خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی به طرح الفبا در دانشگاه آزاد

مازیار، از مخاطبان انصاف نیوز در پیامی ارسالی در نقد طرح الفبا در دانشگاه آزاد نوشت:

طرح الفبا که در دانشگاه آزاد اسلامی متره و اجرا شد به جز بار مالی سنگینی که به واحدهای دانشگاهی تحمیل کرد هیچ سودی برای دانشگاه آزاد اسلامی نداشت.

در این طرح که در جهت تولید ثروت از دانش و استفاده بهینه از عملکرد نیروی انسانی (هیات علمی دانشگاه) بنا بود استفاده شود، نه تنها هیات علمی دانشگاه آزاد باعث کمک به این دانشگاه نشدند بلکه در برخی واحدهای دانشگاهی ضرر و زیان حضور بی مورد ایشان باعث اتلاف وقت سایر قسمت‌های دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

اما موضوع اصلی نبود اصول لازم برای اجرای این دستورالعمل بود.

در این دستورالعمل اعضای هیات علمی می‌بایست در هفته ۳۲ ساعت حضور داشته باشند که این حضور به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

هر نفر بر اساس مرتبه علمی (مربی، استادیار، دانشیار، استاد) ساعت موظفی دارند، هر عضو هیات علمی معادل ۶ ساعت در هر هفته باید برای دو دانشجوی کارشناسی ارشد بعنوان استاد راهنما یا یک دانشجوی دکترا در هر هفته باید وقت بگذارند یعنی در هر ماه برای ۸ دانشجوی ارشد یا ۴ دانشجوی دکترا یا ترکیبی از این دو. مابقی زمان از ۳۲ ساعت را باید در بخش‌های درآمدزایی یا در امور جاری دانشگاه باید حاضر شوند.

اما واحدها چه می‌کنند؟ با وجود نبود دانشجو در اکثر رشته‌ها، راهنمایی دو دانشجو و ۶ ساعت راهنمایی در هفته که صفر می‌شود. مازاد ساعات حضور هم کارت خود را وارد نموده و در سطح دانشگاه چرخ می‌زنند و با حضور در دفتر کار این و آن، وقت دیگران را تلف می‌کنند!

بجز تهران که همه‌ی اساتید بومی هستند در شهرهای مراکز استان یا استان‌های مجاور شهرهای بزرگ اساتید با حضور در مهمانسرای واحد دانشگاهی و مصرف آب و برق و گاز هزینه‌های مصرفی واحد را بالا می‌برند.

حتی از تخصص (بدون دانشجوی خود) برای درآمدزایی به نفع دانشگاه استفاده نمی‌کنند مثل رشته‌های دامپزشکی، علوم دامی، عمران، نفت، صنایع، مدیریت و …

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا