خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ذوق‌زدگی نماینده انقلابی از حضور در ورزشگاه رئال مادرید [+واکنش‌های توییتری]

«‏امشب از نزدیک‌ و‌ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، برد زیبای رئال مادرید در مقابل سویا را شاهد بودم. مدتهای مدید بود که ورزشگاه نرفته بودم. کاش وقت بود تا مردم نگاری طرفداران رئال را انجام‌ می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خونگرم بودند. هیچ نشانه ای از وندالیسم ندیدم»

این توییت احمد نادری، نماینده‌ی «مجلس انقلابی» که با تصاویر زیر منتشر شده بود با واکنش‌هایی اعتراضی در توییتر همراه شده است؛ توییت‌هایی در این باره را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید: 

المیرا شریفی‌مقدم: ‏‎همین جا کف خیابان های پایتخت، نه راه دور، میشه مردم نگاری انجام داد. بلیتش چند بود؟

داریوش آرمان: ‏نفرمودين در اين شرايط وخيم اقتصادي كشور و صدها مشكلي كه گريبان ملت گرفتار و درمانده را گرفته براي چه موضوعي تشريف برديد مادريد؟!
ضمنا بد نيست درخصوص مشكلات فراوان و كمبودهاي آموزشي چند صد هزار نوجوان و جوان بازمانده از تحصيل -به خاطر فقر -هم مردم نگاري كنيد.

سحر نقدی‌پور: ‏ان‌شاءالله به‌چشم دیدین که حضور زنان باعث سستی و تزلزل حکومت اسپانیا نشده و عطف‌به چنین زاویه‌دید جدید و تجربه‌ای تلاش کنید در جایگاه وکالت ملت، درب‌های استادیوم‌های فوتبال را به‌روی زنان ایرانی بگشایید!
این حداقلی‌ترین آورده‌تان از این سفر با هزینه‌ی بیت‌المال برای ملت‌ست…

فرزند روح‌الله: ‏جناب آقای ‎نماینده، شمایی که عکس یکهویی با ‎حاج‌قاسم سلیمانی داری:
ای کاش یکم از منش این شهیدعزیز هم یاد میگرفتی!
وقتی مردمی که بهت رای دادن با شکم گرسنه میخوابن، حق نداری عکسهای استادیوم رفتنت در فرنگ رو باافتخار منتشرکنی بزرگوار!
گیریم که با هزینه‌ی شخصی هم رفته باشی ورزشگاه…

عرفان حاجی‌پروانه: ‏البته در جریان هستید که دیروز آماری منتشر شد در مورد میزان رأی‌هایی که نماینده‌ها ثبت می‌کنند. یکی از پنج نماینده‌ای که مشارکت کمتر از ۵۰ درصدی داشتند ‎احمد نادری بود. ‏شاید براتون پرسش پیش بیاد که بلیط دیدن یه بازی توی سانتیاگو برنابئو چنده؟ من نتونستم قیمت دقیق بلیط رئال – سویا رو دربیارم. ولی بازی آتی رئال توی سانتیاگو یه چیزی بین ۱۰۰ یورو تا ۲۵۰ یورو بود.(نسبت به جای صندلی). ‎احمد نادری احتمالا حدودا ۴ میلیون برای دیدن این بازی هزینه کرده.

احسان بداغی: ‏کاش آقای نماینده در کنار مقایسه مردم‌نگارانه رفتار طرفداران فوتبال در ایران و اسپانیا، یک مقایسه هم بین رفتار، نظم، مسئولیت‌پذیری و دقت‌نظر نمایندگان دو کشور در جلسات علنی مجلس انجام می‌داد. حتما خیلی چیزهای بیشتری دستگیرش می‌شد و می‌فهمید معنی «الناس علی دین ملوکهم» چیست!

محمدحسن نجمی: ‏‏دو نماینده ‎مجلس انقلابی رفته‌اند سانتیاگوبرنابئو بازی رئال‌مادرید را ببینند! یکی از دهها سوال اینه که سفیر ایران اونجا چیکار می‌کنه؟! چرا سفیر اینها رو همراهی‌ کرده؟ وزارتخارجه انقلابی و هیات رئیسه مجلس انقلابی یه توضیحی ‌بدن خوبه! / سفیر مملکت توی استادیوم اونجا چکار میکنه؟! سفیر بدون تشریفات مرسوم مثلا با مترو بلند شده‌ همراه این دوتا یا چندتا رفته استادیوم یا با ماشین سفارت و تشریفات مرسوم رفتن؟

آسید محمد: ‏آقا رفتید فوتبال دیدید نوش جونتون، ولی بیجا میکنید الان که مردم محتاج نون شبن شوعاف میکنید!
در ضمن آقایون نماینده آیا شده یبارم برید ورزشگاههای ایران و مردم‌نگاری طرفداران تیم‌های مختلف رو انجام بدید و به مشکلاتشون برسید؟

محمد پاداش: ‏‎دیگه شور شفافیت را درآوردید! هرکاری هم می‌کنید بکنید، داد نزنید، مردم به این جنس اقدامات واکنش مثبت ندارند.

صبا آذرپیک: ‏پول بلیط کی داده؟
تو ورزشگاه خانم هم بود؟
مغایرتی با اصول ‎جنبش اصیل منطقه نداشت؟
دستاورد حضور در اجلاس بین‌المجالس را هم بیان کنید.

امیر فروغی: ‏آقا احمد نادری و رحیم زارع
نمایندگان به ظاهر انقلابی
مردم دچار مشکلات اقتصادی،بلکه در آن غرق شدن.
شما رو بخدا نماینده نشید.
از جون انقلاب مستضعفان چی میخواید؟

فریده عنایتی: ‏وقت کردی مردم نگاری طرفدارای رئال رو بنویسی، بگو زن هاشون هم توو استادیوم بودن.
بعد هم ایشالا که توو زمان مرخصی و با هزینه شخصی رفته باشی. وگرنه که اون پول که از حق ماموریت بوده باشه بزنه به کمرت.

مرضیه ادهم: ‏قبلا به مخفی کاری بود مثل خانه های خفن کاشان و اصفهان در تو کوچه ساده بود یهو به یک کاخ باز میشد میگفتن چشممون میزنن، رعیت آه می‌کشه اما حالا نود درصد لذت در مصرف نمایشی است اگه بقیه نفهمند چه فایده دارد رعیت هم بی جا کرده تیکه بندازه ‎#مصرف

شبنم رحمتی: ‏کاش مردم‌نگاری ساکنین کوت عبدالله اهواز، حاشیه‌نشینان مشهد و هرمزگان یا همین جنوب تهران که زنی برای دو هزارتومان پول مواد، پسر خردسالش را در اختیار مردان قرار می‌دهد را شروع می‌کردید و اینطور به ریش همه نمی‌خندیدید.

عرفان محرم‌زاده: ‏انقلابی‌نمایان در توییتری که برای مردم ممنوع شده فعالیت گسترده دارن. غیر قانونی از خط ویژه عبور میکنند و سیلی میزنن. ورزشگاه‌های کشور برای زنان ایرانی غیرقانونی شده، اما برای خودشون ایرادی نیست … برن و تفریح کنن.
از این جماعت انتظار داشتید به فکر مردم باشن؟

آریو: ‏انقلابیون قبلا یک ذره شرم و حیا و ریا داشتند و ساده‌زیستی را حداقل در ظاهر رعایت می‌کردند.
الان به حدی از رکورد وقاحت رسیدند که درحالیکه مردم از گرانی و سوءتغذیه رنج می‌برند و قدرت خرید حتی تخم‌مرغ هم ندارند تصاویر سفر تفریحی به اسپانیا را در چشم مردم فرو می‌کنند.

جواد شیخ‌الاسلامی کندلوسی: ‏سفره انقلاب حتی تا سانتیاگو برنابئو هم کشیده شده.
مجلس انقلابی آدم باش!

محمد جهانگرد: ‏مردم در فقر در حال دست و پا زدن اند بعد مثلا نماینده مجلس رفته بازی تیم مورد علاقه‌ش در مادرید رو ببینه!
اصلا باورم نمیشه.

آلان ویسی: ‏اولین چیزی که با دیدن این عکس بهش پی بردم این بود که، احتمال داره مبتلا شده باشه به سویه اُمیکرون کرونا و با خودش بیاردش ایران…چرا که ریسکِ مبتلا‌شدن به سویه جدید کرونا در اروپا، بیشتر از هر جای دیگه‌ست! خب ماسک بزن […]

سجاد علی‌ملا: ‏کاش مجلس انقلابی یه سفر و حق مأموریت هم واسه من بزنه برم تایلند کل تایلند رو مردم‌نگاری کنم، قول میدم هیچ اثری از وندالیسم باقی نذارم.

امین بزرگیان: ‏علاقه احمد به خوانندگان زن قبل از انقلاب به حدی بود که اگر شما اسم یک آهنگ را می‌گفتید به طرفه‌العینی نوار مربوطه را از آرشیو پر و پیمانی که از کرمان آورده بود به شما می‌داد.

محمدمهدی یوسفی: ‏چرا می‌گم «شفافیت خوب است اما اساساً زیادی شفافیت بد که نه خطرناک است»؛ از واکنش‌ها به افشای میزان مشارکت نادری در صحن مجلس همزمان با حضور در ورزشگاه متوجه می‌شین.
‎#اولویتلیبرالیسمبر_دموکراسی

ساها: ‏خب بچه‌ها من شغل مورد علاقم رو پیدا کردم، میرم نماینده مجلس می‌شم بعدشم می‌رم استمفوردبریج بازیای چلسی رو ببینم.

علی فرجی: ‏از نمایندگانی که تحت عنوان انقلابی‌گری رای مردم را ازآن خود کردند، در مورد ضرورت حضور در ورزشگاه و تماشای بازی رئال مادرید، خواستار توضیح دقیق و شفاف هستیم.
پ.ن؛
مردم‌نگاری ضرورت نیست!

محمد ملکی: ‏نمایندگان مجلس انقلابی!
آقای نماینده‌ی مردم، مردمی که شما نماینده شون هستی، خیلی وقته پولی برای تفریح و ورزشگاه رفتن ندارن، کاش وقت میکردید به مشکلات مردم رسیدگی کنید
این زمانی که شما گذاشتی برای دیدن یه مسابقه، میذاشتی برای رفع بدبختی‌های مردم، الان وضع مون بهتر بود

علی‌عسگر عبداللهی: ‏وقتی ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر زندگی میکنن و از هر مسئولی نوای کمبود بودجه و کسری بودجه بیرون میاد، باید مشخص شه هزینه تفریحاتتون از کجا بود، جزئیات سفر و مخارج به اطلاع مردم برسه، وجودتون فایده که نداره حداقل هزینه رو دست کشور نزارید.

میثم شرفی: ‏وجه اشتراک منتخبین شورای نگهبان در مجلس و دولت نوکیسه‌‌گی است، این خصصیه گل درشت اکثریت قریب به اتفاق منتخبین و منتصبین این دوره است، انگار یک جور عقده گشایی اقتصادی، فرهنگی،سیاسی و امنیتی توسط این[ها] در حال انجام است!

ش۷۶۶۰: ‏من نمی‌فهمم چرا مردم انقدر از دست آقای نادری ناراحتن ولی خداییش آدم نماینده میشه که اینجوری جاها رو بتونه بره و از نمایندگی لذت ببره!

امیرمحمد بانکیان: ‏طرف تو پنجاه درصد رای گیری ها (ابتدایی ترین وظیفه نماینده) شرکت نداشته و حقوق گرفته حالا تو این شرایط با همون پول پاشده رفته مادرید استادیوم و با افتخار و فخر هم عکساشو منتشر کرده!

افرو: ‏چرا ان‌قدر عصبانیمون می‌کنید؟ با چه رویی؟

شاهپر: ‏اقلا حالا که تا اونجا رفتی سطح زندگی و
اقتصاد و رفاه مردم رو ببین که باعث شده مردم در فقر و گرسنگی و بیداد غرق نباشند و مسأله وندالیسم  در اون جامعه حل شده باشه …  در پارلمان خودمون که وقت رأی  دادن نداری اقلا سطح خدمات دولتمردان و نماینده هاشون رو هم ببین … خوش بگذره !!!!

علی: ‏فقط میخوام بدونم لحظه زدن این توییت دقیقا به چی فکر میکردید اقای نادری؟!

امیرو: ‏وندالیسم فقط خودتون که مملکت گل و بلبل تبدیل کردین به بیابون بی آب و علف.

همسایه: ‏نماینده زرنگ به این میگن.
فهمیده چند روز دیگه عکسش لو میره، خودش پیشقدم شده.
تو این وضعیت تورم و بیکاری و فقر، نماینده تهران بازی رئال رو میبینه. از نزدیک

محمدعلی خداوردی: ‏ما خیلی بدبختیم که گیر یه مسئولی مثل تو افتادیم…
مردم گیر نون شبشونن ،آقا از گردشاش عکس می‌زاره…

حداقل منتشر نمی‌کردی…

هَمید: ‏مثه شاهای قاجار که میرفتن اروپا حرف میزنه!

ابوالحسن: ‏صیانت واسه ما سیاحت واسه شما

حامد: ‏مردم ایران دارن تو انواع مصائب دست و پا میزنن و غرق میشن اونوقت این عصاره فضائل جریان انقلاب با پول بیت المال رفته تو گرون ترین ورزشگاه تا بازی ببینه و به ریش ملت بخنده.
آقای جنتی این دست پخت شماست.

مهرنوش شفیعی: ‏گرچه معتقدم بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، اما نفهمیدم این حضور در استادیوم ورزشی چه نفعی برای فعالیت نمایندگی دارد.
گرچه به همان دلیل اول، کلا خیر است. اگر فقط کمک کند که نگاه کامل تری به جامعه مخاطب داشته باشید…

سجاد عابدی: ‏پول بلیط از کجا پرداخت شده ؟
حق ماموریت چقدر دریافت می‌کنید؟
خانم‌ها چی ؟ توی ورزشگاه بودن ؟ کنار شما بودن یا قسمت خانم‌ها جدا بود
خواهشا شفاف‌سازی کنید

سعید بهنود: ‏حلالم کن جناب نادری من هر وقت این عکسارو می‌بینم خنده‌ام می‌گیره 😂😂
البته که
داغ جانسوز من از خنده‌ی خونین پیداست
ای بسا خنده که از گریه غم‌انگیزتر است
رهی معیری

بابک مجیدی: ‏با چه هزینه‌ای به ورزشگاه رئال مادرید رفتید؟
با توجه به اینکه قیمت بلیط استادیوم رئال مادرید برای هواداران عادی ۱۴۵ یورو هست
بودجه این سفر از کجا تامین شده ؟

هاتف قاضی‌زاده: ‏جان مادرتون بهشون گیر ندید، بذارین برن ببینن یکم از دگمی در بیان. آقا من به سهم خودم راضی‌ام. حالا که مجبورا هستین، حداقل دنیا رو ببینین…


آقای نادری در پاسخ به انتقادات مطرح‌شده نوشت:

‏«بارها موضوعات مختلف را همینجا به مردم توضیح داده‌ام.
درخصوص توییت قبلی هم طبق همین رویه عرض می‌کنم که بنده به‌ عنوان رئیس شورای اجرایی اتحادیه جهانی بین المجالس مجلس، در این سفر هر روز ساعت هشت صبح تا هشت شب در پنل‌ها و نشست‌های مختلف حضور داشتم که ‏گزارش آن‌ها در توییت‌های قبلی قابل مشاهده است. دیشب ساعت نه شب و بعد از اتمام جلسات باتوجه به اینکه در دوره دانشجویی هم بعضا بازی‌های لیگ اروپا را باتوجه به رویکردهای مردم شناختی دنبال می‌کردم، از این فرصت در پایان برنامه کاری روزانه استفاده کردم و ‏طبق گزارش‌های قبلی از جلسات و برنامه‌ها که منتشر کردم، این مورد را هم به اشتراک گذاشتم، چرا که مسئله‌ای برای پنهان کردن از مردم وجود ندارد ‏این برنامه و بازدید از  شهر در شب قبل از آن تنها برنامه جانبی بود که در این سفر داشتم و در عین‌حال اگر باعث رنجش مردم عزیزمان شده عذرخواهم. از این به بعد هم همچنان خودم را مقید به ارائه گزارش فعالیت‌ها و برنامه‌ها می‌دانم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بی خیال بابا. شلوغش نکنید. بذارید بعدا توضیحاتشون رو می شنویم. کمیسیون ورزش یا فرهنگی مجلس سفر باید زیاد برن تا اطلاعات کسب کنن. چشم تنگی نکنیم.

    1
    5
  2. اوایل انقلاب وقتی کارهای پهلوی را از ظلم و ریخت و پاش و سو استفاده میشنیدم ناراحت میشدم بعد ۴۲ سال به خودم میگم ۱ مورد که شاه کرد وجود نداره که بدتر و کثیف ترش الان به نام دین انجام نشده باشه چه دزدی و مافیا و … و…. من میترسم دینی که بدست روحانیون به دست ما رسیده هم دروغ باشه

  3. بنده خدا خواست با ابراز ” وندالیسم ” انگلیسی بلد بودنش را به رخ بکشد اینهمه براش گران تمام شد .

    خرج که از کیسه مجلس بود استادیوم گردی اسپانیا چه اسان بود.

  4. اگر به سلفی مجلس قبل واکنش نشون ندادی لطفا در مورد این ورزشگاه رفتن نظر ندید. به نمایندگان انقلابی هم پیامی دارم اگر انقلابی هستید. امادر زمان جنگ تحمیلی هم فر مودند. مجلس را به دلیل رفتن به حج تعطیل نکنید. از امام انقلابی الگو بگیریم وخرج نا خواسته سر دست انقلاب و کشور نگذاریم

  5. حکایت
    آورده اند که در موسم خریف که باد خزان وزیدن گرفته بود و صولت برد رسیده و اندر زمین پارس جماعت را رنج و تعبی عظیم فراگرفته و سختی به غایت و مشقت به حد نهایت رسیده و نان و طعام عزیز و دلار سخت گران شده بود، کاروانی از صاحب‌دولتان و صاحب‌منصبان قوم پارس عزم اقلیم اندلس کرد.
    کاروان که به شهر درآمد تنی چند از روندگان که در سفر همراه آنان بودند از کاروان جدا شدند و راه دیگر گرفتند. در راه می‌رفتند که اتفاق را به موضعی خوش و خرم باز آمدند. در آن جمعی عظیم از نسوان و رجال را دیدند گرد آمده و با نسق و نمطی استوار در سکوها و تخت‌ها اندر نشسته و به نظاره مشغول بوده و دیده‌ها بر میدانی اخضر دوخته و هر از گاهی غریوی از آنها همی‌خاست و غلغله و هلهله در فلک همی‌انداخت. این واقعه را عظیم پسندیدند و شعفی آنها را گرفت. چنان که بلادرنگ موبایل‌ها از نیام برکشیدند و عکسی از خود به یادگار برکشیدند و در اینستاگرام یله کردند.
    اندلسیان را پرسیدند: «این منزلگه آراسته را چه نامند و این چه غوغایی باشد؟» گفتند: «اینجا را سانتیاگو برنابئو گویند و این مناسک را ال کلاسیکو نام نهاده‌اند.»
    اندلسیان صاحب‌دولتان پارس را بگفتند: «چه صنعتی دانید؟» صاحب‌دولتان پارسی گفتند: «ما را وکیل خلق گویند. ما را مهتری باشد. در محفلی همی نشینیم و قیل و قال راه اندازیم.» اندلسیان از این سخن در شگفت شدند که این دیگر چه صنعتی باشد.

    القصه صاحب‌دولتان از این هیاهو و مناسک چنان خوششان آمد که پای پوش‌ها کندند و شب را با اندلسیان اتفاق مبیت افتاد. همه شب به هلهله و شادی پرداختند و چنان از خود بیخود شدند که همه عکس‌های خود به اینترنت هلیدند. پارسیان را از این واقعه خبر شد. چهره در هم کشیدند و طومارها بر لوحه ها ساختند که این حرکتی نه مناسب حال صاحب‌دولتان و صاحب‌منصبان باشد.
    باری کاروان قوم پارس که از بلاد فرنگ باز آمد جماعتی به پرسیدن آمدند و روندگان را ملامت کردن گرفتند که این چه احوالات بود که بر شما رفت و سبب چه بود که از کاروان جدا افتادید و بر سر این میدان مداومت کردید. از این منزل که بودید خلق را چه تحفه کرامت کردید و از این معاملت ملت را چه سود حاصل آمد؟
    از آن سه یکی بانگ برآورد: «دوستان ما را شماتت نکنید! در سانتیاگو برنابئو مردم‌نگاری پیشه کردیم و با اندلسیان به اختلاط مشغول گشتیم که آن را راه صواب و عین ثواب می‌دانستیم و در اقصای اندلس بسی گشتیم تا وندالیسم را بیابیم.»
    خلق گفتند: «وندالیسم چه باشد و سبب چیست که لسان پارسی را پاس نمی‌دارید؟»
    گفتند: «وندالیسم آن باشد که اشربه و اطعمه بخوری و سبوها و کوزه‌ها بشکنی و ظرف‌ها بر سر زنی.»
    خاصگان قوم گفتند: «آیا در مهمی از مصالح مملکت اندیشه نکردید؟»
    گفتند: «مردم‌نگاری اولی‌تر و عین ثواب و مصلحت باشد.»
    جماعت چهره در هم کشیدند و روی ترش کردند. یکی زان میان گفت: «این چه صدایی بود که در فلک انداختید. روا باشد که جمعیتی روی زرد در عذاب و الم و شما در آسایش باشید. رواست که عالمیان بر خوب و بد شما اطلاع یابند؟ هیچ از مصلحت و رعایت مملکت در این باشد که مردم در قحط‌سالی باشند و شما در عیش و رامش در اندلس؟»
    از جواب فروماندند و خجل شدند. از آنان یکی گفت: «ای دوستان ما را در آنچه کردیم اختیاری نبود و هوای نفس بر ما غالب آمد و راحتی به وجود ما رسید. عذر تقصیر آوردیم. شما هم به کرم ما را معذور دارید. شوق جمعیت چنان ما را گرفت که طاقت ضبط خود نداشتیم و این بی اختیار از ما صادر شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا