خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تمجید رئیس جدید سارمان زندان‌ها از «شیوه مدیریتی شهید لاجوردی»

رئیس جدید سازمان زندان‌ها با تأکید بر شیوه درست زندانبانی گفت: شیوه مدیریتی شهید لاجوردی قابل توجه است همچنانکه در عین داشتن رأفت و مهربانی همیشگی در امر زندانبانی و زندانی اما به مثابه شمشیر برنده نظام عمل می‌کرد.

به گزارش فارس، غلامعلی محمدی در همایش یک روزه مدیران ستادی و استانی سراسر کشور در تشریح برنامه‌های پیش روی این سازمان گفت: بنا دارم با همه مدیران کنونی ستادی و استان‌ها کار کنم؛ به قول معروف قرار نیست با اتوبوس مدیران جدید به سازمان بیاورم.

وی افزود: زندانبانی را فن می‌دانم به همین جهت می‌خواهم از ظرفیت‌های فعلی سازمان بهره ببرم، مشروط بر اینکه مدیران فعلی نیز مرا در تحقق برنامه‌های سازمان و عملیاتی کردن آئین‌نامه اجرایی برآورده کنید.

زندانبانی را فرصتی برای اعتلای خودمان در حضور خداوند بدانیم

محمدی تأکید داشت: یکی از خطیرترین مسئولیت‌ها در نظام ما همین زندانبانی است. زندانی را از نیازمندترین اقشار جامعه می‌دانم که باید دوره‌ای از عمر خود را با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های ما بگذراند. ضمن اینکه شغل ما فرصتی برای ارتقا در محضر خداوند متعال است پس این روزها را غنیمت بدانیم تا برای قیامت مان ذخیره‌ای فراهم شود.

رئیس سازمان زندان‌ها، زندانبانی را توفیقی دانست و گفت: افق آینده سازمان بسیار روشن خواهد بود و ما می‌توانیم روزهای بسیار خوبی را رقم بزنیم. بخش عمده ۳۳ سال کار من در امر قضائی، در سازمان زندان‌ها می‌گذرد پس این شناخت چند ماه مرا در اجرای برنامه‌های زندانبانی به جلو انداخته است.

در امر مدیریت زندان‌ها بی‌تدبیری را نمی‌پذیرم

وی با بیان اینکه مشی اعتدالی را سرلوحه کارم قرار خواهم داد، اضافه کرد: از همه می‌خواهم در مدیریت زندان‌ها دانایی را ملاک قرار دهند. دائماً به مدیران تذکر دهید که سازمان بی‌تدبیری را برنمی‌تابد. نباید شاهد بی‌تدبیری‌هایی باشیم که برای نظام هزینه و خوراکی مسموم برای معاندین و رسانه‌های دشمن ایجاد کند.

محمدی آئین‌نامه سازمان زندان‌ها را مترقی دانست و ضمن تأکید بر اجرای آن گفت: زندانی هرچه باشد و هر که باشد صرف نظر از جرم و سابقه‌اش، باید با رفتار اسلامی و انسانی با او برخورد شود. نباید کاری کرد که معاندین با دروغ و شانتاژ کردن، خدمات انسانی ما را در زندان‌ها زیر سوال ببرند.

در قبال سهل‌انگاری و تخلفات، مماشات نکنید

رئیس سازمان زندان‌ها توصیه کرد: مدیرکل استان خودش را درگیر امور اداری نکند بلکه عمده وقتش را بر سرکشی از زندان‌ها و بررسی میدانی بگذارد. نفس سرکشی‌های مداوم باعث می‌شود مدیر زندان نیز خودش را در اتاق محصور نکند بلکه باید مدام او را در بند ببینیم تا مانع آسیب‌ها و اتفاقات ناخوشایند شویم.

وی نظارت مداوم در زندان‌ها را در دستور کار جدی مدیران دانست و گفت: زندانبان باید قلب رئوف داشته و اخلاق‌مداری را حاکم کنند اما همین زندانبان در برابر سهل‌انگاری و تخلفات حق مماشات ندارد. زندان را برمدار عقلانیت و دانایی اداره کنید. تابع احساسات نباید عمل کرد.

طرح‌های پرحاشیه را دوباره کارشناسی و سامان می‌دهیم

محمدی همچنین خبر داد: طرح شیفتی ۱۲-۲۴ بزودی با حضور کارشناسان مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد و به مناقشات به وجود آمده پایان خواهیم داد. هرچه خروجی کارشناسی باشد را تبعیت خواهیم کرد. نسبت به هرخواسته‌ای با عقلانیت و کارشناسی قابل دفاع تصمیم می‌گیریم؛ قرار نیست اسیر حواشی شویم.

وی درباره فعالیت گروه‌های جهادی در زندان‌ها اضافه کرد: قرار است کارگروهی را با حضور مدیران ستادی و استانی تشکیل دهیم و بهره‌بندی از گروه‌های جهادی در زندان‌ها را با خردورزی و مباحث کارشناسی سامان خواهیم داد.

رئیس سازمان زندان‌ها ضمن تأکید بر شیوه درست زندانبانی گفت: شیوه مدیریتی شهید لاجوردی قابل توجه است همچنانکه در عین داشتن رأفت و مهربانی همیشگی در امر زندانبانی و زندانی اما به مثابه شمشیر برنده نظام عمل می‌کرد.

بنا دارم که اشتغال در زندان‌ها را به صورت عینی توسعه دهم

وی تأکید داشت: اصلاح و تربیت مددجویان بر بستر اشتغال و حرفه‌آموزی رخ می‌دهد تا موجب تأمین او بعد از آزادی و البته پیشگیری ثانویه از جرم بعدی شود. زندانی اگر در ایام حبس بیکار نباشد قطعاً می‌تواند پیشگیری بر تخلفات او شود و در عین حال برای او نیز درآمدزایی داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه اشتغال نشسته باید بصورت عینی در زندان‌ها توسعه یابد، گفت: باید خودکفا شویم در برخی کشورهای پیشرفته زندانی برخی از هزینه‌های متعارف خود را از محل درآمد خودش در زندان تأمین می‌کند که می‌توانیم این الگو را در زندان‌های کشور اجرا کنیم. کاری کنید که همه زندانیان در بخش مولد یا خدمات مشغول کار باشد. زندان‌ها مستعد اشتغال نشسته هستند.

وی خطاب به مدیران زندان‌ها اعلام کرد: در سازمان زندان‌ها فعلاً «نمی‌شود» و غیرممکن وجود ندارد. مدیر کسی است که بتواند در بحران مدیریت کند. تأکید می‌کنم باید آمارهای واهی در زندان‌ها از بین برود. واقعیت‌ها را شفاف اعلام کنید و البته درجهت رفع مشکلات زندان‌ها تمام هنرتان را به کار گیرید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا