خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اقامتگاهی بومگردی با کیلومترها فاصله از شهر؟ مشکلات را بشناسید.

رپورتاژ آگهی

اگر گردشگران و توریست‌های حرفه‌ای را فاکتور بگیریم، مسافران دیگری که به ندرت به شهرهای مختلف سفر می‌کنند معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند. افرادی که طرفدار امکانات پیشرفته و خدمات رفاهی کامل هستند که اصولاً یک هتل چند ستاره را برای اقامت انتخاب می‌کنند. دسته دوم افرادی که طرفدار طبیعت، تجربه‌های جدید و بومگردی هستند که معمولاً یک اقامتگاه سنتی را برای اقامت انتخاب می‌کنند. حال قبل از اینکه خود را در یکی از این دو دسته بگنجانید و فکر کنید که ترجیح شما کدام یک است؛ باید نکات مهمی را درباره یک اقامتگاه بومگردی بدانید.

بی‌شک اقامت در یک اقامتگاه بومگردی تجربه بی‌نظیری برای گردشگران خواهد بود. اما این موضوع به شرطی است که افراد شرایط حاکم در این نوع سفر را پذیرفته باشند. به عبارتی شما برای اینکه به یک لذت و تجربه شیرین برسید، باید مشکلات و موانع خاصی را از سر بگذرانید. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در اکثر اقامتگاه‌های بومگردی مشاهده می‌شود، فاصله زیاد آن‌ها از مرکز شهر است. در ادامه این مقاله به طور دقیق‌تر این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم. ضمن اینکه شما می‌توانید لوکیشن دقیق اقامتگاه‌های مختلف هر شهر را در سایت جاباما مشاهده کنید و در صورت تأیید برای رزرو اتاق به طور آنلاین اقدام کنید.

مشخصات یک اقامتگاه بومگردی

اقامتگاه‌های بومگردی بر خلاف هتل‌ها ساختار مشابهی ندارند. برای مثال شما هنگام ورود به یک هتل در شیراز و یک هتل در گیلان ممکن است احساسات تقریباً یکسانی را تجربه کنید. زیرا ساختار کلی هر دو آن هتل‌ها شبیه به هم است. اما اقامتگاه‌ها این گونه نیستند. یک اقامتگاه بوم گردی در اصفهان با یک اقامتگاه در بندر هرمز ممکن حال و هوای بسیار متفاوتی خواهند داشت و تجربه شما از حضور در آن‌ها زمین تا آسمان فرق خواهد کرد. اصلی‌ترین دلیل این موضوع هم به موقعیت جغرافیایی اقامتگاه‌ها بازمی‌گردد.

اقامتگاههای بومگردی معمولاً در روستاها و مناطق طبیعی شهرها ساخته می‌شوند. جایی که از هیاهوی مرکز شهر دور باشد؛ بنابراین کاملاً طبیعی است که هر اقامتگاهی حال و هوای موجود در همان منطقه را به خود می‌گیرد و به مسافران منتقل می‌کند. ضمن اینکه اقامتگاه‌های بومگردی با محیط زیست دوست هستند و سعی می‌کنند تا کم‌ترین آسیبی هم به آن وارد نشود. اما به طور کلی زمانی که قصد سفر به یک شهر را دارید، باید ابتدا شرایط خود و هم‌سفران خود را بررسی کنید و سپس محل اقامتتان را انتخاب کنید. این‌طور نیست که از لذایذ بومگردی در یک اقامتگاه آگاه شوید و بدون فکر و بررسی برای اجاره کردن آن اقدام کنید. زیرا ممکن است تمام تصورات خوبی که دارید نقش بر آب شود.

بررسی مشکل دور بودن اقامتگاه بومگردی از مرکز شهر

اگر حتی یک جستجوی کوچک درباره اقامتگاه‌های بومگردی شهرهای مختلف ایران کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که اکثر آن‌ها در حوالی شهر ساخته شده‌اند. حتی نام بعضی از آن‌ها از روستایی که در آن قرار دارند الهام گرفته شده است. این موضوع بیانگر این است که اگر قصد رفتن به مرکز شهر را داشته باشید، باید مدت زمان زیادی را در راه باشید! حال این شما هستید که باید از خودتان بپرسید آیا این فاصله زیاد برای من موضوع مهمی است یا خیر؟

دور بودن از مراکز درمانی

یکی از اصلی‌ترین مشکلات موقعیت جغرافیایی اکثر اقامتگاه‌های بومگردی، دور بودن آن‌ها از مراکز درمانی است. برای مثال ممکن است یک خانواده چهار نفره تصمیم بگیرند در یکی از اقامتگاه‌های بومگردی اتاق اجاره کنند و چند روز سفر خود را در آنجا بگذرانند. حال اگر این خانواده فرزند کوچک داشته باشد، کار کمی سخت می‌شود. کودکان موجودات حساسی هستند. امکان مریض شدن و آسیب دیدن آن‌ها در سفر بیشتر از بزرگسالان است؛ بنابراین اقامت در مکانی که کیلومترها از مرکز شهر و امکانات درون آن مثل بیمارستان، داروخانه و… دور است ریسک زیادی به همراه دارد.

دور بودن از مراکز خرید بزرگ

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، دور بودن اقامتگاه‌های بومگردی از پاساژها و مراکز خرید بزرگ موجود در مرکز شهر است. هر شهری علاوه بر بازارهای سنتی، تعدادی پاساژ لوکس و مرکز خرید بزرگ هم دارد که معمولاً در مرکز شهر ساخته شده‌اند. جایی که نسبت به اقامتگاه‌های بومگردی فاصله زیادی دارد؛ بنابراین اگر با هدف خرید کردن از این مراکز خرید به یک شهر سفر می‌کنید، شاید انتخاب یک مکان بومگردی برای اقامت کار درستی نباشد. زیرا در این صورت بخش زیادی از سفر خود را باید در راه باشید!

دور بودن از رستوران‌های لوکس

اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که برخی از افراد از سفری که پیش رو دارند توقع امکانات رفاهی زیادی دارند. برای مثال ممکن است نسبت به انتخاب رستوران و وعده‌های غذایی حساسیت زیادی از خود نشان دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید که انتخاب یک اقامتگاه بومگردی گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. زیرا رستوران‌هایی که نزدیک این اقامتگاه‌ها هستند معمولاً رستوران‌هایی سنتی با غذاهای محلی هستند و خبری از تنوع غذایی آن‌چنانی نیست؛ بنابراین ممکن است هر روز ساعات زیادی را در راه باشید تا به رستوران‌های لوکس مرکز شهر برسید.

موقعیت جغرافیایی اقامتگاه بومگردی و مشکلات مربوط به آن

زندگی در محله‌های سنتی و قدیمی شهرهای مختلف و به طور کلی بومگردی در دل طبیعت به همان اندازه که هیجان‌انگیز و دلنشین است، می‌تواند سخت هم باشد. این سختی قابل کنترل و قابل تحمل است. به شرطی که با آگاهی کامل همراه باشد و اصطلاحاً در هنگام تصمیم‌گیری بی‌گدار به آب نزنید. اگر قصد دارید سفری به سبک بومگردی را تجربه کنید، شما را تحسین و تشویق می‌کنم. اما قبل از آنکه به طور جدی تصمیم بگیرید و در یک اقامتگاه اتاق اجاره کنید، توصیه می‌کنم مشکلاتی که سر راهتان قرار دارد را هم بررسی کنید.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات می‌تواند مربوط به لوکیشن اقامتگاه بومگردی و فاصله زیاد آن از مرکز شهر باشد. اگر پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدید که این فاصله طولانی برای شما دردسرساز نخواهد بود، وارد سایت جاباما شوید و پس از مقایسه اقامتگاه‌های بومگردی موجود در شهر مورد نظرتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و از اقامت خود لذت ببرید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا