خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عذرخواهی از انتشار مطلبی پیرامون دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه تهران و فعالیت های علمی دکتر قاسم عموعابدینی

“بدین وسیله سایت انصاف نیوز و مسوولان آن از گزارش و اطلاعات درج شده قبلی در آبان ماه سال جاری در خصوص مرکز پژوهشی فناوری‌های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران که به عنوان یک موسسه نوع دوم و متعلق به دانشگاه تهران است و نیز اطلاعات درج شده در خصوص ریه مصنوعی (اکسیژناتور) و دستگاه میلی بیوراکتور و جناب آقای قاسم عموعابدینی عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه تهران، مراتب عذرخواهی رسمی خود را به جامعه محققین، دانشمندان، اساتید و دانشجویان محترم دانشگاه تهران و جامعه علمی کشور به ویژه دانشجویان و دانش آموختگان و محققین مرکز پژوهشی فناروی‌های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران و آقای دکتر قاسم عموعابدینی اعلام می‌دارد.
متاسفانه مطالب قبلی بر اساس اعتماد اشتباه و غیرمستند انصاف نیوز به اطلاعات ناصحیحی بود که به این رسانه رسیده و در بررسی‌های بعدی، هدفدار و مغرضانه بودن این مطالب ناصحیح، محرز شد. بنابراین در ادامه اطلاعاتی که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته به شرح ذیل منتشر می‌شود:
1 – دستگاه ریه مصنوعی (اکسیژناتور) دارای تاییدیه علمی و ثبت اختراع از مراکز ذیصلاح بوده و مرحله دانش فنی، طراحی و ساخت آن به تمام رسیده است و در مرحله سرمایه‌گذاری می‌باشد. با توجه به اعلام مراکز ذیصلاح، کشور سالیانه 40000 دستگاه آن را نیاز دارد. این دستگاه به عنوان یک محصول کاملا کاربردی و دارای فناوری روز شناخته شده و در عمل قلب باز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
2 – همچنین دستگاه میلی بیورآکتور یکی از دستگاه‌های پیشرفته و High Tech می‌باشد که مراحل تجاری سازی آن تمام شده و در اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران (اردیبهشت 1392) مورد سفارش مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی قرار گرفت  و جزء افتخارات علمی و فناوری کشور محسوب می‌شود.
3 – از جمله اخبار اشتباهی که در گزارش آمده بود به جشنواره چمران بازمی‌گردد. در آن گزارش آمده بود که دو اثر دکتر عموعابدینی در جشنواره‌ی چمران به دبیری خود وی به عنوان اثر اول و دوم انتخاب شد، در حالی که ایشان در این جشنواره مسوولیتی و حتی در هیات داوران عضویتی نداشته است و مطابق با فیلم موجود در جلسه‌ی اهدای جوایز، حتی جوایز دریافتی در همان مراسم به عنوان هدیه و کمک به دبیرخانه جشنواره داده شده است.
4 – آقای دکتر قاسم عموعابدینی از محققین برجسته کشور می‌باشند که در حوزه فناوری‌های علوم زیستی، نانو بیوتکنولوژی و مهندسی بیوپژشکی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده اند. ایشان در تمام دوران تحصیل خود ممتاز بوده و فارغ التحصیل رتبه اول دانشکده فنی دانشگاه تهران در مقطع لیسانس رشته مهندسی شیمی بوده‌اند. ایشان تحصیلات تکمیلی خود را در مقطع دکتری در رشته بیوتکنولوژی و پسا دکتری خود را در دو حوزه نانو بیوتکنولوژی و مهندسی بیوپزشکی انجام داده‌اند. از فعالیت‌های علمی ایشان تولید بیش از 30 مقاله و گزارش علمی در ژورنال‌های بین المللی و بیش از 100 مقاله سخنرانی و پوستر علمی در همایش‌ها و کنفرانس‌های داخلی بین المللی و بیش از 30 ثبت اختراع ملی و تولید بیش از 10 دانش فنی محصولات فناورانه و تجاری سازی تعدادی از این محصولات و راهنمایی و هدایت و مشاوره بیش از 80 پایان نامه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و تالیف و ترجمه 4 کتار می‌باشد.
در پایان ضمن پوزش مجدد، امید آن داریم با تلاش و انگیزه‌های مضاعف ، راه تحقیقات بنیادین و کاربردی در سطح دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور باز مانده و زمینه ساز توسعه‌ای فراگیر در افق چشم انداز جمهوری اسلامی ایران باشد.”

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا