خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرهای تازه از زلزله هرمزگان

ایسنا نوشت: دو زلزله به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر ساعاتی پیش بندرعباس را لرزاند، مرکز این زلزله جزیره لافت بندرعباس بوده است. این زلزله در استان‌های جنوبی کشور مانند کرمان، بوشهر و فارس نیز احساس شده است. گروه‌های امداد به منطقه اعزام شده اندو بیمارستانها و مراکز درمانی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند اساس گزارشات رسیده تاکنون یک تن بر اثر این زمین‌لرزه فوت کرده است.

دکتر علی بیت الهی با اشاره به زلزله امروز شمال بندر عباس، گفت: در ۴۷ کیلومتری شمال بندر عباس زلزله‌ای به بزرگای ۶.۴ رخ داده است که بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کردم این زمینلرزه در کرمان نیز احساس شده است.

وی زمان این رخداد لرزه‌ای را در ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۴۸ ثانیه امروز یکشنبه ۲۳ آبان ماه عنوان کرد و یادآور شد: هنوز اطلاعاتی از میزان خسارات این زلزله به دست ما نرسیده است، ولی اگر این زلزله در نزدیکی مراکز جمعیتی رخ داده باشد، با توجه به بافت مسکونی این مناطق که سازه‌های خشت و گلی و بنایی هستند، قطعا مخرب است.

بیت اللهی، به گسل‌های این منطقه اشاره کرد و افزود: در رابطه با گسل‌های مسبب این زلزله، احتمال داده می شود که منتهی الیه گسل‌های زاگرس است که در بالای تنگه هرمز واقع شده است، ولی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

زلزله در هرمزگان/یک کشته و ۴۶ مصدوم/تردد غیرضروری ممنوع/

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بندرعباس یک منطقه لرزه خیز است، گفت: به ویژه در شمال بندر عباس در جایی که جهت ساز و کار تکتونیکی تغییر می کند، بسیار لرزه خیز است. در این منطقه یک گره تکنونیکی واقع شده و زمینلرزه‌های زیادی در این منطقه ایجاد شده و از آن به عنوان یک زون لرزه ای یاد می شود.

آماده باش دستگاه‌های امدادی در پی وقوع زلزله در جنوب کشور/ اعلام یک کشته تا کنون

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش تمامی نیروهای امدادی و خدماتی در پی زلزله ۶.۴ ریشتری رخ داده در بندرعباس خبر داد.

اسماعیل نجار، با اشاره به زلزله رخ داده در جنوب کشور اظهارکرد:‌ در ساعت ۱۵:۳۶ امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر عمق ۱۸ کیلومتری منطقه لافت در استان هرمزگان را لرزاند و چند ثانیه پس از آن نیز زلزله‌ای دیگر به بزرگی ۶.۳ ریشتر همین منطقه را در عمق ۱۰ کیلومتری از زمین لرزاند.

وی با بیان اینکه این زلزله در مناطق مختلفی از جنوب کشور احساس شده است، گفت:‌ تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی ناشی از این زلزله گزارش نشده است. اما تمامی تیم‌های امدادی و خدماتی در استان هرمزگان و استان‌های معین به حالت آماده باش درآمده‌اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود:‌ تیم‌های ارزیاب نیز به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند و به زودی گزارش آن اعلام می‌شود.

وی از مردم خواست که خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند و ادامه داد: مردم از توجه به شایعات پرهیز کرده و از تماس طولانی مدت با تلفن همراه پرهیز کنند تا ظرفیت خطوط اشغال نشود. همچنین لازم است پروتکل‌های بهداشتی نیز از سوی مردم رعایت شود.

زلزله در هرمزگان/یک کشته و ۴۶ مصدوم/تردد غیرضروری ممنوع/

آماده باش کامل اورژانس و بیمارستان‌ها

رییس سازمان اورژانس کشور از آماده باش کامل بیمارستان های کرمان و هرمزگان در پی وقوع زمین لرزه در جنوب کشور خبر داد.

دکتر جعفر میعادفر، در این باره اظهار کرد: بیمارستان های کرمان و هرمزگان در پی وقوع زمین لرزه در هرمزگان در آماده باش در آمدند.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه از قدرت بالایی برخوردار بوده است، گفت: بالگرد اورژانس و دو قایق آمبولانس در حال ارزیابی منطقه هستند.

همچنین مجتبی خالدی -سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این باره اظهار کرد: زمین لرزه ای با قدرت بیش از ۶ ریشتر در هرمزگان رخ داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز شاهد وقوع زمین لرزه در این محدوده بودیم.

خالدی گفت: پنج آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از هرمزگان و پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از فارس در حالت آماده باش هستند. تیم های ارزیاب در محل در حال ارزیابی هستند و یک فروند بالگرد اورژانس نیز اعزام شد.

همچنین رییس سازمان اورژانس کشور از مرگ یک تن در زمین لرزه در جنوب کشور تاکنون خبر داد.

دکتر میعادفر گفت: متاسفانه بر اساس آمار تا کنون‌ یک تن جان خود را در پی وقوع زمین لرزه از دست داده است.

وی‌ گفت: این جوان ۲۲ساله در بندرعباس در حال فرار از زمین لرزه بوده که تیر برق بر سر وی سقوط می کند و جان خود را از دست می دهد.

زلزله بندرعباس در جزیره قشم هم احساس شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان از وسعت شدید زلزله در استان هرمزگان و میزان خرابی ها خبر داد.

مختار سلحشور، افزود: زلزله ای با قدرت ۶.۴ در مقیاس ریشتر در ساعت ۱۵:۳۶ در عمق ۱۸ کیلومتری به مرکزیت لافت جزیره قشم رخ داد و در کوه گنو هم احساس شد.

وی با بیان اینکه این زلزله به شدت در بندرعباس، میناب، رودان و جزیره قشم احساس شده است، تصریح کرد: گزارش های مردمی از میزان شدت خرابی ها خبر می دهد، اما جهت بررسی و ارزیابی دقیق اکنون تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

سلحشور با اشاره به اینکه میزان خرابی و وسعت آن بزودی اطلاع رسانی می شود، اضافه کرد: ستاد بحران در آماده باش کامل به سر می برد.

معاون هلال‌احمر فارس: آماده اعزام نیرو و کمک به هرمزگان هستیم

معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس با اشاره به وقوع زلزله در هرمزگان، اعلام کرد که این جمعیت در صورت اعلام نیاز، آمادگی اعزام نیروهای امدادی و اقلام مختلف به استان هرمزگان را دارد.

مهدی خوبیاری، گفت: کانون زمین لرزه بعدازظهر امروز در استان هرمزگان بوده و به دلیل شدت بالا، در برخی مناطق خصوصا شهرستان لارستان نیز احساس شده است.

خوبیاری با بیان اینکه زمین لرزه یاد شده، خسارتی به مناطق حوزه استحفاظی استان فارس وارد نکرده است، گفت: ما نیز در حال رصد لحظه‌ای موضوع وقوع این زمین لرزه هستیم.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه فارس معین استان هرمزگان است، گفت: مرکز فرماندهی و هماهنگی کنترل عملیات هلال احمر فارس، آماده اعزام نیروی امدادی و اقلام مورد نیاز به استان هرمزگان، در صورت اعلام نیاز، است.

ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه، زمین لرزه ای با قدرت ۶.۴ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری با مرکزیت لافت، سوزا و درگهان در استان هرمزگان، حادث شد.

افزایش فعالیت گشت‌های پلیس پس از وقوع زلزله در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به وقوع دو زلزله نسبتا شدید به میزان ۶.۴ ریشتر در سطح استان ، گفت: پس از وقوع زلزله بلافاصله گشت‌های کلانتری‌ها برای تأمین امنیت در مکان‌هایی که افزایش حضور شهروندان را شاهد بودیم حاضر شدند که این مأموریت همچنان ادامه دارد و پلیس در آمادگی کامل برای تامین امنیت شهروندان قرار دارد.

سردار “غلامرضا جعفری”، افزود: گشت‌های ویژه ای برای پیشگیری از سرقت منازل در سطح محلات فعال می‌باشند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم به هنگام حضور در خودرو، مراقبت‌های لازم را داشته باشند و مجدداً تاکید می‌گردد شهروندان ضمن توجه به توصیه‌های پلیسی، به شایعات توجه نکنند و اخبار را از منابع رسمی و معتبر دنبال کنند.

زلزله در هرمزگان/یک کشته و ۴۶ مصدوم/تردد غیرضروری ممنوع/

جعفری با بیان این‌که با افرادی که شایعه کنند برخورد می‌شود ، گفت: آن دسته از افرادی که در فضاهای مختلف با شایعه پراکنی اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کنند اقدام‌شان جرم می‌باشد و قطعاً تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان عزیز توصیه می‌کنم در صورت تصمیم برای حضور در بوستان‌ها و … از توقف دوبله و چند ردیفه در حاشیه معابر و مسیرهای عبور و مرور خودداری کنند و از به همراه داشتن اشیا قیمتی و طلاجات پرهیز نمایند.

زلزله ۶.۴ ریشتری لافت به استان کرمان خسارتی وارد نکرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در پی زلزله ۶.۴ ریشتری در منطقه لافت تا این لحظه براساس گزارش تیم های ارزیاب، هیچ خسارت جانی و مالی به استان کرمان وارد نشده است.

“رضا فلاح”، با اشاره به زلزله ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در استان هرمزگان گفت: تیم های ارزیاب به مناطق جنوبی استان اعزام شده اند.

وی ادامه داد: تیم های ارزیاب در شهرستان های منوجان، جیرفت، کهنوج، فاریاب، سیرجان، شهربابک مناطق را بررسی کرده اند و تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی نداشته ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه آماده باش به کل استان مخصوصا به شهرستان های جنوبی و غربی استان داده شده است، اظهار کرد: کرمان به استان هرمزگان جهت پشتیبانی اعلام آمادگی کرده است.

“مجید سعیدی” مدیرکل بحران استانداری کرمان نیز گفت: در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه زلزله ای به شدت ۶.۴ ریشتر در حوالی فین از توابع استان هرمزگان به وقوع پیوست که برخی از شهرستان های استان کرمان این زلزله را احساس کردند.

اعزام اکیپ اتفاقات برای بررسی آسیب احتمالی به تاسیسات آبفا پس از زلزله هرمزگان

آب تمام مناطق زلزله‌زده هرمزگان در حالت پایدار است/مردم نگران نباشند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از پایداری وضعیت آب استان پس از زلزله شش و چهار دهم ریشتری هرمزگان خبر داد.

امین قصمی، با بیان این‌که تمامی اکیپ اتفاقات آبفا در سراسر استان هرمزگان به حالت آماده باش در آمده اند، افزود: تمامی تاسیسات تامین آب بندرعباس از جمله آب‌شیرین‌کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس با ظرفیت کامل در مدار تولید هستند و مردم نگران تامین آب شرب خود نباشند.

به گفته قصمی، در برآوردهای اولیه مشخص شده که هیچ گونه آسیبی که موجب قطعی و خسارت جدی به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب باشد، گزارش نشده و نگرانی بابت قطعی آب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان و اکیپ های اتفاقات و امداد با حضور در محل تاسیسات شهرها و روستاهای استان هرمزگان به ویژه شهرستان های بندرعباس، قشم، فین، خمیر و میناب در حال بررسی حادثه احتمالی بروی تاسیسات آبفا هستند.

دستور فوری رئیس جمهور درباره وضعیت زلزله زدگان جنوب کشور

رئیس جمهور برای برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در جنوب کشور دستور فوری صادر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت در پی زلزله امروز جنوب ایران به معاون اول خود ردستور داد تا در اسرع وقت به استان هرمزگان سفر کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: از تمام توان دستگاه های امدادی در استان هرمزگان و در صورت لزوم سایر استانها استفاده شود.

در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه امروز (یکشنبه) ۲۳ آبان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۶ در شمال بندر عباس رخ داد و یک دقیقه بعد یعنی در ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه زلزله دیگری با بزرگای ۶.۵ در این منطقه به ثبت رسید.

استاندار هرمزگان: تیم های ارزیاب زلزله به مناطق مختلف اعزام شده اند

استاندار هرمزگان گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دستگاه‌های امدادی و مجموعه دستگاه های ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

مهدی دوستی، با اشاره به وقوع زمین لرزه های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در استان هرمزگان، عنوان کرد: مرکز این زلزله ها بخش فین بوده و تیم های ارزیاب به مناطق مختلف اعزام شده اند.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی صورت گرفته خسارت ها و آسیب هایی به منازل در بخش فین منازل وارد شده است.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به اینکه این زمین لرزه ها طولانی بوده، باعث وحشت مردم شده است که از مردم می خواهیم خونسردی خود را حفظ کنند.

دوستی تصریح کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دستگاه‌های امدادی و مجموعه دستگاه های ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی گفت: مشکلات پیش آمده در خصوص قطع برق و تلفن در برخی مناطق نیز در دست بررسی و رفع است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: زلزله به تأسیسات اسکله‌ها نفتی هرمزگان خسارتی وارد نکرده است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان گفت: در جریان زلزله عصر امروز استان هرمزگان، تاکنون گزارشی از خسارت به تأسیسات یا جایگاه‌های عرضه سوخت فرآورده‌های نفتی دریافت نشده است.

فضل‌اله اکبری، در این باره گفت: طی تماس‌های تلفنی با نواحی منطقه، خوشبختانه هیچ‌گونه حادثه و یا خسارتی به ما گزارش نشده است، اما به کانون زلزله نیرو اعزام شده است تا درباره خسارت ندیدن تأسیسات اطمینان حاصل کنیم.

وی با اشاره به این که کانون این زلزله در منطقه فین واقع در ۶۴ کیلومتری شمال‌غرب بندرعباس بوده است، تصریح کرد: هیچ‌گونه کمبودی در تأمین و توزیع سوخت مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان افزود: مشکلی در زمینه عرضه سوخت در مناطق زلزله زده و مسیرهای مواصلاتی منتهی به آن وجود ندارد.

اکبری توضیح داد: هیچ موردی از وقوع سانحه در جایگاه‌های سوخت در مناطق زلزله زده وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در تمام استان توزیع شده و جایگاه های عرضه سوخت آمادگی ارائه سوخت به مراجعان را دارند.

آماده باش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به دنبال زمین لرزه استان هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر سیستان و بلوچستان گفت: همه پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ بدنبال زلزله ۶.۴ ریشتری استان هرمزگان در حال آماده باش هستند.

دکتر کامران کردی افزود: به دنبال وقوع زلزله در استان هرمزگان و اعلام آماده باش مرکز فرماندهی عملیات و بحران وزارت بهداشت( EOC )، کلیه مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی آماده باش کامل هستند.

دکتر کردی افزود: ۳ تیم عملیات ویژه به همراه آمبولانس آماده اعزام به مناطق زلزله زده در استان هرمزگان هستند که در صورت اعلام سازمان اورژانس کشور به منطقه اعزام خواهند شد.

آماده باش هلال احمر بوشهر در پی زمین لرزه هرمزگان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آماده باش تمامی تیم های عملیاتی ستاد و شعب جمعیت هلال احمر استان، بهمراه تیم واکنش سریع هلال احمر بر اثر وقوع زمین لرزه زمین لرزه فین در استان هرمزگان خبر داد.

دکتر غلامرضاحاجیانی گفت: این زمین لرزه به قدرت ۶.٣ و۶.۴ ریشتر در عمق ١۵ کیلومتری زمین در بخش فین شهرستان بندرعباس رخ داده و و در برخی مناطق استان های همجوار احساس شده است.

وی افزود: در حال حاضر تمامی تیم های عملیاتی ستادی و شعب بعنوان پشتیبان استان هرمزگان در وضعیت آماده باش قرار دارند تادر صورت وقوع هرگونه نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

استاندار هرمزگان: بر اثر زلزله، خرابی و ریختگی جزئی برخی دیوارها اتفاق افتاده است

مهدی دوستی استاندار هرمزگان پس از حضور در بخش فین، افزود: بر اثر زلزله، خرابی و ریختگی جزئی برخی دیوارها اتفاق افتاده است ولی خوشبختانه خانه های مردم سالم است و تلفاتی انسانی نیز در این بخش گزارش نشده است.

دوستی گفت: اختلال در قطعی موبایل ایجاد شده بود که برطرف شده و آب و برق هم وصل است.

یک فوتی و ۱۱ مصدوم در زلزله ۶.۴ ریشتری

میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: تاکنون جان باختن یک نفر و مصدوم شدن ۱۱ تن براثر زلزله امروز گزارش شده است.

وی افزود: در منطقه فین، در مجموع ۱۳۷ روستا وجود دارد که تاکنون ۵۴ روستا به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

میعادفر اعلام کرد: تلفات جانی جدی نداشتیم و عمده خسارات، ترک خوردگی دیوارهای برخی از منازل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان: تاسیسات آبی هرمزگان در پی وقوع زلزله آسیب ندیدند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: تاسیسات آبی هرمزگان در پی وقوع زلزله آسیب ندیدند.

جمشید عیدانی، اظهار کرد: در پی وقوع زلزله‌های ۶.۳ و ۶.۴ ریشتری منطقه فین استان هرمزگان، بلافاصله کارشناسان به مناطق مختلف استان هرمزگان اعزام شدند.

وی ادامه داد: سدهای شمیل و نیان، سد استقلال میناب، سد سرنی، تصفیه خانه میناب و چاه های آب شرب پایین دست شمیل و نیان در بررسی اولیه مشکلی ندارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: خط انتقال آبرسانی به بندرعباس نیز کاملا سالم است و در حال تامین آب مردم بندرعباس و روستاهای مسیر است.

زلزله در هرمزگان/یک کشته و ۴۶ مصدوم/تردد غیرضروری ممنوع/

نماینده بندرعباس: اوضاع تحت کنترل است/ بیشتر خسارات به منازل و ساختمان‌ها وارد شده است

یک عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با حضور به موقع نیروهای امدادی و هلال احمر اوضاع در استان تحت کنترل بوده و ابعاد خسارات وارده در حال بررسی است.

منصور آرامی، درباره آخرین وضعیت بندرعباس پس از وقوع زلزله، بیان کرد: ما شاهد وقوع دو زلزله ۶.۴ و ۶.۳ در سطح استان هرمزگان بودیم که حتی در برخی از استان های اطراف نیز احساس شد. آنچه که تاکنون برآورد شده تخریب ساختمان ها، منازل، دیوارها، تیرهای برق و ریزش کوه است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما خوشبختانه تاکنون به جز یک مورد فوتی بر اثر سقوط تیر چراغ برق در بندرعباس گزارش دیگری در این زمینه نداشتیم و بیشتر گزارشات حاکی از شکستگی های دست و پا است. لازم است ابعاد کامل این حادثه با دقت مورد بررسی قرار گرفته و خسارات وارده به منازل مسکونی و ساختمان ها به طور دقیق ارزیابی شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون مدیران هلال احمر، استاندار و بنده به عنوان نماینده مردم در مناطق زلزله زده حاضر شده و ان شاءالله تا فردا خسارات به طور دقیق ارزیابی می شود. اکنون اوضاع تحت کنترل بوده و مشکلی در دسترسی به آب و برق وجود ندارد. با توجه به تعدد روستاها ابعاد این حادثه باید با دقت دنبال شود تا خسارات به طور دقیق برآورد شود.

۲۷ مصدوم به دلیل جراحات سطحی و مشکلات اضطرابی روانه بیمارستان شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون ۲۷ نفر مصدوم به دلیل جراحت های سطحی و مشکلات تنفسی ناشی ترس و اضطراب زلزله روانه بیمارستان شدند.

دکتر فاطمه نوروزیان در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ۱۴ نفر از مصدومان از بیمارستان مرخص شدند و مابقی نیز طبق نظر پزشکان تا ساعتی دیگر ترخیص خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این زمین لرزه یک جوان ۲۷ ساله به دلیل سقوط تیر برق جان خود را از دست داد.
نوروزیان اضافه کرد: در مناطق لافت و فین که کانون زلزله بودند، هیچ مورد مصدوم و فوتی نداشته ایم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تمام مراکز درمانی، بیمارستان ها، نیروهای بهداشت و درمان، اورژانس در آماده باش کامل به سر می برند.

مردم از ترددهای غیرضروری در مسیر بندرعباس حاجی آباد خودداری کنند

استاندار هرمزگان تاکید کرد: مردم با توجه به وقوع زلزله و پس لرزه ها از ترددهای غیرضروری به ویژه در مسیر بزرگراه بندرعباس به حاجی آباد خودداری کنند.

مهدی دوستی با اشاره به وقوع زمین لرزه های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری به مرکزیت بخش فین شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به وقوع این زلزله ها و پس لرزه ها از مردم بزرگوار می خواهیم ضمن حفظ آرامش و خونسردی و رعایت توصیه های ایمنی، از ترددهای غیرضروری به ویژه در مسیر بزرگراه بندرعباس به حاجی آباد خودداری کنند.

وی ادامه داد: در این مسیر با ریزش سنگ مواجه بودیم که بخشی از بازگشایی آن انجام شده اما عملیات پاکسازی کامل در این محور در حال انجام و همچنان بخشی از مسیر بسته است.

استاندار هرمزگان افزود: در بازدیدهایی که از روستاهای بخش فین از جمله روستای رضوان و همچنین روستای سیاهو بخش مرکزی شهرستان بندرعباس داشتیم، ترک خوردگی دیوار ساختمان ها خسارت های ناشی از زلزله بوده است.

زلزله به تاسیسات پالایشگاه آسیبی نزد/ تولید در ستاره خلیج فارس بی وقفه ادامه دارد

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: بر اثر زلزله امروز یکشنبه ۲۳ آبان در استان هرمزگان، با عنایت الهی به هیچکدام از تأسیسات ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس آسیبی وارد نشده است.

محمدعلی دادور بیان کرد: تمامی تاسیسات و واحدهای عملیاتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که رسالت تولید بالغ بر ۵۰ درصد از فرآورده های استراتژیک سبد سوخت و تامین امنیت انرژی کشور را عهده‌دار است پس از ۲ زلزله شدید بیش از ۶ ریشتر امروز به صورت نرمال در مدار تولید قرار دارند.

وی افزود: با توجه به امکان بروز پس لرزه ها، جلسه کمیته بحران در لحظات اولیه در این پالایشگاه تشکیل شده است و مصوبه های لازم در راستای حفظ ایمنی پرسنل و پالایشگاه بر اساس دستورالعمل های از پیش تدوین شده اجرا گردیده است.

دادور ادامه داد: تمامی پرسنل جان برکف و جهادی ابر پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای رفع هر گونه مشکل احتمالی در حالت آماده باش کامل می باشند تا استمرار ایمن عملیات تولید تضمین گردد و با لحظه ای وقفه مواجه نشود.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان نقشی استراتژیک در تأمین فرآورده‌های سوختی کشور بر عهده دارد و تضمین امنیت نیمی از سبد سوخت کشور را به ارمغان می آورد.

فرماندار بندرعباس: چهار منطقه در بندرعباس آماده اسکان است/محور بندرعباس سیرجان مسدود است

فرماندار هرمزگان گفت: در چهار منطقه در بندرعباس چادر بر پا شده است و آماده اسکان مردم است.

عزیزالله کناری در جمع خبرنگاران، افزود: همچنین پارک ها، بوستان ها، مدارس و سالن‌های ورزشی آمادگی اسکان مردم دارند.

وی گفت: عمده خسارت‌ها در بندرعباس در حد ترک خوردگی دیوارها است.

کناری ادامه داد: در همه شهرها و روستاها ارتباط برقرار است.

فرماندار بندرعباس عنوان کرد: محور بندرعباس سیرجان بعد از تونل شهید میرزایی به دلیل ریزش کوه در پس لرزه اخیر مسدود است.

وی بیان کرد: رانندگان تا اطلاع ثانوی از محورهای رودان، جیرفت- کرمان و لار – شیراز تردد کنند.

تعداد مصدومین زلزله در هرمزگان به ۴۷ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از افزایش مصدومان زلزله در این استان به ۴۷ نفر خبرداد.

دکتر فاطمه نوروزیان، افزود: از این ۴۷ مصدوم در حال حاضر ۷ نفر بستری هستند که ۵ نفر در بخش اورژانس هستند و دو نفر در بخش بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۳۹ نفر پس از دریافت اقدامات درمانی سرپایی مرخص شدند، عنوان کرد: اغلب این افراد دچار پیچ خوردگی و تنگی نفس شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به فوت یک نفر در این زلزله، ادامه داد: اغلب این مصدومیت ها یا به دلیل اضطراب ناشی از زلزله یا در هنگام ترک یا فرار از محل قرارگیری افراد بوده است.

یک مسئول خبر داد: همه دانشجویان خوابگاهی علوم پزشکی بندرعباس در سلامت هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پی وقوع دو زمین لرزه بزرگ عصر امروز در بندرعباس از خوابگاه‌های دانشجویی تحت پوشش بازدید کرد.

دکتر صدیقه عابدینی، افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله جهت بازدید و ارزیابی از خسارت‌های احتمالی و تایید سلامت دانشجویان از خوابگاه‌های دانشجویی شهر بندرعباس بازدید کردیم.

وی ادامه داد: در همان ساعت اولیه به صورت تلفنی از وضعیت سلامت دانشجویان خوابگاهی مطلع شدیم و خوشبختانه همه دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی در سلامتی کامل به سر می‌برند و پس از بازدید این اطمینان را به خانواده‌های گرامی‌شان می‌دهیم جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

عابدینی افزود: در شهر بندرعباس از خوابگاه‌های دخترانه کوثر، ریحانه، نرگس و زنبیه متاهلین ولیعصر(عج)، پسرانه شهید مطهری و ولیعصر(عج) ارزیابی اولیه از ابنیه و تاسیسات صورت گرفت که خوشبختانه هیچ خسارتی به آنها وارد نشده است.

وی اضافه کرد: جهت کاهش استرس و حفظ امنیت دانشجویان خوابگاههای دخترانه امشب را در فضای باز خوابگاه کوثر، نمازخانه، طبقه همکف و دانشکده پیراپزشکی اسکان داده شده‌اند،همچنین خوابگاه پسرانه نیز در فضای باز همچون سالن چندمنظوره اسکان می یابند.

وی به دانشجویان خوابگاهی توصیه کرد: در صورت وقوع زلزله خونسردی خود را حفظ کنند و از تردد در راهروها در حین وقوع زلزله خودداری کنند و در محل‌های امن همچون گوشه اتاق‌ها، چهارچوب درها پناه بگیرند و با عوامل خوابگاه جهت برقراری نظم و امنیت همکاری داشته باشند.

دستور فرمانده کل سپاه برای هرگونه امدادرسانی به زلزله‌زدگان هرمزگان

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستور فرمانده کل سپاه به یگان‌های این نهاد مستقر در استان هرمزگان، برای هرگونه امدادرسانی به زلزله‌زدگان این استان خبر داد.

در پی وقوع زلزله عصر امروز(یکشنبه، ۲۳ آبان) در استان هرمزگان، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستور سرلشکر حسین سلامی برای آمادگی تمامی یگان‌های واکنش سریع، امدادی و درمانی سپاه مستقر در این استان خبر داد و گفت: با دستور فرمانده کل سپاه هم اکنون کلیه ظرفیت‌های امدادی و درمانی نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان و سایر یگان‌های مستقر این نهاد در منطقه، در آمادگی کامل برای کمک به هموطنان عزیز و ستاد بحران و دستگاه‌های امدادی به سر می‌برند تا در صورت نیاز وارد صحنه شوند.

گفتنی است؛ ساعت ۱۵:۳۶ عصر امروز زمین‌لرزه‌های شدیدی به قدرت ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر منطقه لافت استان هرمزگان را لرزاند. این زلزله در کرمان، کیش، مناطقی از استان بوشهر و جنوب استان فارس نیز احساس شد.

ایجاد شرایط و محیط امن در بیرون از منازل برای شهروندان

شهردار بندرعباس در بازدید میدانی از شهر و اسکان شهروندان، بر توجه به اسکان و لزوم ایجاد شرایط مناسب برای حضور امن مردم در پارکها و بوستانها در موقعیت فعلی تاکید کرد.

مهدی نوبانی، تصریح کرد: مدیریت بحران، خدمات شهری، فضای سبز و شهرداری های مناطق در موقعیت فعلی باید به صورت اورژانسی و آماده باش در خدمت مردم باشند و فضاهای روباز برای اسکان موقتی مردم باید محیطی امن باشد تا وضعیت بحرانی فعلی به پایان رسد.

وی عنوان کرد: همه ظرفیت های موجود در این موقعیت در جهت آرامش و آسایش مردم بکار گرفته شده و مردم می توانند برای امنیت بیشتر امشب را در محیطها رو باز سپری کنند.

شهردار بندر عباس خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی، خدمات شهری، فضای سبز و مدیریت بحران شهرداری در آماده باش کامل می‌باشند و شهروندان در هر نقطه از شهر می توانند از فضاهای موجود استفاده کنند.

دستور ویژه وزیر کشور به مسئولان مناطق زلزله‌زده هرمزگان

وزیر کشور در گفت‌وگو با استاندار و رییس جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان و نیز فرماندار بندرعباس، خواستار بررسی و کمک فوری به مردم مناطق زلزله‌زده این استان شد.

احمد وحیدی وزیر کشور عصر یکشنبه(۲۳ آبان)، در پی وقوع زلزله در جنوب کشور بلافاصله با مسئولان استان هرمزگان در جریان آخرین وضعیت زلزله‌زدگان این استان قرار گرفت.

وحیدی در این زمینه گفت: نیروی دریایی سپاه، هلال احمر، استانداری و ستاد بحران، همه در حال آماده‌باش به سر می‌برند.

وی در مورد آخرین آمار خسارات واردشده به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان، افزود: تا این لحظه یک تن بر اثر سقوط تیر برق جان باخته است و تاکنون خسارات جانی دیگری گزارش نشده است.

وزیر کشور تصریح کرد: آسیب جزیی به مناطق مسکونی وارد شده است و تیم‌هایی برای بررسی میزان خسارات وارده به منازل روستائیان اعزام شده‌اند.
بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، امروز(یکشنبه، ۲۳ آبان) ۲ زلزله به فاصله یک دقیقه استان هرمزگان را لرزاند. زلزله‌ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه امروز یکشنبه ۲۳ آبان، در عمق ۱۵ کیلومتری زمین، شهر فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین، ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه فین هرمزگان را لرزاند.
هم چنین تاکنون پنج پس‌لرزه با بزرگای ۴.۴، ۳.۹، ۳.۴ و ۴.۵ در قعه‌قاضی، فین و فارغان رخ داده است.

افزایش مصدومان زمین‌لرزه هرمزگان به ۷۰‌ نفر

رییس سازمان اورژانس کشور از افزایش مصدومان زمین‌لرزه هرمزگان به ۷۰ نفر خبر داد.

دکتر جعفر میعادفر در این‌باره اظهار کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان، در شهرستان‌های حاجی‌آباد، قشم و بندرعباس تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد مصدومان این حادثه به ۷۰‌ نفر افزایش پیدا کرده است. ۴۸ نفر از مصدومان نیز ترخیص شده‌اند.

دستور ویژه فرمانده ناجا بر بسیج امکانات پلیس در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان هرمزگان

سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان این‌که از ابتدای وقوع زمین‌لرزه هرمزگان، ناجا تمامی امکانات بهداشتی، درمانی، امدادی و همه ظرفیت‌های خود را برای خدمت رسانی به مردم به‌کار گرفته است، اظهار داشت: فرمانده ناجا از لحظات اولیه وقوع این حادثه دستورات لازم را به فرمانده و مسئولان انتظامی استان مبنی‌بر بسیج امکانات پلیس در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان ابلاغ کرد.

سردار “مهدی حاجیان” با بیان این‌که با انتشار خبر زمین‌لرزه در بندرعباس استان هرمزگان، پلیس پای کار آمد، گفت: در این رابطه فرمانده نیروی انتظامی تدابیری را اتخاذ و دستورات لازم را ابلاغ کرد.
وی ادامه داد: از همان لحظات ابتدایی وقوع زمین لرزه، ناجا تمامی امکانات بهداشتی، درمانی، امدادی و همه ظرفیت های خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار گرفته است.

حاجیان اظهار داشت: فرمانده ناجا از لحظات اولیه وقوع این حادثه دستورات لازم را به فرمانده و مسئولان انتظامی استان مبنی بر بسیج امکانات پلیس در خدمت رسانی به زلزله زدگان ابلاغ کرد.

معاون اجتماعی ناجا افزود: نخستین و مهم‌ترین این راهبردها مدیریت، ایجاد آرامش و تامین امنیت برای مردم زلزله‌زده است؛ به گونه‌ای که هموطنان عزیز هیچ دغدغه‌ای از این نظر نداشته باشند. مدیریت ترافیک در جاده‌ها و نیز امدادرسانی و برپایی چادرهایی برای اسکان مردم در تفرجگاهها از دیگر اقدامات پلیس پس از وقوع زمین‌لرزه است.

سخنگوی ناجا، اعتماد مردم و همکاری مؤثر سازمان‌ها در این حادثه را از موارد هموارکننده ماموریت‌های نیروی انتظامی دانست و افزود: قطع یقین می‌توان گفت همکاری مردم با گروه های امدادی و پلیس می‌تواند در ایجاد هرچه بهتر خدمات‌رسانی موثر باشد.

سردار حاجیان ادامه داد: بر اساس تمهیداتی که نیروی انتظامی برای وقوع حوادث این‌چنینی اندیشیده است، با تمام توان برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان آمادگی دارد.

وی با بیان این‌که تمام یگان‌های امدادی و عملیاتی نیروی انتظامی در سطح استان در حالت آماده‌باش کامل هستند، تصریح کرد: افزایش گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده پلیس در سطح شهر و برپایی چادر در مناطقی از شهر برای استقرار زلزله‌زدگان از دیگر اقدامات پلیس در این حادثه است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تاکید بر این‌که مردم به هشدارهای پلیس توجه کنند، تصریح کرد: تلاش همه ما این است که برای هیچ یک از مردم اتفاق ناگواری نیفتد. لذا مردم با رعایت هشدارهای پلیس و ستاد بحران می‌توانند همیار ما و ستاد بحران باشند.

وی اظهار داشت: مردم با حفظ خونسردی، جلوگیری از سوءاستفاده فرصت‌طلبان، سودجویان و تاکید بر مراقبت از اموال خود همیار ما باشند و پلیس نیز ضمن هوشیاری و اشراف کامل، از آمادگی کامل در برقراری امنیت مناطق زلزله زده برخوردار بوده و ضمن افزایش نیروهای گشتی خود، تدابیر لازم را در این زمینه به‌کار خواهد گرفت.

سردار حاجیان به مردم توصیه کرد: از توجه به شایعات بی‌پایه و اساس در فضای مجازی خودداری و هرگونه اخبار موثق را از منابع معتبر و رسانه‌های رسمی کشور پیگیری و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پی

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا