خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نرم‌افزارهای چند بانک ایرانی از گوگل‌پلی حذف شد

سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از حذف نرم افزارهای جعلی هشت بانک ایرانی از بستر گوگل‌پلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی از انتشار نسخه جعلی موبایل‌بانک هشت بانک در گوگل پلی خبر داد و گفت: مجرمان سایبری در اقدامی جدید با طراحی و ارسال نرم افزارهای جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه و پنج بانک دیگر در نرم افزار گوگل پلی ، قصد سوءاستفاده از حساب بانکی شهروندان را داشتند که کارشناسان پلیس فتا در جریان رصدهای خود و نیز دریافت گزارش‌های مردمی متوجه آن شدند.

وی با بیان اینکه این اقدامات منجر به سوءاستفاده و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌شود، ادامه داد: با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده از سوی پلیس فتا، در حال حاضر نرم افزارهای جعلی این هشت بانک از بستر گوگل‌پلی حذف شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا با درباره دستگیری عاملان طراحی و انتشار این نرم‌افزارها نیز گفت:‌ اقدامات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری سودجویان در حال انجام است.

پاشایی از شهروندان خواست که برای نصب نرم افزارهای مالی و بانکی خود از نرم افزارهای خدماتی داخل استفاده کنند، چرا که پلیس فتا راحت‌تر می‌تواند به نرم افزارهای و اپ‌استورهای ایرانی دسترسی پیدا کند، از این رو برای دور شدن از اینگونه خطرها توصیه می شود مردم از نرم افزارها و اپ استورهای داخلی استفاده کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: همچنین لازم است کاربران برای نصب این نرم افزارها نشانی اینترنتی بانک ها را به صورت کامل در مرور گر خود وارد کنند، چرا که این اقدام تا حدی زیادی می‌تواند از ترفندهای سودجویان جلوگیری کند. علاوه بر آن کاربران باید توجه داشته باشند که از نصب نرم افزارهایی که در کانال‌ها و … جابجا می‌شود هم خودداری کنند.

وی به بانک‌ها نیز هشدار داد و گفت:‌ اولا از بانک‌ها و مدیران عامل بانک‌ها می‌خواهیم که این فضاها را رصد کرده و در صورت مواجهه با نرم افزارهای جعلی، حتما موضوع را به پلیس اطلاع دهند. ثانیا لازم است بانک‌هایی که نرم افزارهای جعلی آن‌ها شناسایی شده، مراتب را حتما به مشتریان و کاربران خود اطلاع دهند تا اگر از چنین نرم افزارهایی استفاده کرده‌اند، آن را پاک کنند. همچنین لازم است که کاربران رمز عبور و رمز کارت بانکی خود را نیز پس از حذف نرم افزار جعلی تغییر دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا