خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آمریکا مانند کفتار بی‌دندانی پیر و زمین‌گیر شده»

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آمریکا دیگر کدخدای قدرتمند سابق نیست بلکه مانند کفتار بی‌دندانی پیر و زمین‌گیر شده است، آمریکا در مسائل علمی، اقتصادی و سیاسی دیگر ابرقدرت نیست.

حجت‌الاسلام حسین جلالی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با روی کارآمدن دولت سیزدهم رویکرد سیاست خارجی ما نسبت به مذاکرات تغییر پیدا کرده و طبیعی‌ست، این قاب از مسؤولانی که در برابر دولت آمریکا قرار گرفته‌اند، برای آنها ایجاد نگرانی کرده است.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه آمریکا رصد می‌کند، می‌بیند در برابر کسانی قرار گرفته که هرگز از حقوق ملت ایران کوتاه نخواهند آمد، افزود: آنها به‌شدت نگران مذاکرات و برجام هستند.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم برای برجام سر میز مذاکره حاضر شویم نباید ضعف و انفعالی وجود داشته باشد بلکه باید با دست پر بوده و تولید قدرت کرده باشیم، ادامه داد: در هسته‌ای، مقاومت و… کسی می‌تواند دست برتر در مذاکرات داشته باشد که بتواند خلق قدرت کند.

عجله‌ای برای رفتن سر میز مذاکرات نداریم

جلالی اظهار کرد: ما شتابی در رفتن سر میز مذاکره نداشته و نداریم، کسانی که خیلی نگران هستند برای این میز شتاب دارند. به همین جهت آمریکایی‌ها مرتب پیغام می‌دهند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسیر عوض شده است، کسانی که از برجام خارج شده و آن را پاره کردند باید بیایند، ما که از برجام بیرون نرفته بودیم که بخواهیم دوباره بیاییم، بلکه آنها باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی بیان کرد: هشتم آذرماه که مذاکرات شروع می‌شود، مذاکراتی کاملا متفاوت از مذاکرات سابق صورت خواهد گرفت؛ یعنی معاملات باید پایاپای صوت گیرد، تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود و هرخواسته‌ای که آمریکایی‌ها دارند، پیش‌نیاز آن برداشتن موانع برای جمهوری اسلامی ایران است.

جلالی با اشاره به بازگشت فعالیت‌های هسته‌ای در کشور افزود: امروز آمریکا دیگر کدخدای قدرتمند سابق نیست بلکه مانند کفتار بی‌دندانی پیر و زمین‌گیر شده است، آمریکا در مسائل علمی، اقتصادی و سیاسی دیگر ابرقدرت نیست.

تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود

نماینده رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: آمریکا از چند جهت در محاصره است؛ چندین تریلیون دلار بدهی دارد و منابعش را در اکثر مناطق دنیا از دست داده است و می‌بیند به خاطر سرگرم شدن در مسائل سوریه، عراق و افغانستان از قافله علمی دنیا عقب افتاده و کشورهایی مانند چین و روسیه از او جلو زدند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند به دستاوردی در مذاکرات برسند، اما ما در این مذاکرات حرف اول و آخر را زدیم که باید تحریم‌ها را یکجا بردارند و به تعهداتی که عمل نکرده‌اند، عمل کنند. اگر بنا باشد ما دوباره به تعهدات‌مان عمل کنیم آمریکا باید بدون شرط و شروط تعهداتش را عملی کند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با ذکر این مطلب که دوران جدیدی آغاز شده و دوره انفعال، وادادگی و دادن اطلاعات غلط به پایان رسیده و آمریکایی‌ها باید این دوران جدید را بشناسند، افزود: ایرانی‌ها هم از مذاکرات فرسایشی خسته شده‌اند.

سفره مردم و سرنوشت کشور را به برجا گره نمی‌زنیم

وی با بیان اینکه اسرائیل هم محاصره‌اش تنگ‌تر شده و یکی از نکاتی است که برای آمریکا منفی ست، گفت: این مثلث در یمن شکست خوردند در عراق و افغانستان آن همه هزینه کردند باز هم فرار کردند؛ بنابراین دیگر سر میز مذاکره آمدن آمریکا بیشتر سیاسی‌ست و امروز دست برتر برای ایران است.

جلالی ادامه داد: ایران باید اندیشکده‌های خود را فعال و از این فرصت به‌نحو احسن استفاده کند که تهدیدی ما را نشانه نرود و ما افق آینده را فوق‌العاده روشن می‌بینیم.

وی ابراز کرد: ما سفره مردم و سرنوشت کشور و اقتصاد را به مذاکرات و برجام گره نزده‌ایم، برجام یک برنامه جامعی است که ادامه پیدا می‌کند ولی ما کارهایمان در حوزه اقتصاد، بانک‌‌ها، بیمه، صادرات و… از مسیرهای مختلف دنبال می‌کنیم.

جمهوری اسلامی ایران دست برتر منطقه است

جلالی اظهار داشت: اشتباهی که دولت قبل کرد؛ همه مسائل کشور را به برجام گره زد و نتیجه‌ آن را همه دیدیم و تجربه و علم هم می‌گوید که مسیر قبلی را نباید دنبال کرد.

وی عنوان کرد: اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند مشکلات خود را حل کنند باید به خواسته‌های جمهوری اسلامی توجه کنند. اگر نخواهند برای ما کاری کنند ما راه‌های زیادی برای حل مشکلات کشورمان پیدا کرده‌ایم که یک نمونه آن همین روزهای اخیر است که بخشی از اموال بلوکه‌‌شده ما از دو کشور برگشت داده شد.

وی اذعان کرد: در جریان دزدی دریایی نفت ایران اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابل دنیا پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشته شد و توانست دو ناو آمریکایی را به عقب‌نشینی وادارد و پهپادهای آنها را از صحنه دور کند که این‌ها می‌رساند دوران بزن و در رو گذشته است و ایران دست برتر منطقه را دارد و استقلال خود در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را دنبال کرده و اسیر مذاکرات فرسایشی نخواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا