خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه چین، حین نوشیدن دمنوش حرف‌های ایران را می‌شنود

بر اساس ویدئو کوتاهی که توسط صدا و سیما منتشر شده، وزیر امور خارجه چین با لوازم صرف دم نوش‌ برای حضور در جلسه مجازی با وزیر خارجه ایران حاضر شده است. در مقابل روی میز امیرعبداللهیان تنها یک بطری آب استفاده نشده به چشم می‌خورد.

به گزارش انصاف نیوز وزیر خارجه چین، حین شنیدن سخنان عبداللهیان و حتی ترجمه آن دم نوش خود را آماده می‌کند و آن را میل می‌کند.

ساعتی پیش خبرگزاری فارس گزارش داد: دو وزیر خارجه در این گفت‌وگو در مورد گسترش روابط دوجانبه، تحولات افغانستان و مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه ملت ایران بحث و تبادل نظر کردند. 

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با ابراز خرسندی از تحولات مثبت روابط دو کشور در چند ماه اخیر، عنوان کرد: تمهیدات لازم برای اجرایی شدن توافقات اقتصادی دو کشور انجام شده و جزییات آن در اولین فرصت به طرف چینی ارائه خواهد شد. 

وزیر امور خارجه ایران گفت: توافق اصولی برای حل مشکلات فنی با آژانس در این سفر حاصل شده و پیگیر صدور بیانیه مشترک در اولین فرصت ممکن هستیم. 

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به مذاکرات پیش رو در وین بین ایران و گروه ۱+۴ که قرار است دوشنبه هفته آینده هشتم آذر ماه برگزار شود نیز افزود: جمهوری اسلامی ایران با اراده کامل وارد مذاکرات وین برای حصول توافق خوب می‌شود و با توجه به خروج غیرقانونی آمریکا و عدم پایبندی طرف اروپایی، چنانچه آنها (اروپایی‌ها) با اراده لازم برای اجرای تعهداتشان وارد مذاکرات شوند، امکان دسترسی سریع به توافق وجود دارد. 

انتهای پیام.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا