خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوابیه وزارت آپ به «مرگ بر فراز اردوهای کشور»

معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش در پی انتشار یادداشتی با عنوان «مرگ بر فراز اردوهای کشور» که به بهانه‌ی حادثه‌ی تصادف اتوبوس دانش‎آموزان در استان هرمزگان منتشر شد [لینک]، جوابیه‌ای را در این رابطه به انصاف نیوز ارسال کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، در متن این جوابیه آمده است: «از سیزدهم مردادماه سال 96، گسترده‌ترين رويداد اردويي كشور در سطح ملي، در 5 استان با چينش استانهاي همجوار برگزار شد و تا روز سانحه‌ي مرگبار و ناگوار اخير، 9 هزار دانش‌آموز و حدود 6 هزار مربي و سرپرست و عوامل اجرايي در اردوگاه‌هاي شهيد رجايي نيشابور – ميرزا كوچك‌خان رامسر – شهيد بهشتي اصفهان – شهيدباهنر تهران و شهيددستغيب شيراز شرکت کردند كه خوشبختانه هيچ گونه مشكل و سانحه‌اي به وجود نيامد و روزهاي به ياد ماندني براي عزيزانمان رقم خورد تا اينكه اين حادثه ناگوار، كام همه ما را تلخ کرد كه در اين زمينه موارد ذيل جهت تنوير افكار عمومي و پاسخ به مطلب منتشر شده اعلام می‌شود:

1- خانواده بزرگ آموزش و پرورش اعم از دانش‌آموزان و فرهنگيان با ابراز تاثر شديد از اين حادثه و ابراز همدردي با خانواده‌هاي داغدار اين عزيزان براي آنان صبر و اجر و براي مجروحان حادثه شفاي عاجل مسألت داشته و از هيچ‌گونه تلاشي براي سلامتي مصدومان دريغ نخواهد کرد.

2- اي كاش روزهاي به ياد ماندني و صحنه‌هاي زيباي حضور ديگر دانش‌آموزان و مربيان عزيز در اردوي ملي بيشتر مورد توجه اصحاب رسانه قرار مي‌گرفت و انعكاس پيدا مي‌كرد تا خاطرات خوش آن عزيزان نيز در ذهن‌ها بماند.

3- باتوجه به اين كه سردار حميدي، ریيس پليس‌راه كشور درباره‌ی سانحه گفت: بررسي‌های اوليه نشان داد كه سرعت اتوبوس كاملا مجاز بوده و بيش از سرعت مجاز منطقه تردد نكرده است و از آنجايي كه راننده يكساعت و نيم قبل پشت فرمان قرار گرفته بود، قاعدتا بايد با آمادگي كامل رانندگي مي‌كرده است و راننده در صحنه ورود به حادثه و درآن لحظه بنا به دلايلي كه هنوز براي ما مشخص نيست، توجه كافي به جلو نداشته است. بررسي اوليه نشان مي‌دهد ممكن است راننده خواب بوده باشد .( ايسنا – كد خبر 96061005809) چطور به جاي ابراز همدردي با خانواده بزرگ آموزش و پرورش بدنبال اثبات اهداف ذهني خود هستيد؟

4- شركت طرف قرارداد، صاحب نام، معتبر و اتوبوس استفاده شده داراي تمامي استانداردهاي لازم بوده است .

5- تمامی مقررات بر اساس دستورالعمل اجرايي اردو و بازديد دانش‌آموزي به شماره 22028/140 مورخ 89/8/18 رعايت شده است .

6- در فصل سوم دستورالعمل مزبور آمده است: حركت وسايل نقليه حامل دانش‌آموزان در شب با رعايت همه ي ضوابط و مقررات راهنمايي و رانندگي و امور ايمني درج شده در دستورالعمل بلامانع است .

به هرصورت با سپاس از دغدغه‌ی همه عزيزان نسبت به سلامت دانش‌آموزان و فرهنگيان عزيز و ابراز تاثر شديد نسبت به اين واقعه تلخ، اميد آن داريم با همراهي همه مسوولان شاهد كاهش حوادثي از اين قبيل باشيم.»

مرگ بر فراز اردوهای کشور | یادداشت سید ضیاءالدین فائق

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا