خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرگزاری اصولگرا: طالبان محدودیتی برای برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا اعمال نکرده

خبرگزاری اصولگرای فارس به نقل از «نمایندگان اهل تشیع افغانستان» نوشت: طالبان محدودیتی برای برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا اعمال نکرده و تلاش دارند تا یک فضای امنیتی برای عزاداران فراهم کنند.

متن کامل خبر منتشرشده در «فارس» در پی می‌آید:

«کمیسیون برگزاری مراسم عاشورا که متشکل از نمایندگان مردم اهل تشیع است اعلام کرد که تاکنون جلسه رسمی بخاطر نوع برگزاری عاشورا با مسئولین امنیتی طالبان گرفته نشده، از این جهت هیچ نوع محدودیت فعلاً بر مراسم عاشورا وضع نشده است.

در آستانه فرارسیدن عاشورای حسینی برخی اخبار و شایعاتی مبنی بر ممنوعیت عزاداری شیعیان افغانستان در ایام محرم منتشر شده که صحت ندارد.

از همین رو کمیسیون برگزاری مراسم عاشورا افزود: هر تصمیمی که طالبان درباره مراسم محرم بگیرد، این کمیسیون را در جریان قرار می‌دهد، اما تاکنون هیچ نوع اطلاعیه‌ای برای چگونگی برگزاری محرم به کمیسیون نرسیده است.

در همین حال روز گذشته نیز «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در یک نشست خبری گفت: نیروهای امنیتی برای تامین امنیت مراسم محرم شب و روز تلاش می‌کنند تا شهروندان در یک فضا امن این مراسم را برگزار کنند.

وی افزود: «نیروهای امنیتی امارت اسلامی برای تامین امنیت محرم برنامه ‌ای را در حال تدوین هستند که همانند سال گذشته شاهد برگزاری بدون حادثه این ایام در افغانستان باشیم.»

پیش از این نیز محمدقاسم خالد، والی کابل در نشستی که با هدف تامین امنیت بهتر ایام دهه محرم با مسئولان ارگان‌های مربوطه برگزار شد، گفته بود: «تامین امنیت شهروندان شیعه افغانستان مسئولیت ما است.»

وی خطاب به مسئولان امنیتی طالبان افزود: «در روزهای محرم، برای تامین امنیت بهتر هموطنان شیعه، به مکان‌های ویژه آنان توجه کنید و نباید به هیچ کسی اجازه داده شود که به مراسم شیعیان آسیب وارد کند.»

گفتنی است که طالبان از زمان به قدرت رسیدن در دوسال گذشته همواره برای تامین امنیت شیعیان در ایام عاشورا تلاش کرده‌اند. با این وجود در سال ۱۴۰۲ داعش حملاتی به عزاداران محرم حسینی انجام داد که طی آن ۸ نفر شهید شده و ۱۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند»


یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس در بخش نظرات این خبر نوشته است:

سلام و درود! همین اکنون ده ها محدودیت برای اهل تشیع در کابل وضع شده حتی نمی توانیم شعار و بیرق محرم را بالای در خانه مان نصب کنیم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا