خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اخراج سردار غفاری از سوریه» تکذیب شد

تسنیم نوشت: منبع مطلعی در سوریه ادعاهای رسانه‌‌های عربستان سعودی از جمله شبکه العربیه درباره آنچه را «اخراج» یکی از فرماندهان مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوریه خوانده شد، تکذیب کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود امروز دوشنبه این ادعا را که «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه و مقامات ارشد این کشور پشت‌پرده اقدام به اخراج سردار «مصطفی جواد غفاری»، از مستشاران ایران در سوریه کرده‌اند، تکذیب کرد.

این منبع تصریح کرد که ادعای شبکه العربیه مبنی بر اینکه ریاست‌جمهوری سوریه از «اقدامات غفاری راضی نیست»، صحت ندارد و سردار غفاری در سوریه عملکرد نظامی و انسانی خوبی داشته است.

وی ادامه داد: «آقای غفاری بین خود و هیچ یک از رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی سوریه یا بین خود و گروهی در کشور دیگر اختلاف‌آفرینی نکرده است.»

هدف ریاض از طرح ادعاهای خود چیست؟

با این حال این منبع آگاه گفت: «هدف شبکه العربیه از طرح این ادعا، این است که بگوید بین ایران و سوریه اختلافات است تا از این رهگذر برای متوقف کردن حملات خود علیه شخص بشار اسد، توجیه رسانه‌ای دست‌وپا کند، به‌ویژه این که این مسئله به تحولات مثبتی در ارتباط با مواضع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در خصوص سوریه برمی‌گردد.»

منبع سوری در ادامه توضیح چرایی این اقدام العربیه تأکید کرد: عربستان سعودی، «شبکه سعودی العربیه را، [در قضیه عادی‌سازی] نردبانی برای پایین آمدن از درختِ [مواضع ضدسوری] خود قرار داده است و تلاش می‌کند گام‌های خود برای نزدیک شدن به سوریه را توجیه کند و تغییر مثبتی در سیاست‌‌های خود در برابر دمشق ایجاد کند؛ آنها همچنین وانمود می‌کنند که این سیاست‌ بعد از اختلافات ادعایی بین سوریه و ایران شکل گرفته است.»

در همین ارتباط، «احمد جمیل ابراهیم»، سرتیپ سابق ارتش سوریه و عضو کمیسیون امنیت ملی در پارلمان این کشور نیز در گفت که ادعای العربیه ارزش واکنش ندارد.

وی تأکید کرد:‌ «ادعای العربیه تنها نمونه جدیدی از اخبارهای مغرضانه‌ای است که جهانیان به آن عادت کرده‌‌اند.»

در عین حال، یکی از سفیران برجسته ایران در منطقه نیز ادعای شبکه العربیه را رد کرد و به گفت که این خبر صحت ندارد و از اساس دروغ است.

«سید هادی افقهی»، دیپلمات سابق کشورمان در این خصوص، اظهارات منبع آگاه سوری را تأیید کرده گفت که سردار غفاری، قبل از اینکه مأموریتش را در سوریه تمام کند، به بهترین شکل ممکن نه‌تنها از سوی مؤسسات نظامی و امنیتی سوریه بلکه در سطح ریاست‌جمهوری نیز تکریم شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اول اینکه راوی کل این داستان، تسنیم است؛ همین، خود به تنهائی گویای بی اعتباری و فقدان ارزش خبر مذکور است، دوم اینکه منبع خبر، آگاه! بوده، و چه جالبه که (آگاه) است اما نمیخواهد نامش فاش شود!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا