خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز | گير دادن به مخبرالدوله در پيچ امين‌الدوله

صفدر دوام، روزنامه‌نگار در یادداشت طنزی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «گير دادن به مخبرالدوله در پيچ امين‌الدوله» نوشت:

در يكى از اين شب‌هاى سردِ پاييزى پس از گشت و گذار با دريچه مجازى به دوران دور و نزديك به ناگاه در پيچ امين الدوله علی قلی خان هدایت ملقب به مخبرالدوله به عنوان نخستین وزیر تلگراف ایران را در چهارراه جانكاه 4G اينترنت ديدم كه از چراغ قرمز E ناله‌اش به فلك رسيده و مى‌گويد: “آنچه البته به گوشش نرسد فرياد است”.

به پيشگاه نخستين وزير پست و تلگرام در عهد ناصرى عرض درودى و خوش و بشى كردم و با جسارتى از خود خواسته گفتم؛ اى وزير دربار ناصرى تلگرام‌هاى عهد جناب‌تان كى به ديار فرنگ مى‌رسيد و دست نوشته‌هاى عاشقان دلداده به محبوب‌هاى از ديار گريخته چند ماه به‌طول مى‌انجاميد؟

ناگهان با خشمى آميخته با خشونت و به تلخى قهوه قجري داد برآورد كه اى روزنامه‌چى دوره‌گرد مجازى در عهد من تير صاحب تلگرام سه ساعته و نامه عاشق به معشوق سه روزه به هدف مى‌خورد و حالا در عصر اينترنت به قول خودتان دولت الكترونيك ارسال يك نامه با ايميل هست نمى‌دانم يا ريميل؟ ٣٠ دقيقه طول مى‌كشد!

ناگهان براى خودى نشان دادن و سرعت اينترنت صفحه موبايل را به روبرويش نهادم و براى خوشآمدش نامش را به گوگل سپردم تا ثبت حرفه و جايگاهش به عنوان نخستين‌هاى تاريخ ارتباطات و فناورى مشاهده نمايد مثل انسان‌هاى نخستين به صفحه گوشى خيره بود و دم نمى‌زد كه ناگهان شیئی از جنس خشونت كه نمى‌دانم سنگ بود و يا كلوخ به سمت من بيچاره پرتاب كرد كه No Internet چه فحشى‌ست كه نشان من بيچاره دست از دنيا كوتاه مى‌دهى!؟ اين مزد پايه‌گذارى ارسال سريع اخبار و مرقومات شما طايفه روزنامه‌چى مخبر (بخوانيد خبرنگار) قدر نشناس است؟

در اين گيرودار ناگهان با صداى زنگ ناهنجار تلفن خانه از خواب پريدم و ديدم عقربه ساعت روى ساعت هشت شب آمده و آن سوى خط از تحريريه روزنامه كه چرا خبرت نيامد؟ به سراغ صفحه ايميل رفتم و ديدم كه اى واى، خبرم پشت چراغ قرمز No Internet بر روى تخت ايميل خواب رفته؛ تعبير از حافظ شيراز پرسيدم و خواجه گفت:

ديدم به خواب خوش كه به دستم پياله بود
تعبير رفت و كار به دولت حواله بود

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا