خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاثیر کرونا بر بازار موسیقی ایران و جهان

رپورتاژ آگهی

کرونا به‌عنوان یک حادثه فاجعه‌آمیز علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن وضعیت سلامتی و عمومی دنیا، وضعیت تفریحی را نیز دچار تغییر کرد. با اینکه شیوع ویروس کرونا باعث افزایش علاقه مردم به انواع دسته‌های هنر شد، اما موسیقی در این مورد عقب ماند.
در دو سال گذشته، موسیقی پاپ ایرانی با لطمه‌های زیادی مواجه شده است. با افزایش درصد تماشای فیلم و سریال در اوقات فراغت، تعداد افرادی که زمان تفریح خود را با آهنگ های جدید سپری می‌کردند بسیار کم شده است.

لغو کنسرت خوانندگان معروف یا تازه‌کار، کاهش فروش آلبوم‌های موسیقی باعث پسرفت موسیقی پاپ ایران شده است.
با کاهش علاقه‌مندی مردم به آهنگ ها و آلبوم های جدید منتشر شده، کیفیت کارها نیز به شدت افت پیدا کرد و اکثر آثار منتشر شده از لحاظ هنری ضعیف بودند.
با لغو تمامی کنسرت‌های خوانندگان و ایجاد خسارت‌های زیاد و کاهش درآمد این قشر، برخی از این هنرمندان برای جلب رضایت مردم و جلوگیری از کاستی طرفداران خود مجبور به استفاده از فضای مجازی شدند. در دو سال گذشته تعدادی از خوانندگان، برگزاری کنسرت‌های مجازی بسیار رونق پیدا کرد. خوانندگان موسیقی رپ با استفاده از پلتفرم‌های خارجی و خوانندگان مجاز داخلی، با استفاده از پلتفرم‌های مجازی مانند اینستاگرام کنسرت‌های خود را برگزار کردند. از بین خوانندگانی که در فضای مجازی به برگزاری اجرای زنده پرداختند می‌توان به سیروان خسروی، بنیامین بهادری اشاره کرد.
با کاهش تفریحات مردم و خانه‌نشینی طولانی مدت، معمولا از این کنسرت‌ها استقبال زیاده شد و بینندگان زیادی به تماشای اجرای این خوانندگان پرداختند.
بقیه شرکت‌ها و رسانه‌ها نیز برای کمک به انجام این اتفاق و همچنین دلایل اقتصادی خود، با فراهم کردن پلتفرم‌های مورد نیاز برای اجرای آنلاین، باعث سهولت این امر شدند.
عده‌ای از خوانندگان با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند لنز، نماوا و فیلیمو، موفق به اجرای زنده، اما آنلاین شدند. قابل توجه است که هیچگونه حمایتی از این خوانندگان صورت نگرفت.
خوانندگان دیگری نیز برای جلوگیری از این اتفاقات و کنترل بیشتر روی محتوای خود، مجبور به ایجاد پلتفرم مخصوص خود شدند و در سایت رسمی خود، کنسرت آنلاین برگزار کردند، از بین خوانندگان معروف، سیروان خسروی یکی از بهترین نمونه‌ها است.

اثر این کاهش استفاده از موسیقی و افت کیفیت موزیک های منتشر شده، در سلیقه و روان مردم نیز قابل مشاهده است. حال، اکثر جوانان و نوجوانان ایران نسبت به گذشته، بیشتر از آهنگ های خارجی لذت می‌برند و تعداد شنوندگان آهنگ های ایرانی رو به کاهش است. از بین اهنگ های داخلی نیز، فقط اهنگ های شاد با کیفیت مورد توجه قرار گرفته است که دور از انتظار نیست.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چه خوانندهای با هزینه تبلیغات زیاد در اینستا معروف شدن
    کرونا باعث شد مردم بیشتر رو بیارن به اینستا
    با طرح صیانت این دلخوشی از مردم میگیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا