خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش نماینده خبرگان به سخنان رهبری درباره مهاجرت نخبگان

یک عضو مجلس خبرگان با اشاره به سخنان اخیر رهبری انقلاب درباره‌ی مهاجرت نخبگان گفت: گاهی مهاجرت برای تغییر موقعیت به‌منظور موفقیت بیشتر و درنتیجه خدمت بیشتر به کشور به‌شمار می‌رود که می‌توان آن را مطلوب دانست.

حجّت‌الاسلام محمّد حاج ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مهاجرت در فرهنگ اسلام از ابعاد مختلفی قابل بررسی است، گفت: در اسلام گاهی مهاجرت برای تغییر موقعیت به‌منظور موفقیت بیشتر و درنتیجه خدمت بیشتر به کشور به‌شمار می‌رود. این نوع مهاجرت، موقّت است و با هدف خدمت به میهن و اعتلای انقلاب اسلامی است که می‌توان آن را مطلوب دانست.

وی ادامه داد: گاهی مهاجرت به‌معنای ترک وطن و به معنای رها کردن خاستگاه اصلی رشد انسان است و اینکه ظرفیت‌ها و فرصت‌های انسانی کشور را در اختیار بیگانگان قرار گیرد. این نوع مهاجرت نه‌تنها مطلوب نیست بلکه خیانت و به‌معنای از دست دادن سرمایه‌های کشور است.

نماینده زنجان در مجلس خبرگان افزود: چطور یک شیء عتیقه و کالای زیرخاکی سرمایه کشور محسوب می‌شود و نباید در اختیار بیگانگان قرار بگیرد امّا منابع انسانی که مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند تشویق به خروج از کشور می‌شوند و این سرمایه بزرگ را در اختیار دشمنان قرار می‌دهند.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه کسانی که نخبگان را به مهاجرت به معنای منفی آن دعوت می‌کنند، در حق نخبگان و کشور خیانت بزرگی می‌کنند،‌ تصریح کرد: خیانت در حق نخبگان به این معنا است که آن‌ها را در مجرای ولایت دشمنان نظام و انقلاب قرار می‌دهند. همچنین از این نظر خیانت به کشور است که کشور را از سرمایه‌های ذی‌قیمتی که دارد محروم می‌کند.

عضو خبرگان افزود: توصیه ما به نخبگان این است که علی‌رغم کم و کاستی‌هایی که وجود دارد با تلاش پیگیر و روحیه انقلابی که دارند برای خدمت به این کشور که نقطه امید مستضعفان عالم است، در کشور بمانند و خودشان را وقف اعتلای کشور کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا