خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«قرار بود افتخار جمهوری اسلامی حمایت از پابرهنگان باشد»

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه های سراسر کشور به مناسبت شروع به کار مجلس دهم شورای اسلامی خطاب به نمایندگان این مجلس بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن به مبارزه ارسال شده است به شرح زیر است:

امید آن است که رسیدگی به حال مستضعفین و مستمندان کشور که قسمت اعظم ملت مظلوم را در بر می‌گیرد در رأس برنامه‌ها قرار گیرد، و در نخستین مجلس شورای اسلامی طرحهایی جدی در رفاه حال این طبقه محروم داده شود، و از طرف دولت منتخب شما بدون مسامحه به مورد اجرا گذاشته شود تا در پیشگاه خداوند متعال، بعضی از دیون خودتان را به این طبقه عزیز – که جان خود را برای اسلام و آزادی و استقلال کشور در طبق اخلاص گذاشته و پیروزی را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آوردند – ادا کرده باشید.(صحیفه امام ج ۱۲ ص۳۶۳)

چند صباحی ست که مجلس دهم شورای اسلامی با امید و اعتماد مردم کار خود را آغاز کرده است. لذا به همین مناسبت اهم مطالبات و توصیه‌های خود را به نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اعلام می‌داریم.

خطاب به عموم نمایندگان

مجلس دهم به سبب اعتماد و مشارکت گسترده‌ی مردم در این انتخابات از موقعیت کم نظیری نسبت به مجالس ادوار اخیر برخوردار است. مردم ایران با امید به تغییر و بهبود شرایط دست به کار بزرگی زدند و نمایندگان پنج درصدی را با رای‌های میلیونی جایگزین کردند تا مجلس واقعا خانه و عصاره فضایل ملت باشد. هر چند که تیغ بی‌رحمانه ی نظارت استصوابی بسیاری از بزرگان و نخبگان کشور را از حضور در خانه ملت محروم کرده است اما مردم از صندوق‌های رای مأیوس نشدند و کاری کردند کارستان، که این نشان دهنده‌ی رشد و تعالی جامعه مدنی اسلامی ایران است.

لذا بهترین پاسخ متقابل به اعتماد مردم اهتمام ویژه برای پاسداری و اجرای اصول معطل مانده‌ی فصل سوم قانون اساسی ست. مردم منتظرند صدای رسای خود را از تریبون‌های مجلس و راس امور بشنوند تا اعتمادشان به مردم‌سالاری دینی تقویت شود و روزهای تلخی همچون یکشنبه سیاه، استیضاح دکتر فرجی دانا، برهم زدن نطق مطهر و خائن خطاب کردن فرزندان انقلاب در مجلس نهم را فراموش کنند.

مجلس طراز جمهوری اسلامی ایران باید نماد دفاع از حقوق مردم در مقابل دولت و حاکمیت و بستر ساز تحقق آزادی های مشروع درچارچوب قانون اساسی باشد لذا مخالف قاطع محدودیت ها و ممنوعیت های غیرقانونی ست.

خطاب به نمایندگان عضو فراکسیون امید

سنگین‌ترین مسئولیت‌ها و خطیرترین وظایف در مجلس دهم بر عهده‌ی اعضای فراکسیون امید است. مبادا با بدعهدی و عافیت‌طلبی از اصلاح گری دست کشید و باعث ناامیدی مردم شوید. مبادا آفت‌های شرم‌آوری چون فساد مالی-اداری و محافظه ‌کاری دامن‌گیر شما شود. مبادا به سبب همراهی با دولت از وظایف نظارتی خود در مقابل تخلفات چشم‌پوشی کنید و به فراکسیون وکیل الدوله‌ها مبدل شوید.

اکنون لازم است در صدر وظایف خود با تکیه بر عدالت اقتصادی و اجتماعی رسیدگی به معیشت محرومان و مستضعفان و پیگیری مطالبات معلمان و کارگران و اصلاح و بهبود قانون کار را قرار دهید. ما دانشجویان پیرو خط امام از محضر مردم شریف و خون پاک شهدا شرمنده‌ایم که در جمهوری اسلامی، کارگران را برای مطالبه‌ی حقوق حَقه‌ی خود شلاق می‌زنند اما کسانی که از جیب مستضعفان فساد‌های چند‌هزار میلیاردی درست کردند این روزها آزادانه به سفر‌های انتخاباتی می‌روند. قرار بود افتخار جمهوری اسلامی حمایت از پابرهنگان باشد که امام(س) فرمودند « خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین و ائمه معصومین – علیهم السلام – سازگار نیست » آیا روا نیست آنها که دلواپس اسلامیت نظام اند از شدت این ظلمی که به اسلامِ آزادی بخش و عدالت گسترِ حامیِ ضعفا می شود از غصه دق کنند؟ ما شرمنده پیر مرادمان هستیم که اجازه دادیم انقلاب به دست این نامحرمان بیفتد.

اما وظیفه‌ی شما نمایندگان است که به تمام تخلفات و رانت‌های اداری-اقتصادی از جمله ۳۰۰۰ بورسیه غیرقانونی رسیدگی کنید.

خطاب به نمایندگان عضو فراکسیون ولایت

مجلس دهم بهترین فرصت برای تصفیه جناح راست از افراطیون و بازیابی مجدد آن است. جناحی که در گذشته همواره محملی برای محافظه‌کاری و اقتصاد آزاد بوده است شایسته نیست اکنون عنان کار خود را به تعدادی از افراطیون بنیادگرا بدهد. شما نمایندگان اصولگرای مجلس لازم است نسبت به عملکرد دولت نقد منصفانه و خردگرایانه داشته باشید و عاقلان و اندیشمندان خود را بر مصادر قدرت بنشانید. تا در کشور دو جناح قدرتمند و عقلگرا خود را به انتخاب مردم بگذارند اما مبادا با فشارهایی از بیرون از مجلس ترغیب و تطمیع شوید و دست به حرکات نمایشی برخلاف پیام انتخابات ۷ اسفند بزنید. فراموش نکنید که مردم در این انتخابات چطور تندرو‌ها را رد صلاحیت کردند. بگذارید صدای افراطی‌گری از این مجلس شنیده نشود. بگذارید بسیاری از نابسامانی‌ها و معضلات به جا مانده از دوران مدیریت همفکران شما با همکاری و یاری خودتان مرتفع گردد تا شما نیز در بهروزی مردم شریک باشید.

در پایان به تمام نمایندگان مجلس دهم یادآور می‌شویم که اکنون نمایندگان همه‌ی ایران هستند و نیاز است به مطالبات همه ایرانیان از قومیت‌ها و اقشار و عقاید مختلف توجه کنند و منافع محلی و جناحی خود را بر منافع ملی ترجیح ندهند.
والسلام علی من اتبع الهدی‌

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا