خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اتاق، روایت آنچه بر کادر درمان رفت در صحنه نمایش

نمایش «اتاق» نمایشی است که این روزها در حال اجرا است، نمایشی با تم محوری کرونا و شخصیت محوری پرستاران و کادر درمان
ایده نمایش حدودا بیست ماه پیش شکل گرفت، از همان روزهای آغاز کرونا، اما خود نمایشنامه حاصل سه ماه مصاحبه و تحقیق نویسنده و کارگردان اثر ساشا کشوادی در بخش آی سی یو کرونا یک بیمارستان دولتی بود.
این نمایشنامه روایتی است از سختی‌ها و مشکلات مدافعین سلامت و کادر درمان در دوران اوج کرونا و همینطور یادی است از شهدای سلامت که با وجود تمام خطرات و مشکلات تا آخرین توان خود هر آنچه که در توان داشتند و چه بسا بیشتر از آن هم در طبق اخلاص نهادند و ایثارگرانه از سلامتی مردم این کشور دفاع کردند.
برای این اجرا با وجود تمام محدودیت‌ها و خطرات ناشی از بحران کرونا، تمرینات گروه از سه ماه پیش آغاز شد و بالاخره آن چیزی که باید شکل گرفت. اما در کمال ناباوری و تاسف، تنها دو روز مانده به شروع اجرا و به دلیل فشارهای ناشی از سه ماه حضور سخت در بخش‌ پرتنش کرونا و فشار کار و استرس‌های ناشی از آن، نویسنده و کارگردان اثر به دلیل مشکل ایست قلبی آسمانی شد.
با وجود شوک وحشتناک و غم سنگینی که به دلیل این اتفاق بر گروه حاکم شد، اما تهیه کننده و سایر عوامل با همکاری پردیس تاتر سپند تصمیم گرفتند پای کار بیایستند و اجازه ندهند این همه تلاش و زحمت برای ادای دین به مدافعین سلامت و قدردانی از آنان بود نادیده گرفته شود. برای همین این نمایش از شانزدهم ابان ماه روی صحنه رفته است.


روایت برخی از اعضای گروه ازاین تجربه متفاوت را بخوانید
پروا آقاجانی: بیماری کرونا یه روزی تموم میشه ولی زندگی مدافعین سلامت و کادر درمان هیچوقت به حالت اولش بر نمی گرده ….
سوگند صدیقی: ما با افتخار و احترام در این نمایش بازی می کنیم تا گوشه ای از رنج نامه ی مملو از احساسِ ترس، شجاعت و امیدِ حماسه سازانی را که بازیگردان امروز جامعه جهانی هستند به تصویر بکشیم.
محدثه محمدی: بازی در این نمایش به من کمک کرد تا بفهمم كسانى هستند در بيمارستانها كه با جون و دل براى بهتر شدن حال مردم تلاش ميكنن در حالى كه خودشون با زخم و دردهای عميقى تو قلبشون راه ميرن و به روى كسى نميارن..
دانیال یعقوبی: پزشکی و پرستارى هنر نقاشى لبخند بر بوم دردهاست…
انوشه زاهدی : شهدای سلامت، سروهایی بودند که ایستاده و سبز پرکشیدند…

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا