خرید تور تابستان ایران بوم گردی

این همه برانگیختگی از افشای ستم اسرائیل؟ | احمد زیدآبادی

احمد زیدآبادی در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد به مصاحبه‌ی انصاف نیوز با مژگان نوی و واکنش‌های پس از آن پرداخته است: انصاف‌نیوز مصاحبه‌ای با خانم مژگان نوی، از یهودیان ایرانی‌الاصل ساکن بیت‌المقدس انجام داده که از هر جهت خواندنی است.

خانم نوی به عنوان یک تبعۀ اسرائیلی، ضمن افشاگری در بارۀ مظالم دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین، نظام تبعیض نژادی در آن کشور را سخت به باد حمله گرفته و بخصوص از سیاست دولت اسرائیل در برابر پروندۀ اتمی ایران به تندی انتقاد کرده است.
نمی‌دانم چرا افشاگری خانم نوی از ستمگری‌های اسرائیل علیه فلسطینیان به مذاق جمعی از تندروهای اصولگرا گران آمده است به طوری که نسبت به انجام این مصاحبه واکنش هیستریک نشان داده و آن را به “تلاش اصلاح‌طلبان برای عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی” مربوط دانسته‌اند.

به نظر من این تهاجم ناگهانی و بی‌دلیل علیه بازتاب نظرات یکی یهودی مخالف سرسخت دولت اسرائیل، بخشی از سناریوی آشوب‌سازی مصنوعی در آستانۀ آغاز مذاکرات وین به قصد اخلال در روند آن است؛ نکته‌ای که پیش از این نسبت به آن هشدار داده بودم.
اساساً متهم کردن “اصلاح‌طلبان” به عادی‌سازی رابطه با اسرائیل” در حالی‌که آنان دیگر کمترین نفوذ و حضوری در قدرت ندارند، جز به معنای زمینه‌سازی برای اجرای سناریویی توطئه‌آمیز است؟

اصولگرایان میانه‌روتر مراقب این داستان باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تلاش آقای زید آبادی برای تبدیل مساله ی اصل مشروع بودن مصاحبه به مساله ی جدید اصولگرایان “میانه رو” مراقب تندرو ها باشند، تقریبا مشابه سیاست اسراییل در تبدیل مساله ی مشروع بودن تشکیل آن به مساله ی اختلاف افکنی بین مسلمانان است.
    به نظرم آقای زید آبادی باهوش تر از آن است که نفهمد اعتراض افراد معترض، به خوب یا بد بودن محتوای مصاحبه نیست. آقای زید آبادی حتما درک می کند که معنای مصاحبه با یک شهروند قانونی اسراییل، ولو آن که در آن مصاحبه اسراییل لجن مال هم شده باشد، به طور ضمنی بازکردن راهی ولو بسیار ضعیف برای عادی سازی ذهنی به رسمیت شناختن موجودیت رژیمی به نام اسراییل است. گذشته از آن که فرد مورد مصاحبه نیز دارای سوابقی بسیار ویژه در سرویس امنیتی اسراییلی است.
    بهتر است آقای زیدآبادی در این گونه مواقع برای توجیه ضمنی این مشروع سازی، ظاهر ضد استکباری نگیرند، چون لباسی است که به تن ایشان زار می زند. در حقیقت، مشکل امثال آقای زید آبادی، همین بوی گند نفاق ایشان است. ایشان مثل کسی است که در ابتدا برای اعتماد سازی زیارت عاشورا بخواند و در انتهای دعا، اصحاب کربلا را نفرین نماید.
    اگر از این دفاع منافقانه ی آقای زید آبادی بگذریم، من مصاحبه را در مجموع مثبت ارزیابی می کنم! این مصاحبه دارای نکات مثبت و منفیست. نکته ی منفی آن، آماده سازی ضمنی ذهن مخاطب/مخاطبین برای شناسایی اسراییل به عنوان یک رژیم مشروع است. نکته ی مثبت آن، ارایه ی یک تصویر از ذهنیت خود مردم درون رژیم جعلی اسراییل نسبت به اسراییل است. به نظر من، این تصویر جدید است و بد نیست که مخاطب کنجکاو ایرانی، از آن زاویه نیز مطلع باشد.

    2
    2
  2. بیخود نبود که اسقاطیل گفته بود . افساداتی های ایران ، سرمایه اسقاطیل اند. ههههههههههههههههههههه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا