خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از قصاص آرمان عبدالعالی تا تبرئه حمید صفت

گزارش ایسنا از خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت را در ادامه می‌خوانید:

نمی‌خواهیم مچ گیری کنیم

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه نمی خواهیم مچ گیری کنیم گفت: اصناف سراسر کشور اشکالات و انتقادات خود از قوه قضائیه را برای بهبود عملکرد عدلیه مطرح کنید و مطمئن باشید به نظرات و پیشنهادات آنها توجه می‌شود.

رئیس قوه قضاییه به موضوع نقص پرونده‌ها در دادگاه‌ها اشاره کرد و با تأکید بر لزوم تدبیر برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، گفت: نباید اجازه داد یک پرونده یک سال بماند و بعد بررسی و معلوم شود نقص داشته و تازه بخواهید برای رفع نقض آن را عودت دهید. وقتی پرونده‌ای ارجاع شد ترتیبی اتخاد کنید اجمالا نگاه کنید و اگر نقض داشت همان موقع برای رفع نقض اقدام کنید یا اگر نیاز به کارشناسی داشت زودتر اقدام شود.

فوت اکبر خرمدین در زندان

اکبر خرمدین که به قتل دختر، پسر و داماد خود اعتراف کرده بود فوت کرد.

شهریاری سرپرست دادسرای جنایی ۲۷ اردیبهشت ماه از قتل بابک خرمدین کارگردان سینما توسط پدر و مادرش خبر داده بود.

نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری درباره وضعیت پرونده قتل بابک خرمدین پس از مرگ اکبر خرمدین، گفت: با وجود فوت اکبر خرمدین باز هم محاکمه ادامه پیدا می کند. بی شک خانواده ای که نسبت به اکبر خرمدین اعلام گذشت کردند احتمالا راجع به معاون پرونده هم اعلام گذشت کردند و در اینجا دست قاضی باز است و باید احراز کند که مادر خرمدین در قتل و معاونت در قتل شرکت نداشته است بلکه در مواردی همچون امحاء جسد، حمل جسد و نگه داشتن درب آسانسور و … مشارکت داشته که از باب جنبه عمومی محاکمه می شود.

دادگاه رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی برگزار شد

دادگاه رسیدگی به پرونده پرواز PS752 اوکراین با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ها به ریاست ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار و کیفرخواست 10 نفر از متهمان که از رده های نظامی مختلف بودند، قرائت شد.

هواپیمای اوکراینی در دی ماه سال 1398 بر فراز تهران به اشتباه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سقوط کرد. تمام 176 نفر سرنشین این هواپیما که در میان آن ها شهروندان دیگر کشورها از جمله کانادا و اوکراین بودند نیز جان باختند.

کیفرخواست سرکرده الاحوازیه ابلاغ شد

قوه قضاییه از “ابلاغ کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه” خبر داد.

گروهک تروریستی الاحوازیه به سرکردگی اسیود فقط در سال ۱۳۸۴، ۱۰ مورد عملیات تروریستی انجام داده که منجر به شهادت تعداد زیادی از هموطنان شده است. اولین عملیات تروریستی این گروهک به سرکردگی اسیود ۲۲ آذرماه ۱۳۸۴ بود.

تایید رای صادره برای حمید صفت در دیوان عالی کشور

حسین شاهرخی وکیل مدافع حمید صفت از تایید رای صادره برای موکلش مبنی بر ارتکاب قتل غیر عمدی در دیوان عالی کشور خبر داد.

حکم قصاص «آرمان عبدالعالی» اجرا شد

یکی از اخبار مهم قضایی دیگر در هفته گذشته اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته به منظور جلب رضایت اولیای دم بود.

آرمان عبدالعالی، در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شد و به قصاص محکوم گردید.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی، حتی در آخرین ساعات نیز تلاش بسیاری برای اخذ رضایت اولیای دم انجام داد تا جایی که با وجود برگزاری بیش از ۲۰ جلسه صلح وسازش طی سال‌های گذشته، بازهم به همراه کمیته صلح نشستی با حضور خانواده‌های غزاله شکور و آرمان عبدالعالی برگزار کرد.

تاکید دادستان کل کشور بر تعیین تکلیف ۸۰ درصدی خودروهای توقیفی تا پایان سال

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور ضمن بازدید از پارکینگ خودروهای توقیفی مرتبط با پرونده‌های مواد مخدر، بر تعیین تکلیف ۸۰ درصدی خودروهای توقیفی تا پایان سال تاکید کرد.

چرا رای پرونده یاسین رامین در مرحله بدوی و تجدیدنظر متفاوت است؟

در پی انتشار اخباری در رابطه با حکم یاسین رامین از سوی دادگاه تجدیدنظر، محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران به منظور تنویر افکار عمومی به بیان توضیحاتی پیرامون چگونگی این رای پرداخت و گفت: دادگاه تجدیدنظر بر اساس محتویات پرونده، نظریه ابرازی کارشناسان رسمی دادگستری، فلسفه وجودی خویش و در نظر گرفتن مدارک و اسناد ابراز شده و نهایتاً اختیارات قانونی‌ای که در ارزیابی ادله و مدافعات طرفین و نظارت بر آرای دادگاه بدوی داشته، نسبت به اتخاذ تصمیم اقدام کرده است.

۲۶ آبان ماه اعلام شد: پرونده شکایت سازمان تدارکات هلال احمر از یاسین رامین، همسر مهناز افشار که- در دادگاه بدوی به ۱۷ سال زندان و رد مال ۲ میلیون یورویی محکوم شده بود- در دادگاه تجدید نظر با تبرئه رامین خاتمه یافت.

تشکیل هیأت منصفه جرم سیاسی در کلیه مراکز استان‌‏ها

حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه گفت: اکنون در مراکز تمامی استان‌ها رسیدگی به جرم سیاسی موضوع قانون جرم سیاسی با حضور هیأت منصفه صورت می ‏گیرد.

معاول اول قوه قضاییه با بیان اینکه اتاق فکر دشمن برای بازدارندگی انقلاب با تمام قوا به میدان آمده و به دنبال ایجاد تنش است، گفت: شایعه مهمترین ابزاری است که اتحاد مسلمانان را از بین می‌برد و دشمن را پیروز می‌کند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا