خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رونمایی کیم کارداشیان از جت شخصی خودش

گجت نیوز نوشت: در ادامه نگاهی خواهیم داشت به جت شخصی جذاب کیم کارداشیان و قابلیت‌های فوق‌العاده هواپیمای لوکس و گرانقیمت این سلبریتی هالیوودی.

کیم کارداشیان یکی از سلبریتی‌های مشهور هالیوود است که در میان تمامی شخصیت‌های تلویزیونی، مدل‌ها، بازیگران و فعالان مجازی به حسن سلیقه خود شناخته می‌شود. همین سلیقه و استایل‌های جذاب باعث شده که این چهره سرشناسی ۴۲ ساله اهل لس آنجلس به ثروتی میلیاردی دست پیدا کرده و شهرتی جهانی پیدا کند.

جای تعجب ندارد که کیم کارداشیان همانند بسیاری سلبریتی‌های ثروتمند هالیوودی جت شخصی خود را در اختیار داشته باشد. با این حال، آنچه در این خصوص نمی‌دانستید آن است که جت شخصی کیم کارداشیان یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین هواپیماهای دنیا به شمار می‌رود.

این هواپیما، کیم ایر (Kim Air) نام دارد و در سفرهای تجاری و تفریحی این سلبریتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، کیم ایر همچنین نقش مهمی در شکل‌گیری برند لوکس و فاخر کیم کارداشیان در سطح دنیا داشته است.

جت شخصی این سلبریتی هالیوودی تا کنون چندین بار در شوی تلویزیونی The Kardashians شبکه هولو نمایش داده شده است. بد نیست بدانید که خواهر کیم کارداشیان، کایلی جنر نیز یک جت اختصاصی 72.8 میلیونی در اختیار دارد که با وجود گران به نظر رسیدن، در برابر کیم ایر حرفی برای گفتن ندارد!

در ادامه با همراه ما باشید تا به معرفی بیشتر جت شخصی کیم کارداشیان و قابلیت‌های جذاب این هواپیما بپردازیم؛ قابلیت‌هایی که شاید هرگز فکر نمی‌کردید در هواپیمای شخصی او شاهد حضورشان باشیم.

رولز رویس مسئولیت ساخت موتور کیم ایر را بر عهده دارد

جنجالی‌ترین زن جهان از جت شخصی‌اش رونمایی کرد

موتور به کار رفته در جت شخصی کیم کارداشیان، از نوع BR725 A1-12 دوقلوست که عمری کمتر از بیست سال داشته و یکی از پیشرفته‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در صنعت هوانوردی به شمار می‌رود. هریک از این دو موتور، رانشی حدودا 75 کیلونیوتنی در حین تیک آف داشته و شدت صدای آن‌ها در مقایسه با نسل پیشین، BR710، چهار دسی بل کمتر است.

به این ترتیب میزان نویز بیرون و درون کابین کیم ایر کمتر از قبل بوده و کیم کارداشیان و سایر سرنشینان این جت می‌توانند سفر راحت‌تری را با آن تجربه کنند.

این موتورهای رولز رویس همچنین حداکثر سرعت جت Gulfstream G650ER را به 1141 کیلومتر بر ساعت می‌رسانند.

علاوه بر این، فاصله بین دو بال این جت اندکی بیش از ۳۰ متر است که کمی کمتر از طول آن به شمار می‌رود. بعلاوه، ارتفاع بیرونی این هواپیما نیز حدود ۸ متر است.

کابین خلبان این هواپیمای لوکس شخصی، همانند جایگاه مسافران پر از امکانات جذاب و منحصربفرد است. کابین خلبان این هواپیما به سیستم کنترل مدرن انحصاری Plane View II گلف استریم مجهز است که از طریق فناوری fly-by-wire پروازی راحت و بی دغدغه را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

این جت شخصی همچنین از برخی تکنولوژی‌های جدید و مدرن مانند دید بهبود یافته پرواز و سیستم پیش‌بینی عملکرد هنگام به زمین نشستن هم استفاده می‌کند که کنترل هواپیما، خصوصا در هنگام تیک آف و به زمین نشستن را به‌طور قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌بخشد. این مساله باعث می‌شود که مسافت تیک آف جت شخصی کیم کارداشیان حدود ۱۹۱۹ متر و حداکثر ارتفاع آن بیش از ۱۵.۵ کیلومتر باشد.

جت شخصی کیم کارداشیان یکی از گرانترین هواپیماهای شخصی در دنیاست

جنجالی‌ترین زن جهان از جت شخصی‌اش رونمایی کرد

هواپیمایی که کیم کارداشیان در اختیار دارد، یک جت Gulfstream G650ER است. کمپانی گلف استریم که ساختمان مرکزی آن در ساوانا در ایالات جورجیا واقع شده، در سال 1958 تاسیس شده و از آن زمان، حدودا 2000 هواپیما تولید کرده است.

این کمپانی به‌طور تخصصی روی ساخت جت‌های بسیار لوکس برای افراد فوق‌العاده ثروتمند متمرکز است و به همین جهت محصولات آن هم از نظر مهندسی شگفت‌انگیز بوده و هم بسیار لوکس به شمار می‌روند. گلف استریم ادعا کرده که هواپیماهای جدیدش، قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین محصولات در دنیا به شمار می‌روند.

Gulfstream G65OER قادر به پیمایش حداکثر 7500 مایل دریایی بوده و به حداکثر سرعت 0.9 ماخ می‌رسد. البته این کمپانی مدل‌های بزرگتر و سنگین‌تری مثل G800 را هم تولید می‌کند که قادر به پیمایش مسافت 8000 مایل دریایی هستند. در عین حال این دسته جت‌ها کمتر برای مصارف شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این زمینه حتی جف بزوس معروف نیز به‌جای استفاده از جت های G700 یا G800 از یک مدل G650ER استفاده می‌کند که حدودا 25 میلیون دلار ارزان‌تر از مدل تحت مالکیت کیم کارداشیان است. جت شخصی کیم کارداشیان محصولی به‌شدت شخصی‌سازی شده است که ارزشی حدودا 150 میلیون دلاری دارد. به این ترتیب، هواپیمای این سلبریتی هالیوودی از جت های شخصی Jay-Z، بیل گیتس، ایلان ماسک، ریچارد برانسون، اوپرا وینفری و حتی دونالد ترامپ هم گران‌تر است.

بد نیست بدانید که در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ تنها چهار جت شخصی در دنیا گران‌تر از کیم ایر ارزش‌گذاری شده بودند.

کیم ایر در مقایسه به بسیاری جت‌های شخصی دیگر آلایندگی کمتری دارد

جنجالی‌ترین زن جهان از جت شخصی‌اش رونمایی کرد

در سال‌های اخیر کیم کارداشیان بخش عمده‌ای از سرمایه خود را صرف ترویج برخی پویش‌های جهانی و جنبش‌های عام‌المنفعه کرده است. او در این سال‌ها البته هرگز روی تغییرات اقلیم یا سایر مسائل طبیعی متمرکز نبوده است. با این وجود، جت شخصی او بیش از هر چیز با رویکرد مهندسی پایدار طراحی و ساخته شده است.

به گفته کمپانی گلف استریم، کیم ایر بهینه‌ترین صرف سوخت در صنعت هوانوردی را دارد‌. به دلیل تاثیرات سوء فراوانی که سوزاندن سوخت هواپیما در آلودگی محیط زیست دارد، مهندسین این کمپانی سعی کرده‌اند که تمام هدف طراحی خود را مصرف بهینه سوخت در گلف استریم G650ER قرار دهند.

در کنار طراحی موتور، ایرودینامیک بسیار خوب کابین، طراحی بال و بالک‌ها نیز دیگر عواملی هستند که باعث شده‌اند موتور جت شخصی کیم کارداشیان تا 80 درصد دود و هیدروکربن‌های نسوخته کمتری داشته باشد و میزان تولید ترکیبات NOx در آن از سقف CAEP/6 حدودا 35 درصد کمتر باشد.

در کنار طراحی فیزیکی بهینه بدنه این جت گلف استریم، فناوری‌های پروازی برجسته به کار رفته در آن نیز عوامل دیگری هستند که باعث شده‌اند با موتوری بسیار بهینه طرف باشیم.

سرمایه‌گذاری گلف استریم در حرکت به سمت مهندسی پایدار مدتی است که در ابعاد مختلف در این شرکت آغاز شده است. بنابراین می‌توان ادعای این کمپانی در خصوص مصرف سوخت بهینه‌تر مدل G650ER را کاملا باورپذیر دانست.

البته در صورتی که کیم کارداشیان واقعا قصد داشت یک جت با حداقل آلایندگی را خریداری کند، احتمالا باید به‌سراغ یک هواپیمای الکتریکی می‌رفت. با این حال، همین طراحی بهینه جت شخصی او نیز حاکی از مسئولیت‌پذیری او در قبال آلودگی هواست و تحسین برانگیز به شمار می‌رود.

تمام بدنه داخلی جت شخصی کیم کارداشیان از ترمه پوشیده شده است

جنجالی‌ترین زن جهان از جت شخصی‌اش رونمایی کرد

جت شخصی گلف استریم جی ۶۵۰ ای آر کیم کارداشیان نه تنها در بخش مشخصات فنی جذاب و خیره‌کننده است؛ بلکه تزیین داخلی آن نیز به بهترین شکل ممکن انجام شده و روحیات و خلاقیت او در طراحی را به رخ می‌کشد.

شاید فکر کنید پروازهای فرست کلاس هواپیمایی‌های مطرح دنیا قادرند از حیث دکور و طراحی، جلوه فوق‌العاده‌ای دارند؛ اما اگر جت شخصی این سلبریتی هالیوودی را مشاهده کنید، قطعا متوجه تفاوت‌های آن با پروازهای فرست کلاس خواهید شد.

در این هواپیما، تمامی المان‌های طراحی داخلی اعم از صندلی‌ها، میزها و… توسط طراحان صاحب‌نامی اعم از تامی کلمنتس و والدو فرناندز انتخاب شده‌اند و بالش‌ها، استراحتگاه‌های سر، ناحیه قرار دادن بار در بالای صندلی مسافرین و حتی سقف، همگی از ترمه‌هایی با رنگ روشن ساخته شده‌اند.

یک جت Gulfstream G650ER معمولی از سه ناحیه مختلف برای نشستن سرنشینان بهره برده و قادر است 19 سرنشین را در خود جای دهد. با این حال، کیم ایر از ده صندلی تشکیل شده که قابلیت تبدیل شدن به تخت را دارند. علاوه بر این، دو صندلی دیگر در انتها نیز می‌توانند تبدیل به یک تخت بزرگ (King Size) تبدیل شوند.

این جت شخصی همچنین از دو حمام تشکیل شده که هر دو با چوب‌هایی به رنگ روشن تزیین شده‌اند. همچنین هریک از صندلی‌های به کار رفته در این هواپیما نیز از شارژرهای اختصاصی بهره برده و به لطف بهره‌مندی از سیستم HVAC، سرنشینان همچنین می‌توانند هوای تازه و طبیعی تنفس کنند. این سیستم با بهره‌گیری از سیستم یونیزه کردن، ویروس‌ها و عوامل آلرژی‌زا را خنثی کرده و هر دو یا سه دقیقه هوایی تازه را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

کارداشیان همچنین پیش‌تر در نظر داشته تا لباس‌های مخصوص پرواز را نیز برای مسافرین جت شخصی‌اش طراحی کند. این لباس‌ها همچنین دمپایی‌های مخصوص پرواز را نیز شامل می‌شد؛ چرا که این سلبریتی ادعا کرده بود که به‌منظور دست نخورده ماندن فضای داخلی این جت ۱۵۰ میلیون دلاری ترجیح می‌دهد سرنشینان در حین پرواز، کفش به پا نداشته باشند.

طراحی خارجی جت کیم ایر مشابه با طراحی داخلی خودرو و منزل کارداشیان است

جنجالی‌ترین زن جهان از جت شخصی‌اش رونمایی کرد

به نظر می‌رسد رنگ‌های خاکستری و سفید المان‌های مورد علاقه کیم کارداشیان در دکور و طراحی فضای خارجی خودروها و منزل است؛ چرا که عمارت ۶۰ میلیون دلاری او در هیدن هیلز در کنار ناوگان اتومبیل‌های جذابش که خودروهایی استنثایی چون لامبورگینی یا مرسدس میباخ را شامل می‌شود نیز همگی از همین رنگ‌بندی استفاده می‌کنند.

همچنین یک رولز رویس خاکستری رنگ نیز دیگر اتومبیل شگفت‌انگیزی است که در کلکسیون خودروهای کارداشیان حضور دارد. به‌ادعای TMZ، این رنگ‌های سفارشی هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار را به این سلبریتی تحمیل کرده‌اند.

بنابراین تعجبی ندارد که جت شخصی او نیز از یک طراحی تک‌رنگ و جذاب خاکستری بهره ببرد. علاوه بر این، در بدنه این جت ۱۶ پنجره گرد تعبیه شده‌اند تا سرنشینان بتوانند ضمن تماشای بیرون، نور طبیعی نیز دریافت کنند. گلف استریم ادعا می‌کند که این پنجره‌ها بزرگ‌ترین نمونه‌های مورد استفاده از صنعت هوایی هستند.

این ظاهر خارجی منحصربفرد در کنار دکوراسیون داخلی شگفت‌انگیز جت شخصی کیم کارداشیان به‌خوبی گویای شخصیت و علایق این سلبریتی هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا