خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مجلس انقلابی» به دنبال برخورد با «استادان غرب‌گرا»

بیژن نوباوه‌وطن، خبرنگار سابق صداوسیما و نماینده‌ی «مجلس انقلابی» با بیان اینکه «بسیاری از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها غرب‌گرا هستند و نقش آنها در کشور یک نقش تخریبی است و برخورد با این مسائل صد درصد نیاز به قانون‌گذاری است» گفت: مجلس با بیان اینکه باید برای برخورد جدی با افرادی که نخبگان کشور را به رفتن به خارج کشور ترغیب می‌کنند، قانون وضع کرد.

نوباوه در گفت‌وگو با فارس گفت: یکی از مسائلی که دشمن آن را به صورت نرم و به صورت نامحسوس دنبال می‌کند، ضربه زدن بر اساس علمی کشور و خالی کردن کشور از نیروهای نخبه است.

وی افزود: آمار و ارقام بسیار تکان‌دهنده است، گفته می‌شود حدود 25 درصد از کادر درمانی و پزشکی کشور کانادا از نیروهای ایرانی تشکیل می‌شود. شاید صدها هزار میلیارد هزینه کشور ما را آنها به راحتی مورد استفاده قرار می‌دهند.

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: کشورهای غربی برای جذب سرمایه‌های انسانی و نیروهای نخبه ما با بزرگ‌نمایی مشکلات و سیاسی‌کاری و ناامن جلوه دادن ایران سعی در جذب این نیروهای نخبه دارند.

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: آمریکا، کانادا، انگلیس و چند کشور اروپایی دیگر سال‌هاست که با کار جذب نخبگان ما را در دستورکار خود دارند و عوامل آنها در داخل کشور و در دانشگاه‌ها نیز این ماموریت را دنبال می‌کنند.

وی افزود: در دانشگاه‌های ما اساتیدی هستند که به محض ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها و در بدو ورود دانشجویان به دانشگاه نحوه پر کردن فرم درخواست دانشگاه‌های خارجی مورد نظر و ارائه اطلاعات در این باره را به دانشجویان عرضه می‌کنند و مواردی داریم که در کلاس و بدون هیچ واهمه‌ای اساتید این مسائل را مطرح می‌کنند.

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: اگر این کار اساتید ما در یک کشور اروپایی صورت بگیرد، قطعا با آن فرد به عنوان خائن به کشور و به عنوان کسی که منافع ملی را تهدید کرده برخورد می‌شود و محدودیت‌های شدید علیه وی اعمال می‌شود.

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: سال‌هاست که دشمن در این زمینه در کشور کار کرده و بسیاری از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها غرب‌گرا هستند و نقش آنها در کشور یک نقش تخریبی است و برخورد با این مسائل صد درصد نیاز به قانون‌گذاری است.

وی افزود: مسأله دیگری که به این موضوع کمک می‌کند بی‌توجهی دستگاه‌های مربوطه برای جذب نیروهای نخبه در کشور است و خود این امر باعث می‌شود که بسیاری از نیروهای نخبه ما با حداقل حقوق به کار گرفته نمی‌شوند و این باعث شده تا ما شاهد پدیده فرار مغزها در کشور باشیم و این پدیده به عنوان یک خطر مهم کشور را تهدید کند که می‌تواند آینده کشور ما را به خطر بیندازد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه باید برای برخورد جدی با افرادی که نخبگان کشور را به رفتن به خارج کشور ترغیب می‌کنند، قانون وضع کرد، اظهار داشت: یکی از مناسب‌ترین راه‌ها فراهم آوردن زمینه برای به کارگیری نخبگان در حوزه‌های مختلف است. این یکی از کارهای خوبی است که نظام می‌تواند در این حوزه انجام دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا