کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا