خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ایران به «بی نتیجه» ماندن مذاکره با مدیرکل آژانس اتمی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره‌ی «بی نتیجه» بودن مذاکرات با مقام‌های ایران گفت: ایران و آژانس درباره چگونگی پیگیری موضوعات مورد علاقه به توافقات کلی رسیدند و توافق کردند که به رایزنی‌های خود برای تکمیل چارچوب و جزییات تداوم همکاری‌ها ادامه دهند.

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص نتیجه سفر روز گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: آقای گروسی در این سفر علاوه بر دیدار با آقای محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی افزود:‌گفت‌وگوها در فضای سازنده مطرح شد و دو طرف در ارتباط با چگونگی پیگیری موضوعات مورد علاقه به توافقات کلی رسیدند.

کمالوندی یادآور شد: با توجه به فشردگی این سفر که در آستانه نشست شورای حکام صورت گرفته بود و ضیق وقت، طرفین ضمن توافق بر روی کلیات موضوعات مورد نظر، موافقت کردند که به رایزنی‌های خود برای تکمیل چارچوب و جزییات تداوم همکاری‌ها همچنان ادامه دهند.


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در توئیتی با اشاره به دیدار دیروزش با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتی نوشت: در تهران با آقای گروسی گفت‌وگوهایی صمیمی، صریح و نتیجه‌بخش انجام شد.

وی افزود: در مورد ادامه همکاری‌ها توافقات خوبی کردیم، اما نهایی‌کردن متن، نیاز به کار بیشتر در مورد چند واژه دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان این‌که حصول توافق امکانپذیر است، خاطرنشان کرد: سیاسی کردن مسائل فنی غیرسازنده است.

وی گفت: قرار شد بزودی نشستی مشترک برگزار و متن نهایی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا