خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عبرت رییس جمهور مخالف ولی فقیه و روحانیت کافی نیست؟

سایت مباحثات (مجله‌ی فکری و تحلیلی حوزه و روحانیت)، در اینستاگرام خود در واکنش به مواضع یک سایت تندروی اصولگرا در برابر آیت الله صافی گلپایگانی نوشت:

سایت رجانیوز با انتشار مطلبی از آقای «مهدی جمشیدی» عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی با عنوان « هشت سال عبرت کافی نیست؟» مطالب ناروائی را به محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی نسبت داده است. مباحثات با ابراز تاسف از این اقدام یک رسانه با شعار انقلابی، بیان چند نکته را ضروری می‌داند.

نویسنده متن با تقطیع غیراخلاقی بیانات این مرجع تقلید به این نتیجه‌ی کلی رسیده است که «چشم امید مرجعیت به خارج و غرب» است. متنی که نویسنده در ابتدا از ایشان نقل کرده بدین گونه است: «گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و این‌که با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است» این در حالی است خبر اصلی منتشره بدین گونه است: ایشان تاکید کردند: «بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم. مردم نجیب و شریف کشور ما مستحقّ این وضعیت نیستند. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از بیانات خود تصریح کردند: توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید»

آنچه که در بیانات مرجعیت معظم در خصوص چگونگی رابطه با کشورهای دیگر بیان شده دو کلید واژه‌ی مهم «عزت و اقتدار» را دارد. همان دو شرط اصلی که سیاست کلی نظام و مورد تاکید همیشگی مقام معظم رهبری نیز بوده‌است. ازین رو قراردادن مرجعیت معظم در مقابل نشان‌دهنده‌ی پیش‌فرض‌های ذهنی وی نسبت به نهاد مرجعیت است که لازم است به صورت مبنائی اصلاح شود.

متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تلاش عده‌‌ای برای ایجاد تقابل بین مراجع تقلید و انقلاب اسلامی و رهبری معظم بوده‌اند. این افراد شامل دو گروه «معاندین و سکولارها» و «انقلابی‌نمایان» هستند. وضعیت گروه نخست ناگفته پیداست اما خطر گروه دوم بخاطر قرارگرفتن در مناصب دولتی یا استفاده از رسانه‌های رسمی بسیار خطرناک است و هردو درواقع نفوذی‌های دشمن برای از بین بردن تعامل مراجع تقلید و نظام هستند.

در اینجا لازم است به سایت رجانیوز و نویسنده‌ی مطلب فوق که با تیتر «هشت سال عبرت کافی نیست»؛ «عبرت تاریخی رئیس‌جمهوری» را یادآوری کنیم که براساس شعارهای انقلابی به جایگاه مهم ریاست‌جمهوری رسید امابخاطر انحرافات فکری از جمله در قبال ولی فقیه و مرجعیت هم‌اکنون منفور جریان انقلابی است و برای خودنمائی دست به دامان شبکه‌های معاند ازجمله رسانه‌های خبیث عربستان شده‌است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حالابیشتروبیشتر بازهم بیشترپی به فرمایش مولا می بریم….اذاهلک الافاضل ملک الاراذل….

  2. وقتی عمرابن الخطاب کشته شد..امام علی ع فرمود…بنای خلیفه کشی گذاشته شد…..وقتی ..وقتی…وقتی…باقی غزل را ای مطرب ظریف چندین همی شمار…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا