خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت خبرگزاری دولت از ناآرامی های مهاباد

خبرگزاری ایرنا نوشت: مرگ مشکوک یک جوان مهابادی در ناآرامی‌های چهارشنبه شب مستمسکی شد تا عده‌ای اغتشاشگر روز پنجشنبه جو این شهر را ملتهب کنند. به دنبال برگزاری مراسم تشییع پیکر یک جوان مهابادی که گفته می‌شود در ناآرامی‌های شامگاه چهارشنبه این شهر به صورت مشکوک جان باخته بود، عده‌ای اغتشاشگر از احساسات مردم شرکت کننده در این مراسم سو استفاده کرده و جو شهر را بر هم زدند.

روایت خبرگزاری دولت از ناآرامی‌های امروز مهاباد

اغتشاشگران پس از برگزاری مراسم تشییع، مردم را به سمت فرمانداری و ایجاد تجمع در این محل تشویق کردند.  

آشوبگران همچنین در مسیر منتهی به فرمانداری مهاباد اقدام به تخریب اموال عمومی کردند که منجر به شکسته شدن شیشه‌های مراکزی چون بانکهای کشاورزی و سپه، اداره مالیات، ثبت احوال و کمیته امداد شد.

اغتشاشگران با سر دادن شعارهای ساختار شکن قصد ورود به فرمانداری را داشتند که با دخالت نیروی انتظامی از محل متفرق شدند.

آنها همچنین  با حرکت به سمت کلانتری ۱۱ شعارهای ساختارشکن سردادند که با ورود نیروی انتظامی متفرق شدند.

گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی است تصرف کلانتری توسط اغتشاشگران که در شبکه های مجازی منتشر شد صحت ندارد.

مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا حاکیست  معترضان با پرتاب سنگ، آتش زدن سطل آشغال و مسدود کردن مسیر  مانع تردد خودروهای شهروندان شدند.

شهر مهاباد هم  اکنون آرام است و پلیس اوضاع را تحت کنترل دارد.

 اغتشاشگران  امروز ضمن سردادن شعارهای ساختارشکنانه، ایجاد مانع برای کسب و کار مغازه داران، اقدام به درگیری با پلیس و تحریب اموال عمومی کردند.

تجمعات عناصر آشوبگر و انجام اقدامات تخریبی به ویژه مسدود کردن معابر و آتش زدن اموال عمومی منجر به توقف فعالیت کسبه و بازاریان در این شهر شد و برخی مغازه داران برای مصون ماندن از تعرضات عناصر آشوبگر اقدام به بستن مغازه هایشان کردند.

در حال حاضر  بازار و مغازه‌های سطح شهر مهاباد به دنبال این نا آرامی‌ها تعطیل شده و شهر در آرامش است.

گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی‌است که  اغلب خبرها و فیلم‌هایی که رسانه های معاند مبنی بر سقوط کردن شهر و آشوب و … منتشر شده کذب و یک دروغ پردازی  است.

همچنین بر پایه این گزارش جز تعدادی اغتشاشگر که به تحریک  رسانه های معاند به میدان آمده بودند، بدنه اصلی مردم آنها را همراهی نکردند.

شهر کاملا آرام و زندگی در شهر روال عادی دارد و نیروهای آتش نشانی و امدادی مشغول پاکسازی شهر از آتش سوزی سطل‌های زباله هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا