خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شیر و خورشیدِ مادرمرده!

حسین دهباشی، مدیر تاریخ آنلاین، درباره‌ی مشکلی که برای سردر کافه‌اش پیش آمده، در پستی تلگرامی نوشت:

تشریف آوردند برای پلمپ کافه! بیشترش هم تقصیر این شیر و خورشیدِ مادرمرده!

با آن‌که از تابلوی ورودی و دیدرسِ رهگذرانِ کوچه قبلا برداشته و با نوشته‌ای بی‌علامت جایگزین کرده و گذاشته بودیم‌اش آن پشت و حالا فقط از داخل مجموعه‌ی خودمان دیده می‌شد.

و این‌که بابا این نشان اصلا از عهد شاه اسماعیل، علامت تشیع و شیر آن اسدالله و لقب حضرت امیرالمؤمنین است و خورشید آن اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ بوده و عنایت بفرمائید که تازه لافتی الا علی و لاسیف الا ذوالفقار کنارش نوشته شده و چه ربطی دارد به دوره‌ی اعلیحضرت که تاج بالای سرش بوده و شاخه‌های گندم دورش، فایده نداشت که نداشت.

ولی جوان‌های موقر و خیلی خوبی بودند و نهایتا مدتی امان دادند که باز خدا پدرشان را بیامرزد.

ولی آقای قاضی، جدا ما داریم بسیار خسته و آزرده خاطرتر از همیشه می‌شویم و اگر اینجا را می‌خوانید، محبت کرده و یک روز قدم‌رنجه بفرمائید موزه‌ی تصاویر معاصر و کافه‌تاریخ و از نزدیک ببینید آن تصوری که برخی عزیزان از کارِ ما ساخته‌اند درست است یا که واقعا مرکزی علمی و فرهنگی و هنجارگرا است که به حسینیه بیشتر می‌ماند تا هرکجایِ دیگر.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب دهباشی شیر حیوانی درنده است،آقایان مخالف ازاین میترسند که نکند همین شیر مادرمرده زنده ومشغول درندگی شود لذا جایش رابا نشانیکه بیشتر ین شباهت با نشان گروهی افراطی درهند دارد عوض کردند.

  2. شیر و خورشید یک نماد تاریخی ایرانی است نه ربطی به نظام ها و سلطنت دارد و نه لولوی ترسناکی است که متاسفانه 42 سال است که انقلابیون با آن مردم را می ترسانند .

    اگر انقدر این آرم تاریخی برای مسئولین غیرقابل هضم است بروند تجدید نظری در خود انجام دهند چرا تاریخ و هویت ملی ایرانیان را مخدوش میکنند!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا