خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امروز، عرضه اولیه فصبا

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: اطلاعیه عرضه اولیه فصبا منتشر و امروز سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس در بازار بورس تهران به سرمایه‌گذاران و سهام‌داران خرد عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، شرکت صبا فولاد خلیج فارس در سال 1383 در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس تاسیس شد. این کارخانه نخستین تولیدکننده بریکت گرم در کشور است که در سال گذشته بالغ بر 120 میلیون دلار از تولیدات خود را به خارج از کشور صادر کرده است.

100 درصد سهام فصبا به سازمان بازنشستگی کل کشور (25 درصد صندوق بازنشستگی و 75 درصد سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی) تعلق دارد و طبق اعلام ناظر بازار، 2 درصد از سهام آن امروز، 28 تیر 402، به شکل 2 مرحله‌ای به فروش گذاشته می‌شود.

در مرحله اول از عرضه اولیه فصبا ، 55 میلیون سهم که 1 درصد از کل سهام شرکت است، برای کشف قیمت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود. سازمان بورس هر کد معاملاتی را مجاز کرده است که تا حداکثر 2 میلیون سهم را در حراج مرحله اول خریداری کند.

در مرحله دوم 55 میلیون سهم دیگر به سهام‌داران حقیقی و حقوقی عرضه می‌شود در روز عرضه اولیه فصبا هر کد بورسی می‌تواند حداکثر 150 برگ سهم خریداری کند.

قیمت پایه سهم کتوسعه 3هزار و 282 تومان و 9 زار (32829 ریال) و ارزش کل شرکت 18 هزار و 50 میلیارد تومان تعیین شده است. عرضه اولیه فصبا نیز در بازار پایه فرابورس انجام می‌شود.

هم‌زمانی این عرضه اولیه با سقوط قیمت شرکت‌های فولادی جالب توجه است. در روزهای اخیر، انتشار بخش‌نامه عوارض صادرات تولیدات فولادی و افزایش چشمگیر آن سبب سقوط ارزش سهام شرکت‌های فولادی در بورس تهران شد.  

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا