خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: پیش‌شرط ما برای مذاکره لغو تمام تحریم‌هاست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش شرط اصلی ما برای انجام مذاکرات، عمل به تعهدات و هم‌چنین لغو تمامی تحریم‌ها از سوی طرف‌های مقابل مذاکره با ایران است.

به گزارش تسنیم محمود عباس‌زاده مشگینی اظهار داشت: مطمئنا اقتدار و عزت ملت ایران در مذاکرات لغو تحریم‌ها به نحو احسن رعایت خواهد شد و پیش شرط اصلی ما برای انجام مذاکرات، عمل به تعهدات و هم‌چنین لغو تمامی تحریم‌ها از سوی طرف‌های مقابل مذاکره با ایران است.

وی افزود: به طور طبیعی باید برای مذاکرات هدفگذاری‌های لازم انجام گیرد و مطالبات ما در مذاکرات پیش‌رو کاملا مشخص، روشن و شفاف است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مذاکرات گذشته با طرف‌های غربی، ما به تمامی تعهدات خود عمل کردیم و اما طرف‌های مقابل از اجرای تعهدات خود شانه خالی کردند و لذا در ابتدا باید تکلیف تعهدات و توافقات در مذاکرات گذشته مشخص شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ما در چارچوب قوانین بین‌المللی و در قالب پروتکل‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و لذا مطالبات ما در مذاکرات پیش‌رو کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم اجرای تعهدات توسط طرف‌های غربی در مذاکرات گذشته، توافقات جدید باید ضمانت اجرایی بالایی از سوی کشورهای غربی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رعایت احترام و منافع متقابل لازمه مذاکره است و در صورت انجام تعهدات از سوی طرف‌های مقابل و رعایت چنین شرایطی از سوی آنها ما هیچ مشکلی برای مذاکره نداریم.

عباس‌زاده‌مشگینی در خصوص ضرورت گره نزدن معیشت مردم و اقتصاد کشور به مذاکرات تاکید کرد: کشور، در دوره جدید بر اساس توان و ظرفیت داخلی اداره می‌شود و توجه به توان داخلی برای پیشرفت و توسعه و آبادانی کشور مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا