خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جامعه‌ی دامپزشکی حیوانات کوچک: این طرح حیوان‌ستیزانه است [+ پاسخ امام خمینی به یک استفتاء]

جامعه‌ی دامپزشکی حیوانات کوچک در نامه‌ای سرگشاده، به طرح موسوم به «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» واکنش نشان داده و در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف -رئیس مجلس- نگرانی شدید خود را از عواقب این طرح اعلام کرده است. همچنین استفتائی مربوط به سال 59 را ضمیمه‌ی این نامه‌ها کردند که در آن دکتر محمدعلی راد از امام خمینی درمورد سرپرستی حیوانات استفتاء کرده بوده است.

متن ارسالی این نامه به انصاف نیوز را در ادامه بخوانید:

«بنام خدا
نامه سرگشاده

چند روزی است که «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» توسط تعدادی از نمایندگان مطرح گردیده است که به نظر بررسی‌های اجتماعی، بهداشتی، روانشناسی، حقوق متقابل حیوانات و انسان‌ها، حقوق شهروندی، صنعتی و اقتصادی و کارآفرینی، قابلیت اجرایی و خلاصه امور و اصول لازمه روی آن صورت نگرفته است.

تحقیقات فراوان در ابعاد مختلف برروی افرادی که ارتباط مناسب و منطقی با حیوانات به خصوص حیوانات دست آموز دارند، همگی بر موثر بودن همراهی این مخلوقات دوست داشتنی خداوند با انسان‌ها دارند و باعث بالا رفتن آرامش و ثبات در زندگی خانوادگی شده‌اند.

انتخاب عنوان طرح به گونه‌ای بوده که بدون خواندن آن می‌توان آن را در جهت کنترل حیوانات خطرناک دانست ولی متاسفانه متن آن حیوان‌ستیزانه و بسیار به‌دور از قوانین عرفی و شرعی رایج بین انسان‌ها و سایر مخلوقات خداوند بزرگ نوشته شده است.

با توجه به تعداد امضاکنندگان طرح که حدود یک چهارم نمایندگان را شامل شده و مشخصا معلوم نیست چند نفر بر اساس عنوان و بدون خواندن آن فقط زیر طرح را امضا کرده‌اند (بر اساس اعلام خودشان) و اطمینان آنان از اینکه طرح باید در کمیسیون‌های مختلف بررسی و بازنویسی توسط کاردانان امر با توجه به جمیع جهات و اصلا امکان پیاده‌سازی آن، صورت گیرد؛ باید به رد این طرح ناکارآمد و قطعا دارای تبعات اجتماعی بسیار زیاد و حتی شاید غیر قابل کنترل، خوش بین و امیدوار بود.

جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک


جناب اقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

درود و احترام،

چند روزی است که «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» توسط تعدادی از نمایندگان مطرح گردیده است. مطالعه این طرح توسط اعضای این جامعه که همه از قشر تحصیل کرده و دست‌اندرکار هستند، نشان از عدم کارشناسی، بررسی و مشاوره با کاردانان امر دارد.

اعضای جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک نگرانی شدید خود از عواقب غیرقابل پیش بینی بهداشتی، اجتماعی، حقوق متقابل حیوانات و انسان‌ها، صنعتی و حتی کارآفرینی این طرح را اعلام کرده و از آن مقام محترم انتظار دارند با درایت لازم نسبت به ملغی کردن آن، دستورات لازم را صادر فرمایید.

مسلما این جامعه آمادگی همکاری کامل و شرکت در جلسات جهت کارشناسی تخصصی و کمک در تدوین قوانین جامع و کامل و نافذ در زمینه‌های مربوطه و بدون ایجاد جو خطرناک و ناشایست حیوان‌ستیزی در کشور را دارد.

به پیوست دو برگ‌ استفتا صورت گرفته در سال ۱۳۵۹ توسط استاد دکتر محمدعلی راد از حضرت امام خمینی(ره) و تایید ایشان بر نگهداری حیوانات اگر برای سرپرستش عقلانی باشد، جهت اطلاع مجددا منتشر میشود.

با نهایت احترام
دکتر فرخ رضا کبیر
رئیس هیئت مدیره

رونوشت:
جناب آقاي دکتر محمد رضا صفري؛ ریاست محترم سازمن نظام دامپزشکی
جناب آقاي دکتر صفرعلی ماکنعلی؛ ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور
جناب آقاي دکتر علی سلاجقه؛ ریاست محترم سازمان محیط زیست
جناب آقاي دکتر یوسف داوودي؛ نماینده محترم مجلس شوراي اسلامی
جناب آقاي دکتر علی رضا منادي؛ نماینده محترم مجلس شوراي اسلامی؛ رییس کمیسیون آموزش

استفتاء از امام خمینی در سال 1359

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا